Aug 29, 2021, 12:07 AM

Мисли 

  Prose » Narratives, Humoristic
875 8 25
2 мин reading

Понякога обичам да оставам сама със себе си. Сипвам си чаша вино, паля цигара и пускам мислите си на паша. А те като овце, хем много, хем и неориентирани. Блъскат се из стените, бутат се в прозорците и блеят. Ама как блеят само... Направо ще ми се пръсне главата от толкова шум. Поне да блееха в една тоналност или да казваха нещо смислено, ама не!  Всяка мисъл си има свой диапазон на гласа и желание да я чуя. Абе, чудя се, как в такава малка глава, толкова много мисли съм държала досега. То, като кутията на Пандора.  Отварям врати и прозорци, и се опитвам да ги изгоня, а те като мухи, летят и все по мен кацат. Няма да споменавам, на какво си мисля, че приличам с толкова накацали мисли по мен. Трудно е човек да се справя с тях - хем да се научи да мисли, хем как да ги изказва. Това е, като да редуваш студен и топъл душ. Не е за всеки! Някои се хвалят, че мислите им са като пеперуди, красиви и изящни,  но забравят, че пеперудите са произлезли от гъсеници, а там е трудно да се говори за изящество. 
Когато си нямаш работа почваш да мислиш. Тогава става страшно!  Мислите се множат като хлебарки, а започнат ли веднъж да се размножават, няма спиране. 
Напоследък започнах да се уча, да не мисля. Трудно ми стана да имам доверие на тия мисли. Все пред някоя заключена врата ще ме заведат, или главоболие ще ми докарат... По приятно е само да чувстваш. Трябва обаче да се науча да имам мярка и в мислите, и в чувствата, че то човек изтърве ли мярката ще има да се търкаля, като снежна топка по надолнище, дорде се разбие .
Съветвам ви, щом започнете много да мислите, вземете да си легнете да спите. Сънят приспива мислите и често на  разсъмване, някои от тях завинаги си остават запали.
А на мен така  да ми е добре сама, потънала в тишина с чаша вино и цигара! Да пиеш и пушиш било вредно. Ами то и да мислиш вреди, ама го правим. Вземам лист хартия и започвам да изливам всичките си мисли на него. А те много. Като бръмбари налазват по листа. То, май и писането е лош навик!? Кога успях за толкова кратко време да го придобия!? Пък и честно да си кажа въобще не ми пука, колко лоши навици имам! Все пак, един живот живея и ще го живея, както аз реша! А ти, който четеш това, сигурно си мислиш, че съм луда. Може и да си прав, ама пука ли ти!? То в днешно време всички полудяхме. Има ли значение един повече или по-малко!  
Спокойно, лудостта не е заразна! То, май вече, нормалните се смятат за луди!
Така че, сипи си едно вино, запали цигара и направи разбор на твоите мисли. Аз моите ги пуснах на паша.

© Росица Димова All rights reserved.

Предисловие
Напоследък се води грамадна дискусия за това – какво са мислите, как ни тормозят и как да ги вкарваме в кошарата. Първият докладчик – Роси - повдигна темата, оплака се от тяхното поведение и обидно ги нарече ‘овци’, които се появяват неочаквано, държат се като нахални мухи, а също така с ...
  637 
"Чети откровенци и всяка мисъл ще се изпари!
Панта рей, откровенец блей!
За̀лудо чети, за̀лудо не мисли!" - кой е казал, че от много глава не боли? Четох, четох, и ме заболя... Та спрях малко да си почина от немисленето, и веднага, сякаш само това са чакали, някакви мисли ми влезли в главата. И не с ...
  1039  27 
Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Благодаря, Таня! 🙂
  • Харесах мислите ти!
    Поздравления!
  • Благодаря, Пепита! 🙂 Удари няколко чаши вино, преди лягане и да видиш как ще влезнат в кошарата всички мисли! 😁
  • 😀 Развесели ме твоето мисловно откровение. Много свежест лъха от него. Само с едно не съм съгласна, че сънят прогонва мислите. При мен е обратното. Вечер в главата ми има и овце, и крави заедно с агънцата и телетата. 😀
  • Благодаря, Довереница (Донка Василева)! В тоз живот всичко трябва да е с мяра, даже и мисленето! 😁
    Мари, умело въртиш твоята гега! Сега ще отида да прочета какво са сътворили твоите мисли! 🌹❤
  • Ех, тези мисли, къде се разбягаха! Бях ги повела нагости при твоите овчици, а сега една по една ги събирам. От скоро въртя овчарската гега, мислех си, че е по-лесно, ама то не било! Имам опит със светулките, но те искрят в лятната си паша, отдалеч св виждат и лесно можеш да ги завърнеш. А овце ли са, като тръгнат след коча водач и агънца започват да раждат насред полето, без да питат как ще спастриш рожбите им после! И си принуден, насред нищото кошара да им правиш, но то с треви и папур става ли, джанъм!🤔
    Ех, Роска, изпуснах си моите овчици, затова хуквам да ги догоня! 🐑
    Но първо да ти кажа наздраве! Нося си в манерката от ланското винце, та като пощръклее някоя от мислите-овчици и нея да напия, белким се кротне!🤣
    Добър урок ни даваш какво да правим с мислите си, благодаря ти!😘
  • "Трябва обаче да се науча да имам мярка и в мислите, и в чувствата, че то човек изтърве ли мярката ще има да се търкаля, като снежна топка по надолнище, дорде се разбие ."

    Допадна ми.Поздравления!
  • Скити, множи се стадото. Едни умират, нови се раждат! Понякога си е жив хаос! 😁 Благодаря ти!
  • Ех, добре правиш Роси, цигарка, винце, само стадото да не започне да се множи, че те и агънцата много блеят
    Харесаха ми, твоите овчици! Сега ще нагледм моите и с една сопа ще ги завръщам
    Благодаря ти, за тези мисли!
  • Хубаво е, Самовила, но много силно блеят! 😁
    Така е, Кате, виното преспива и човека, и мислите! Благодаря ви, момичета!
  • Роси, твоето откровение ми подейства успокояващо, защото и аз понякога се чувствам така.
    Абе, по-добре да наблегнем на виното.
  • Много хубаво, че олицетворяваш мислите като овчици, Роси. Вместо да броиш овце нощем, броиш си мислите
  • Онзи момент в който си прогонил всички мисли и чувстваш главата си като балон пълен с хелий, витаеща се в пространството. И тишина. 🙂 Благодаря ти, Иви!
  • Замислящ текст, Роска...Ако знаеш колко обичам онова състояние на„ изпразнената от мисли глава”...Муха да бръмне, чува се.
    Благодаря ти...Ей сега ме замисли.😉🍀
  • Благодаря, Младен, Краси, Петър, Емил, Пламен, Миночка, Пепи, Зиги, Наде и Стойчо! Благодаря за хубавите думи, че отделитхте от времето си да надникнете в моите мисли, че нахранихте овчиците( бръмбарите, хлебарките ) ми 🙂 с вашите отзиви! Хубава седмица ви желая!
  • Човек трудно сменя навиците си:за един са пороци,защото той е непорочен(боже опази!)и виновни са другите.
    Но пък съпоставимо е с реалните измерения на съществуването--всеки от нас има изградени навици, но трудно преодолява егото си, за да признае пороците си.
    Роси, нито си луда,още повече си талантлива и откровено скарана с лицемерието.
    Поздравления!
  • Много сме, силни сме! Знаеш ли, Роси, лягането не помага. Тогава все едно от кошер ги пускат, мислите, де. От години имам нещо като ритуал, звучи смешно, но помага. Преди сън, като ме "накацат' мислите си повтарям: Сега не е време за мислене! Време е за сън! И пак ме замисли...
  • Обожавам да си говоря с мислите си и да ги разхождам 🤣 Хубав текст, Роси! Понякога на всеки му е трудно да си подреди главата. И аз си пиша моите, и верно и моите са много някой път, затуй си викам я по-бавно и им казвам “Чакааай сега, айде едно по едно”.
    ПП. Хаха Пепиии 🤣🤣
  • 😀 прави като мен: чети откровенци и всяка мисъл ще се изпари!
    Панта рей, откровенец блей!
    ЗАлуудо чети, зАлудо не мисли!
  • Понякога мислите са като рояк пчели, жужат безспирно и няма как да ги спреш, ако някой не се спре до теб. Много добре си направила, че си ги пуснала на паша! Поздрав за хубавия текст, Роси!
  • Роси, една от твоите мисловни овце ми скочи в окото и ми разбушува моето стадо 😲 Аз съм си назначил там едно куче - пазач на стадото и съм го дресирал да си върши работата - невчесаните - в обора, ... ама твоята е много вироглава, та ще я натикам в изолатора и после ще я накарам да ми разкаже защо е избягала от теб ... а ако искаш мога да ти пошепна от къде да си намериш куче 😎
  • Важното е да имаме някакви мисли, било то и като твоите, Роси. 😀
    "Мисля, следователно съществувам."
  • Росиии, да пасат , ама ако напълнеят и после ще могат ли да си намерят мястото отново,.. И хвърляй им сегис-тогис по едни поглед
    някой да не ги открадне....
  • такава тишина настъпи...
  • Познати състояния. Мислите могат да ни подлудят, ако не бъдат укротени.
    Затова е най-добре да се редуват с безмислие. Но това е много трудно постижимо и си е направо раджа йога.

    Отличен и замислящ текст, Роси!
Random works
: ??:??