Mar 29, 2021, 11:19 AM  

Неочаквана приказка за Алиса 

  Prose » Narratives
404 5 8
5 мин reading

      Тя не се набиваше в очи, всички я приемаха просто като даденост към интериора, приемаха я мълчаливо и с уважение, но нещо ги държеше на страна. Даже един пиян младеж преспа с нея една нощ, а на сутринта след хиляди извинения изчезна. Тя приемаше нещата в живота спокойно, беше се посветила на създаване на красота около себе си и ръцете й творяха чудеса.

 

      Точно тогава един златар я забеляза и я взе на работа. Прибра от витрината към улицата изложените бижута и там направи работното й място, където Алиса свещенодействаше в самотния си транс. Минувачите се тълпяха и в захлас наблюдаваха как изпод сръчните й ръце се създаваха бленуваните бижута.

 

      Един ден собственикът дойде при нея смутен и каза, че е получил специална поръчка. Работата се състоеше в рециклиране на диаманти, изискваше се много работа в друго ателие. Заплащането беше изключително щедро. Алиса се съгласи веднага и собственикът я поведе през сложната система от лабиринти, стигнаха накрая до една врата , където той я покани да влезе. Помещението беше топло, ужасно просторно и едновременно уютно и чисто, обляно в мека светлина. По средата беше вече монтирано работното й място заедно със всичките й любими комплекти инструменти. От страни се виждаше струпана неголяма черна купчина.

 

      Алиса влезе и се настани на работния си стол. Собственикът каза, че вече й е дал чудесни работни дрехи, на което тя не обърна внимание, захласната в отворилата се невероятна възможност свободно да се отдаде на любимото си занимание.. Ръцете й с любов опипаха работния плот, инструментите, шлифовъчната машина, погледът и още веднъж обходи работното помещение. Вниманието й беше привлечено от черната купчина, изключително дразнеща и някак си нелепо присъстваща в обкръжаващата я чудесна атмосфера. Алиса инстинктивно протегна ръце натам, притвори очи за да не гледа тази грозотия, и с цялото си тяло започна да възприема ефирните вълни идващи оттам ... сепна се - това не бяха бездушни въглени, долови познатото опияняващо излъчване на диаманти, скрити под мръсните черупки. Внимателно разгледа черната купчина - там бяха струпани най разнородни безформени буци , покрити с налепи, вкаменелости, отпечатъци от всякаква флора и фауна, даже имаше и такива, които са били преседели дълго в кравешко торище ...

 

      Алиса взе първата буца и внимателно я разгледа. Долови някакво пулсиращо послание отвътре, взе инструментите си и започна бавно и внимателно да сваля пласт по пласт от грапавата обвивка. Бавно, бавно, пласт след пласт ... накрая в ръцете й се появи малко нешлифовано зелено диамантче. Алиса го изчисти внимателно и с трепет го постави на работната маса - диамантчето започна да попива ефира наоколо, светлината му започна да се избистря в смарагдово зелено ... след което за учудване на Алиса, то се търкулна по масата и потъна в един ръкав, на който имаше надпис 'готова продукция'.

 

      Въодушевена от постигналия резултат, Алиса с ентусиазъм взе следващата буца, и следващата... След всяка нова победа над чернотата и грозотата, Алиса ускоряваше ритъма, научи се да различава предварително сигналите от погребаните диаманти. Имаше много малки нешлифовани диамантчета, имаше и по-едри, но най - многото бяха диаманти, които да ти се доплаче като ги гледаш - някой си беше оставял ръцете в опита си да им въздейства ... и то - не за да ги обработи до постигане на някакъв блясък, а просто да се бие в гърдите, че е правил това, колкото и некадърност да е оставил ... а имаше няколко, които някой просто беше опитал да загрози и раздроби от завист, или за лично удоволствие. Беше ужасно. Имаше и една ужасна имитация - парче лед обградено от мъртви диаманти. Алиса отделяше все повече време за да върне предишния блясък на диамантите, а в някои случаи - просто да изтрие обезобразяването им.

 

      Алиса посегна да вземе последната буца ..и изведнъж я обзе прилив на .... на ... накрая се показа едно красиво червено диамантче, което започна да пулсира и .. изведнъж ярка свелина заля всичко и Алиса загуби съзнание. Когато тя се съвзе, почувства, че ... че светът около нея беше променен.

 

Познатият златар стоеше изправен над нея облечен в бяла тога ...

 

- Алиса, ти успя да спасиш всичките нещастни души от Чистилището ни, и нещо, което никога не се е случвало - последната душа толкова заобича топлите ти ръце и душата ти, че се всели в бебето което носиш...

 

- Най добрият ми подарък за вас - Бъдете щастливи ! Вратата е там и зад нея е вашата Неочаквана приказка за Алиса... ааа да, остави, ако обичаш, ореола и крилата от работното си облекло ...

 

 

Благославям ви ...

 

ръката му се показа изпод тогата и направи ритуален кръст ...

 

© Пламен All rights reserved.

Крис
Бях уморен! Не от пътя, а от живота. Чувствах се изцеден, смачкан, оглозган до кокал. Само на четиридесет, а вече имах душа на старец. Състоях се от плът, която покриваше костите и няколко органа - нищо друго.
Как може да се създаде един циничен, развратен негодник!? Като му дадеш всичко нагото ...
  1081  31 
Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Хареса ми разказа/приказката/ти Пламене.Поздрав от мен.
  • Много благодаря на всички за чудесните отзиви

    Следващият път обаче Валентин ще го прекарвам през скенера на влизане и излизане от разказчето - още не ми е ясно как се е добрал до реквизита на героите ми
  • Много приятно!
  • Аз пък се замислих защо си я кръстил точно Алиса. Да не би защото, за да видим красотата на една душа да е необходимо да се издигнем над реалността - да трябва да влезем в огледалния свят или в която и да е приказка?
  • Роси, този разказ участваше в конкурса 'Разказ с неочакван край' есента на 2019 година и се класира на 11 място поради това, че беше доста неочакван за тази тема. Но неочаквано за мен, след като прочетох разказчето ти, то просто си дойде на най - подходящото място, даже и поради това, че свързва перфектно края на 'Изгубени души' с началото му
  • Благодаря за прекрасната приказка, която подсилва разказа! Има много теории за душата. Човешката душа е много повече от обичайните неврони които я формират. Според едни се преражда, според други - живее във Вселената... Всеки сам решава в коя теория да вярва. А това как я описваш като диамант е страхотно и много ярко - малки, големи, ярки, бистри, светещи... Поздравления!
  • Дааа, включвам се и аз тука. Великолепно, Пламене... Знам те аз, гениален си и все ме учудваш, сепваш, замисляш и стопляш сърцето ми и още какви ли не още емоции ми пораждаш с разказите си... Браво!
  • Харесва ми тази приказка за Алиса, много ми хареса!
Random works
: ??:??