Jul 31, 2022, 1:00 PM

 Речни камъни 

  Prose » Narratives
743 6 19
Multi-part work « to contents
4 мин reading

    Изминаха три седмици в мълчание. Петра и Стоил се гледаха намръщени. Нямаше какво да си кажат.

     Петра по цял ден лежеше и не ставаше от постелята. Беше спуснала пердетата на прозорците и не искаше да вижда ни небе, ни слънце, ни хора…Нямаше желание да живее. Гледаше  в една точка унесена и блуждаеща.Тъгуваше за детето и беше решила да го последва. Изпосталя  и отслабна. Не слагаше залък в устата си, не шеташе, беше уморена и много затворена в себе си. Главоболие я мъчеше, като свредел нещо дълбаеше в мозъка й. Хващаше с две ръце главата си и я стискаше докато болката утихне.

   Вечер, Стоил капнал от умора, лягаше до нея и заспиваше. Понякога сутрин  я прегръщаше, но тя се свиваше като уплашено врабче и заплакваше тихо. Ръката му увисваше във въздуха, думите оставаха недоизречени в устата му… Петра ставаше от постелята и го оставаше сам. Бяха като два твърди костеливи ореха…всеки в черупката си…

    Градината на Петра, с която толкова много се занимаваше се беше превърнала в буренак, цветята не се виждаха от превзелите ги плевели, някои изсъхнаха от горещините, мушкатото в глинените саксии увяхна и се сгърчи, също както се гърчеше сърцето на Петра. Къщата заприлича на затворническа килия. Тиха, тъмна, тъжна ...

    Работата в кръчмата не спираше, Стоил едва смогваше да се оправя  и след десетина дни  Стоил извика една жена да му помага. Тя беше пъргава четирдесетгодишна селянка, а мъжът  й беше един от рибарите, които кръстосваха Дунава  от Влашко до Българско и разнасяха  зърно, кожи, мед, ракия и всичко, от което можеше да се припечели някоя пара. Купуваше сол от камарашите и я продаваше по тук селата. Нямаше го седмици наред и жена му беше все сама.

       Невена имаше запазено тяло, въпреки че беше родила три деца, плитките й шаваха по гърба й като тъмни змии, очите й бяха черни като маслини, гърдите й едри  - издуваха сукмана и бяха повод за много приказки от подпийналите мъже в кръчмата. Щом усетеше, че говорят за нея, очите й живваха, усмивка се разливаше  по лицето й, белите зъби блесваха. Харесваше й мъжките погледи да се лепят по снагата й.  Тя работеше чевръсто, премиташе пода, миеше и бършеше чаши, готвеше супи и яхнии, подреждаше столовете и  вършеше всичко, което й кажеше Стоил. Работеха добре, кръчмата беше изрядно подредена.

    Жената готвеше вкусна рибена чорба  и скоро за  уменията й се чуваше навред. Отбиваха се и другоселци, които минаваха оттук пътьом за Влашко или рибари, които носеха да продадат улова  за други села.

    Една вечер някой подметна нещо за Невена и Стоил, тогава той свъси вежди и едва преглътна. Щяха да тръгнат приказки за тях двамата, макар че нямаше нищо вярно в това.

  След като си тръгна и последният клиент, Стоил я извика:

                            - Виж… хъммм….Невенке, вече ще се оправям сам…приказки тръгват …не е редно жена да се върти тъдява… Сега ще ти платя  и сполай ме…

   Невена завъртя очи и го погледна невярваща и учудена. Отвори леко устни и сведе поглед. Стоил я гледаше като хипнотизиран.

   Тогава тя го усети и смехът й звънна като камбанки в празната кръчма. Проряза тишината на стихналия му живот... Смееше се силно и тишината бързо  се потули в кьошковете...

      Този смях пробуди къщата. Той затръшна вратата на смъртта и мъката, които се бяха настанили неканени тук…

    Смехът на Невена беше живот…Избухна като пожар в тъмнината и мрака...

    Стоил я гледаше изненадан и истукан…

    Тя се приближи близо  до лицето му и го загледа.

    Искри прехвърчаха между тях…

    Без думи, всичко сякаш  беше ... казано… Желанието висеше над главите им, прозираше в очите им, струеше от телата им… Стоил мълчешком се наведе и затърси сочните й устни. Езикът му се вмъкна в устата й, после ръцете му  зашариха нетърпеливи по снагата й, тя се прилепи до него, прегърна го и въздъхна сладко. Преплетоха тела на пода, усукваха се като рибарски мрежи един о друг, откриваха тайните си кътчета, даваха и вземаха един от друг страст, нагон, стремление… Той целуваше гърдите й, милуваше лицето й, потъваше безпаметно  в рая…Беше полудял от възбуда…Тялото му, все още младо и стегнато  се беше пробудило за ласки… Без да мисли за нищо, беше опитал отново   нещо ново от живота…

     В късната  лятна нощ, когато селото беше притихнало и не се чуваха никакви гласове и само светулки проблясваха в тъмнината, тогава Стоил и Невена се любиха за пръв път. Беше им хубаво, но грешно. Забраненият плод на удоволствието беше откъснат и опитан. Невенината ръка го стискаше силно и твърдо, сякаш нямаше да го пусне никога…

       Тръгнаха мълчешком заедно към реката…

    Чуваше се щурец някъде в тревите… Ракитите се полюляваха нежно от вятъра. Тънкият сърп на луната прорязваше кадифеното небе, а звездите пулсираха като сърца и блещукаха далечни и примамливи…

    

 

                     Следва……

» next part...

© Tаня All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Като подводно течение завличаш читателя, Танче!
  • Благодаря Вале, Petar за коментарите!
    Хубава вечер ви пожелавам!
  • Харесва ми как пестеливо разказваш, динамично и интригуващо, продължавай.
  • Браво, ето такива неща ми харесват,... и разбира се ще чакам следващите части
  • Благодаря ви!
  • Следя с интерес.
  • С удоволствие прочетох и двете части!
  • Трудни са преживяванията на героите ти, но и съвсем човешки...
    Очаквам с интерес!
  • Чета с интерес, Танче!
  • Много увлекателно разказваш!
    И после?...
  • Болката и животът вървят ръка за ръка.
    ...
  • Както и предполагах...Мъката на майката е вечна, а виж бащата!! Впечатляващо вярно си описала "грешната" любов, за която винаги има оправдание..."животът продължава", казват...Е, Стоил направи опит да избегне това, което само се усещаше, но.. не успя! И много рано се предаде! Страхотно си го разказала, Танче!
  • грешно и хубаво... колко си права, Танче... но така героите ти утвърждават вероятно живота... първичните инстинкти са много силни...
  • Благодаря МИГ, Миночка!
  • Много хубава част, хареса ми и те поздравявам, за таланта Таня, чакам продължението!
  • Поздрави Иван, Тони! Историята и днес продължава, както и животът на героите.
    Радвам се, че сте на страницата ми!
    Хубаво и слънчево лято ви пожелавам!
  • Разказът ти е чудесен! Браво, Таня! Моите поздравления!
  • Браво, Таня. Разказваш всичко това с кратки изречения, което много ми харесва. Но така точно си подбрала думите, че те се забиват във възприятията ми и картината оживява. Много интересен развой, ще следя, мила.
Random works
: ??:??