Mar 19, 2009, 2:08 AM

Историята на две снимки или как открих Иракли 

  Prose » Narratives
1542 0 3
1 мин reading

Лятото на 77-а, в която завършихме строителния институт, с двама приятели заминахме да отдъхнем от проекти и чертежи на морето. Знаете ли къде е Иракли, ни попита майката на единия, която ни намери карти към Ленински районен съвет - на бунгало с три легла. Какво повече ни трябваше?

Иракли, за пръв път го чувахме това място, там имаше една гора, един пионерски лагер и 5-6 бунгала. И морето.

Десет дни бяхме на много еднообразен режим. До обяд - плуване и плаж, след обяд - мента и плаж, вечер - бира и пресен сафрид от морето, където излизахме само за емоцията, имаше кой да я лови рибата. И това - в пълна изолация от света. Само за храна се засичахме в пионерския лагер с мальоците и ръководителите им. Бяхме дори поканени на лагерния им огън. Единият от нас (не аз) бе хубавец и отнесе доста искрящи погледи от някои пораснали вече пионерки. От тези дни имам една снимка - тримата на плажа, млади и безгрижни.

Но явно това отшелничество не ни е било достатъчно, защото след месец заминахме отново на море в Созопол, но с момичетата, за които през есента се оженихме. А това е друга история.

Сега тези двама приятели ги няма, единият остана на 42, другият преди около година си отиде. Аз, който се определям като неподреден в амбициите си, подвластен на емоцията, а пък същевременно склонен към рискове в прекарването на свободното си време, съм тук, а тях вече ги няма. Понякога ми липсват.

След морето минах през Казанлък, имам много роднини там. Вървях си по пътя и изведнъж, без да разбера как и защо, влязох в едно фотоателие. Сигурно съм искал да се запечата на лицето ми това спряло откъм действие време, едновременно сладко и в дълбочина леко тревожно с идващата неизвестност на бъдещето.

И защото такива мигове като Иракли са толкова редки, затова си ги спомняме с голямо удоволствие и малко тъга.



В памет на Митко Влаев и Графа



03.01.2007.

© Любомир Николов All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??