Dec 25, 2018, 9:57 PM

Луната има невидими сълзи 

  Prose
402 4 3
3 мин reading

 

                    Малка искрица в сърцето ми свети и надеждата, че ще се върнеш при мен, тази нощ е особено топла. Както някога ще бъдем двамата, аз и ти, само двамата. Помниш ли как ми обещаваше всичката топлина на света? Прегръщахме се и мечтаехме в мислите си. Приглушена светлина и присъствие на книги, двамата сред тях по-заедно отколкото беше възможно да осмисля. Заедно търсим истината. Точно това си представях тогава и точно това си представям сега. По-топло от всякога. По-силно от тегнещата топлина наоколо. Толкова ми е топло, а навън е зима. Опитвам се да оздравея от болестите, които пипнах. Най-отдавна се е заселила у мен депресията, но мисля, че скоро ще си отиде. Дали наистина някога съм говорила на теб? Успя ли да чуеш сърцето ми сред всички тези мои думи и сред всичкото това мое мълчание! Успя ли да усетиш светлината в очите ми, която ти запали там?
                    Да повярваш в човек е трудно, но да повярваш в жена сигурно е мъчително болезнено, ако тя те обича, но не може да ти даде това, което заслужаваш. Да се разхождам вечер с теб е вълшебно независимо дали по измислени или по истински пътища. С теб вярвам истински в измислените неща и си измислям, че вярвам в истинските. С теб си измислих живот и продължих да си фантазирам, докато не ми останаха сили. Сега съм на ръба на фантазьорския си живот. Въпросът е в кой свят ще падна - но преди това да се случи ще измисля една приказка.
                    Някога, когато хората не знаели що е музика, тя се разхождала свободно сред тях. Пеела им песни за измислени светове, тъкмо толкова нереални, колкото била тя. Сега, имайки музикални инструменти и много песни в спомените си, е трудно да си представим как, но тя пеела много хубаво и омагьосвала душите им. Някога отдавна мракът бил толкова плътен край хората, че можели да пипнат всеки край на вселената и да не се опарят, можели да видят всяка истина. Така една вечер музиката се спряла край един млад умен човек и прошепнала в ухото му: „Ти ще обичаш“. Той се почудил какво означава това, защото още не можел да говори, но разбрал смисъла му. Прокарал ръка по небето и нарисувал път към луната. Така била създадена Любовта.
                    Този човек е далечен твой или може би мой праотец и всяка дума още тежи на мястото си. Представи си колко тежест се е натрупала през времето и пространството, за да достигне до нас. Колко тежка е станала тази лунна пътека от болката на добри влюбени хора.
                    После музиката пристъпила към една девойка, хванала ръцете ѝ и рекла: „Ти ще танцуваш“. Девойката нямала избор освен да започне да танцува под звездите и момъкът да се влюби в нея.
                    Нашите прародители са имали също толкова силни мечти, колкото и ние. Но са вплели в звездното небе милиарди тайни, които да ни помагат да търсим пътя към истината. Какво станало с девойката и младежа? Историята мълчи. Но не мога да не отбележа, че щом ние съществуваме, значи и любовта е причината. Сега си представи, че сме същите онези младеж и девойка. Какво ще направим, за да съществува светът такъв, какъвто е днес? Какви наши действия ще породят толкова далечно бъдеще, в което хората да мечтаят и да мислят за нас, за предците си? Някои хора не вярват в любовта. Но лунната пътека, стълбата към луната, въжето спасител за всички влюбени са отблясъци върху невидимите сълзи на времето. Единственото вечно нещо на този свят е стремежът ни към красота. Колкото и да е странно - не държа да живея вечно с теб, дори не държа да знам, че ме обичаш. Държа да знаеш, че аз ще те обичам винаги. 

 

От твоя най-добър приятел

© Йоана All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Честито Рождество Христово! Нека любовта и добрината ни съпътстват навсякъде. Радвам се, че намирате по нещичко хубаво тук. Поезията може да спасява животи, поне моя спаси. Пожелавам много творчески успехи и на вас, както и лични, професионални, любовни, финансови, философски, психологически и разбира се много здраве и щастие. С наближаването на новата година е хубаво да се замислим какво сме постигнали и какво искаме да постигнем. Нека всичко, което си пожелаем, се сбъдне, стига да не наранява околните. Сърдечно благодаря на всички, които наминават тук и четат. Щастлива съм, че имам читатели и мога да споделям мислите си с други хора. Заедно търсим смисъла на света и разрешение на ежедневните си трудности и проблеми, което далеч не е малко. В този сайт намерих много прекрасни автори и се надявам след време да видя много от тях с издадени книги и световноизвестни, макар това да не е най-важното в живота.
  • Честито Рождество Христово, Йоана!
    "Светът приличаше на сън!"-това е стих от испанския нобелист Хуан-Рамон Хименес...
    И докато четях, усещането за сън и реалност не ме напускаше: толкова поетична проза, която въздейства върху възприятията, че повторих прочита от убеждението,хем да се насладя;и угризението да не съм пропуснал нещо.
    Сполай ти!
    Приеми моите сърдечни поздрави и пожелания за нови творчески успехи и през предстоящата Нова година!
  • Вече няколко пъти прочетох тази прекрасна смесица между реалност и приказка. Толкова красота и искреност се съдържат в нея. Омагьосващи са. Този Първи - нарисувал път към Луната и създал любовта. Или още по-точно - идеала за любовта, който днес ни е дяволски трудно да следваме. Нашият ейдос. Дали е бил човек или извънземен. Или бидейки човек и сътворявайки любовта, се е превърнал в извънземен. Той е бил по-голям и велик от Прометей, защото любовта е нещо грандиозно в сравнение с огъня. Тя е божественият огън в душите ни. Пред нея всичко материално загубва значение. Потопих се в този разказ и приказка едновременно и ми стана толкова хубаво. Финалният ред доказва, че създаването на любовта не е било напразно. Че то е единственото бъдеще, което си струва да съществува. Благодаря ти, Йоана, че успя да ме превърнеш с творчеството си в твой съмишленик, при това в убеден съмишленик. Освен нас двамата съществува и Бог - голямото Трето. Непристъпният покровител на любовта. Аплаузи!
Random works
: ??:??