Mar 5, 2022, 12:31 PM

Момичето с балоните 

  Prose
651 2 7
2 мин reading

   Странно градче. Близо до столицата. През няколко дни беше празник за нещо и хората се събираха на малкия площад да се веселят. Имаше подвижни сергии, скара, захарен памук и неизменното присъствие на малка Ева. Тя заставаше до някоя пейка и усмихната предлагаше своите балони, а те като букет пъстри цветя се полюшваха над нея.

Бабичките съскаха, че е магьосница и е напълнила балоните с тайнствени заклинания, защото всеки който си купеше дори и един балон, дълго време беше щастлив. Повечето хора знаеха, че е бедно сираче и се препитава единствено с това. Някои я съжаляваха, някои не, но всички знаеха, че празникът без нея ще е пуст.

А тя, крехкото дете. Купуваше от големия град своите балони. От един и същ магазин в глуха уличка с надпис над него "Тук продаваме чудеса". По цяла нощ ги надуваше с уста и мечтаеше за красиви неща. Радваше се, че е жива и е на този свят. Малките латексови мехури, сякаш светеха в тъмната стаичка, накацали по тавана.

 

    Не обичаше тълпите. Не излизаше на площада. Дразнеха го кънтящата музика, детските крясъци и суетнята. Днес по чудо излезе. Прегърбен вървеше между тълпата, загледан в плочките на площада. Вдигна глава и пред него беше детето с балоните. Изведнъж всичко замръзна. Изчезна шумът и всички останаха по местата си... И тази светлина... Момиченцето, като ангел се рееше със своя букет от въздушни цветя.

- Един балон.

Тя се усмихна, разплете въженцата и му подаде едно червено сърце.

- Бъдете щастлив, Господине.

- Аз съм щастлив, детенце.

- Но изглеждате самотен.

- Най-чистото щастие е в самотата.

- Неее, щастието е в това да бъдеш с Бог, а с него никога не си сам.

Извади една банкнота и я подаде.

- Много ми давате. Нямам толкова да ви върна.

- Това е за балона и за щастието, което даваш.

Тя отново се усмихна.

- Щастието не се продава, то е подарък от Него.

Прибра се вкъщи, а балонът го следваше летейки над главата му. Завърза го за едно клонче върху огромния лимон в стаята, който беше едновременно в цвят и искрящи жълти плодове. Наля си чаша алкохол и се тръшна в креслото. Вече се смрачаваше, но го домързя да светне лампите. Щеше да прекара поредната нощ гледайки мрака през прозорците.

Ставаше нещо странно, балонът сърце светеше с мека рубинена светлина.

Стана и го придърпа надолу. Едно бодилче на лимона се заби в него и се чу тих пукот. Сякаш малко облаче се разпиля в стаята.

Седна отново и отпи голяма глътка. После се усмихна. Стана и облече палтото си. Излезе навън под небето с искрящите звезди и тръгна по пустата улица.

Беше жив, беше щастлив от това и знаеше, че не е сам.

Една звезда проблясвайки се отрони от небосвода.

 

© Гедеон All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Щураче, когато си щастлив и озарен, дъхът ти е по-лек и от хелий смесен с аргон. Затова балоните светят и се носят към небето, откъдето са получили щастието си.
    Спирам да говоря за боклук, щото ще ме обложат с данък, като замърсител със сертификат Евро 1.
  • Благодаря. Приятна вечер и на теб!
  • По боклука ще ги познаете Дори криминалистиката ползва това, като правдив и бърз способ за опознаване А балоните... преди единственият начин да надуеш балонче е бил, като го изпълниш със собственото си дихание, сега има помпи, затова и вълшебните балони са изчезващ вид, същото се случва и с хората.
  • Боклукът е нещо, което някога е било красиво и полезно, но поради стечения на обстоятелствата е станал такъв.
    Много се радвам, когато някой ми се сърди усмихнат
    Приятна вечер.
  • Стига с това "боклук", защото аз ще ти се разсърдя. И аз съм имала не коментирани творби и какво от това? Обичам си ги.
    Бих коментирала още разказчето ти, но ще кажа някои лични неща, а тук не е мястото.
  • Катя, малко съм ти сърдит, защото ми разваляш репутацията на не коментиран "Любимец" в сайта.
    Не съм сляп, за да видя, че разказът е боклук, но все пак падащите звезди са послание от Бог, че на Земята се е появил щастлив човек.
    Благодаря ти, че коментира.
  • Приятно разказче. Накрая ме накара да се усмихна. Колко малко му трябва на един човек да е щастлив!
Random works
: ??:??