Apr 1, 2021, 3:04 PM  

Гласувайте за ХЗ (bg) и тяхната ХЗ (rus) 

  Prose » Narratives, Humoristic
387 2 8

The work is not suitable for people under 18 years of age.

9 мин reading

       

          Както винаги, три пъти седмично, си вземам шапката, бастунчето и тъмните очила, и повличайки левия крак, се напътвам към жълтата лавка, която прелива от жълтини, за да попълня очния си глад за жълти страници и истории, с които утрепвам поне четири часа дневно от живота си и от което ми става малко по – светло жълто. Любознателен съм и поддържам умственото си здраве и израстване от начало със ‘Сканди’ , после – ‘Ретро’ , а тези дни открих ‘ЗигиЗаги’, уффф, няма да ги изброявам, защото помня като слон последните три заглавия. Та – от дълги години се напътвам към лавката на ‘Гешов’ пред МБАЛ ‘едикояси’ (която неотдавна стана прословута в медиите) .. там ми е жълтурката, там е и спринтовото трасе за пешеходци пресичащи на почивки булеварда ... там е и срещата ми със себеподобните баби и дядовци, куци и сакати, болни и такива, дето незнаят все още че са болни ... до обратния си път към къщи.

 

          Добре де, истерията беше преди няколко дни, ама ползвам днешния 1_ви април като прикритие, та да ви смахна въображението и да получа съжалението с написаните дотук редчета, а утре  ... не, няма да редактирам сълзливата си приказка, ама от утре знайте, че шапката, бастунчето и тъмните очила, и ... левия крак са реквизити само за днес ... но не пипайте жълтините, те са перманентни и неотменяеми !

 

          Та , докато се пътя към жълтината, периферията на зрението ми фиксира предизборните плакати, анализира, сравнява, изчислява, запомня, OCR работи на max, лицевото разпознаване – също, и така до пълно истощение, после критериите се смръчкват до фазата, до разпознаване на цветовата гама и фиксиране на сакралните йероглифи ХЗ ! ...

 

ХЗ ...  ХЗ ... ХЗ ... ХЗ ...  !!!!!!!!!!!! 

 

‘ХЗ’ ми се е вкоренило от руския ми стаж и изведнъж – хоп – започна да се появява в BG по телевизията, радиото, билбордовете, плакатите по улиците и в смачкани хартийки по кошчетата за боклук. .. Добре де, обяснявам :

 

Раздвоявам се ..

......

 

BG … …..

ВНИМАНИЕ , цензурно словосъчетание .. ‘ХЗ’ е съкратено от ‘Хляб и Зрелища’ !

 

Какво по – хубаво има ... звучно, изконна ценност , даже Уикипедията пише:

Хляб и зрелища“ (на латински: panem et circenses) е метонимен израз за повърхностни средства за успокояване. В политически контекст, фразата се отнася към методи за печелене на обществена подкрепа, основани не на добро управление, а на отвличане на вниманието или задоволяване на краткосрочни, несъществени искания на населението.[1] Фразата произхожда от политическия живот в древния Рим.  Крилатата фраза „Хляб и зрелища“ е употребена за първи път от римския поет Ювенал.

 

      Чудесно име, чудесни политици, които с такава платформа ще постигнат рая на земя...,  в България де. .. Добре де, няма да ви обяснявам как се претворява небесната благодат чрез избори в Бг. ... за сметка на това ще напиша за агитационните материали :

 

Плакатите бяха чудесни – Мъжките бяха в джентълменско сиво / синьо и наблягаха на първата част на името / програмата – Храната, а женските – в тунквани ‘естествени’ цветове с уклон към розовото отговаряха на визията и Зрелищата. Най интересното беше, че всички изображения бяха изрязъци от основните фотографии на дупетатът, бъдещ депутат и на дупетатката, бъдеща депутатка. Интересно беше, че на всеки плакат се споменаваха различни имена от сорта - Иванов, Станев, Пищев, Сократов и съответно Добрева, Милост , ама това беше да се чувства тарапана и разнообразие ( питайте Зи .. за тази работа)

‘Хранителните’ плакати съдържаха предимно като основна тема изрезки – шкембе, бузи, задни части ... придружени от регионално насочени надписи като – ‘рънъта пра’и борбътъ’ (за висшата сфера), и ‘затъкни си гръцмуля (на воля)’ за нисшите и простолюдието.

 

      ‘Зрелищните’ плакати бяха много по разнообразни, тъй като Моделката притежаваше много зрелищни природно и изкуствено добавени прелести, .. свят ще ви се завие – примерно един плакат изрязан от основната снимка лакиран нокът с пет лака, десетина разноцветни точици и малко CBR на фона на дългомиглесто око .. с надпис ‘ Ти записа ли се доброволец при мен ? Следващият може би си ти !!’ .... или стилетовото й токче забито в балонче с надпис ‘статуквото’ ... или ‘лошите’. Да не ви споменавам за ‘гръдните’ и ‘крачните’ плакати ...

 ...............

 

RUS…  ……

ВНИМАНИЕ , нецензурно словосъчетание .. ‘ХЗ’ е съкратено от ‘Хуй знает’

 

      ХЗ ...  беше универсалното нещо, което пасваше навсякъде ... където не ти се говори, където не знаеш, което значеше ‘край на разговора’, ‘не ме занимавай с глупости’а ... Чудесна Правителствена програма, общо взето безполезна, защото по време на избори никой не я чете, а след това – никой не проверява ... ХА , направена точно по принципа ‘Информирано Съгласие’ !!!  А ако ще се задълбочавате в ХЗ, прочетете линкът с превод на значенията          https://translate.vc/en/ru-en/%D1%85%D1%83%D0%B9_%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%B5%D1%82

 

      Амииии – тези две ХЗ-та бяха две, а аз бях един ... тъкмо по пътя към жълтивината започнах да ги съвместявам и почти ми се избистри, че българското ХЗ се обяснява само и единствено с руското ХЗ, когато достигнах до жадувания пешеходен светофар на ‘Гешев’. А там незаконната лавка беше облепена с плакати на ХЗ партията, от страни беше спряло бусче с надписи ‘Мурафети салтанати, тарикати .. правим сичко по поръчка на клиента, законно и незаконно, Гласувайте за ХЗ!’.     Вече бяха струпали тухли за следващата незаконна лавка и разни кабели се валяха по тротоара. Присъстваше и пресата – екип на ‘ЗигиЗаги’ състоящ се от репортер , облечен с работната жълта дрешка на вестника, с две зигизаги’стични мълнии на гърба, държащ тухла с надпис MP3-ка и фотограф с пълно оптическо снаряжение за запечат(ляван)е на сюблимните жълтини.

      Явно Моделката на ХЗ беше дошла не за интервю, а за агитация, та тя факирски си възкачи токчетата по тухлите до покрива на лавката и започна нещо като сексуално-политически предизборен танц, като си припяваше на “фа” на шеста октава... . Тълпата изцъкли първоначално очи, няколко ченета изпопадаха по плочките ... и когато Моделката се завъртя около стърчилката отгоре като на пилон, настъпи истинска еуфория и всички започнаха да скандират ХЗ ! ... ХЗ! ... ХЗ! ...  Тълпата ХЗ-ичници беше толкова набъбнала, че беше блокирала Гешов от България до Цар Борис III ! HZ .. HZ … HZ … скандираха всички (включително и на чужди езици), даже и всички лежащо болни в съседните МБАЛ_ове.

 

И тогава

И тогава

И тогава

 

 ... се чу едно ситно жужене и някакви ковид облачета се появиха от различни страни (включително и на талази излитаха от МБАЛ_овете) над екзалтиращите ... след което започна ПАНИКА . Жужаха си наляво и надясно, тълпата започна да ръкомаха неистово до степен на изкълчване на ръцете (което не беше толкова жизнено застрашаващо, щот болниците наоколо бяха колкото си искате. Майсторите от бусчето бяха хванали оголените кабели и възпроизвеждаха страхотни искри с цел опичане на ковидчетата и на несъгласните с политиката на ХЗ. Обаче облачетата се управляваха от някакъв зъл гений, които ги ръководеше умело с основната цел да е по-интересно и смешно ... и който командваше облачетата като кучета пазачи да насочват стадото овци (хора) – накрая се получи нещо като флаш – моб  - хората пресичаха без спират по пешеходната пътека насам натам, махайки с ръце и все още скандирайки ХЗ ! ... ХЗ! ...

 

      По нататък си спомням само две неща – Моделката грабна обектива от фоторепортера за да разгледа по – отблизо и детайлно тънките закодирани подробности от плакатите – на ‘хранителните’ – детайли от панталона и ... на ‘зрелищните’ – отпечатъците от невидимите си тайни под прилепналите си дрехи. А другото – в една от близките коли мернах невидимият читател на ЗигиЗаги – misha , която си умираше от смях.

          Та ... такивамитиработи драгимичитатели

 

Тълпата се разбяга, а аз грабнах една тухла, вдигнах я високо над главата си и с налудничава походка си направих мой собствен флаш моб по пешеходната пътека напред и назад ... шофьорите спираха разбиращо

 

ПП. Вчера във ФБ някой зададе въпроса - 'Кога най после някой българин ще допише последните две буквички на Space X.. ' ? ... Този въпрос ще го препоръчам в програмата на ХЗ, ... тъй де

© Пламен All rights reserved.

Всяка прилика с лица не е вярна. Никаква прилика не е вярна. Само аз съм верен. И фотоапаратът! Тъй де!
Кога ли ме е, брате, някой виждал изтупан? Дет се вика, натокан, изблизан, зализан, обръснат (? Не, мързеше ме за туй), с дрехи официални? Ами не случайно отговорът е никога, никой. Дори щом на въ ...
  588  41 
Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • 🙂 Браво! Няма да ти честитя първи април, защото той си е целогодишен!
  • Тъкмо четох за феи и вампири и ти ХЗ. Да отговоря на Генек - 'щото под 18 не гласуват.
  • Генек, изкушавах се да сдъвча една буквичка за благозвучие, ама нали ставаше въпрос за зрелища та я оставих
    Написах го, сепнах се, пък си казах - ХЗ(рус) какво ще пишат в коментарите
    Е, благодаря
  • Що да не е за под 18 години? От улицата ли да се учат или от един много добър разказвач?
  • Хи-хи-хи, шегобиец Собствен флашмоб по пешеходната пътека Честит ден на шегата и лъжата (макар че тези, които си киризил по афишите са се погрижили тази година да дойде с три дни закъснение)
  • 🤣🤣🤣.
  • 😂🤣😆 Браво, Пламене!! Отвя ми маската, счупи ми ставите и ми изби зъбите и слънчевите очила! Майстор си, еййй! Аз се чудя ква е тая паника наоколо (и най вече в главата ми) пък то ето откъде било... 😆
Random works
: ??:??