Червеното Пежо 407 радостно мъркаше и похапваше километрите към България.
До Солун всичко бе познато на Симона. Минахме през Кавала и за кратка почивка. Тя оглеждаше всичко с интерес, крайморския булевард с високи финикови палми, причудливите къщички накацали амфитеатрално, високите сгради от бетон, алуминий и стъкло.
- Кавала е като нашето Велико Търново само, че на море. Ще идем и там, едно време е било столицата на България и има исторически забележителности преплетени в съвремието - поясних
- А в града на вуйна ще идем ли, нали тя изпрати подаръци - попита Симона
- И там ще идем, Стара Загора, също прекрасен град - усмихнах се пленително и щипнах бузката й
Истинско посрещане в къщи на очаквани и желани гости, тя остана очарована от гостоприемството по български с богато подредена трапеза, искреност и усмивки.
А мама й подари златно синджирче с медальон и друго със златно кръстче, нали е християнка.
Симона се размекна окончателно когато ходихме на нашата вила-къща на село в Родопите. Зеленина, тишина, огромни борови дървета все още незасегнати от горските пожари, чист въздух. Поспираше се пред лехите с чушки, домати, краставици, снимаше с мобилния си.
На път за Търново се отбихме и в Стара Загора при родителите на вуйна Попи за един ден, а на връщане взехме подаръчета за момченцата.
И броените дни минаха бързо в много емоции и любов.
Раздялата с майка и татко мина с по два реда сълзи и подсмърчане, че ще я чакат отново, поздрави за родителите й и на ''Добър път и да карате внимателно, и щом пристигнете да се обадите веднага''.
Пежото отново пееше по познатия обратен път.
След град Катерини в дясно се виждаше Олимп, сега спокоен, Зевс Гръмотвержец вероятно спеше някъде на сянка и никой не смееше да наруши тишината.
Спускахме се вече по панорамния път на Долината Темпи. Вляво високи отвесни скали, тук там като зелени островчета дървета, храсти. В дясно реката, виждаше се да тече бързо по каманаците в коритото си, устремена към морето.
- Знаеш ли, тук покрай реката, на другия бряг има църква, нещо като манастирче и една пещера от където блика вода...Да спрем ли, казват било магическо място, намислените желания тук, се изпълнявали - прошепнах тихичко
- Чувала съм, но не съм слизала там, разказвали са ми, че има мост над реката - плахо ми отговори - А желанията се сбъдвали ако двама искат едно и също,...ще идем нали.
Купихме по една свещ, запалихме ги и поставихме пред нещо като олтар в една ниша.
Намокрих дясната си ръка, Симона ме последва и здраво се хванахме за ръце, вперили немигащи очи еднн в друг.
Дали си мислехме еднави неща, дали ще се изпълнят...
- Ще купя една иконка за майка ти, видях, че в заведението има
Тя само ме погледна с добродушни очи и кимна.
През смях си разказвахме интересни моменти от гостуването, отклоняваше шеговито предложенията ми за кафе, хапване.
- О, не съм гладна и жадна, но ако съм, надявам се, че ти ще ми стигнеш да утоля глад и жажда.
Автоматичната врата се отвори, Пежото бавничко влезе и двигателят заглъхна.
Симона се поразмърда.
- Първо да се обадя в България, после на мама, че благополучно сме пристигали и подаръците утре.
Трето, пето,... слизай бързо, че както съм ожадняла и изгладняла, ще те почна още от тук.
Блажено се изтягахме, галехме в захлас голите си изморени от любов тела.
- Петро, Петро, момчето ми - шепнеше тя - Колко малко му трябва на човек за да бъде щастлив.
На другия ден подарих иконката на майка й, шишета домашно вино и ракия за баща й, а Симона не спраше да бърбори къде е ходила, какво е видяла. Вечерта бяхме на гости у вуйна, вуйчо и децата. Раздадохме им подаръците. Беше весело, защото едните говорехме на български, после обръщахме на гръцки, с жестове с ръце пресъздавахме нещо за по-достоверно. Децата ни зяпаха любопитно и в очакване на какъв език ще заговорим.
След месец кирио Мицо и Александрия се завърнаха от Брюксел. Тя бе наедряла и разхубавила.
Казаха , че там са направили сватбено тържество, даже намерили и православен свещеник.
В офиса на фирмата бяха отново строги и взискателни, а извън него обикновени земни хора.
Аз се включвах като помощник на баща й при доставките на стоки за бистрото, отново правя това което ме накарат, както смехотворно се самоопределях.
След работа, и защото сме влюбени до уши със Симона, хванати за ръце се прибирахме пеша от бистрото до в къщи.
Използвахме малкото свободно време за плаж или гостуване на вуйна, вуйчо и децата. А те се превърнаха в учители на Симона по български, а и тя бързо напредваше с езика.
- Петро - ме стресира една вечер - Ти какво си пожела тогава в пещерата към черквата...Ами станало е момчето ми, станало , но с пререждане...
Пое си дъх и докато бях още слисан продължи.
- Аз исках да се оженим и да си имаме детенце - смееше се сега тя - А то стана, бременна съм и ще се женим ли
- Наистина ли - посъвзех се - Няма значение номерацията, аз съм се объркал вероятно...Да, да, даа, искам те, по-точно искам ви, за кога да отлагаме, миличката ми тя.
Щатливи сълзички бликнаха от очите й. Захлипа радостно.
- Ще се обадя за утре в 8 часа вуйна и вуйчо да са в бистрото. Ще почерпим всички клиенти с кафе, торта, Метакса. Цветарския магазин ще донесат по-ранко кошница с цветя и ще съобщим на всички решението си...Аз съм готов
Сутринта уведомихме родителите на Симона, те ни подкрепиха и благословиха
Подредихме масите, нарязахме две торти, кошницата цветя отпред.
С първите клиенти дойдоха вуйна и вуйчо, всички приятно изненадани от решението ни.
Извадих кутийката с пръстенчето, която мама бе купила предвидливо и тайно ми го даде .
- Симона, скъпа Симона,...искаш ли да станеш моя жена, любов моя...
- Да Петро, искам...
- Няма да питам другите - казах сериозно - Щом тя иска, така да бъде.
Сложих пръстенчето, камъчето грейна на слънчевите лъчи.
Бурни ръкоплясания от присъстващите. Момичетата- сервитьорки, сервираха пред всеки кафе, парче торта и чаша Метакса.
Ние със Симона се държахме за ръце, поглеждахме се щастливо.
Тук не викат '' Горчиво '', но ние замряхме в искренна целувка.
....................КРАЙ................
ПП... Войната, въоръжения конфликт, все някога ше свърши.
Но, любовта, обичта,... НИКОГА.
© Petar stoyanov All rights reserved.
Приятна вечер.