Mar 24, 2009, 7:47 PM

Сбогом на щъркелите 

  Prose » Narratives
750 0 0
1 мин reading

                             Сбогом на щъркелите

 

 

            - Мамо, мамо, щъркелите дойдоха - цяло ято са! Мамо, виж ги колко са красиви! Мамо, ще ги нарисувам!

          Всред небесната синева летяха в колона бели щъркели, а клюновете им, огрени от слънцето блестяха в ярко оранжево. Малката Катя остави куклите с които играеше на двора и затича след ятото, което се изгуби от погледа й зад ъгъла на къщата им.Катя продължи да тича, докато излезе на поляната пред къщата, търсейки с очи щъркелите.Тя отново ги видя и радостно извика, но... в този миг викът замря на устните ú...

           Срещу красивите птици в небето се носеха сиви, стоманени самолети и тътенът им започна да бучи в детските ú уши. Катя разтвори широко очи, сви малките си ръчички в юмручета и ги притисна до главата си. От един от  самолетите се отдели бомба и полетя към земята. Миг след това на мястото на което стоеше Катя зейна огромна яма. Наоколо се посипа пръст, изровена от падналата от самолета бомба и замириса на изгоряло.

            Щъркелите на Катя отлетяха ненарисувани...

 

                          *             *            *

            В кабината на самолета войникът забеляза реещото се в небето щъркелово ято и неволно възкликна:

- Я, щъркели!

Пред очите му изплува усмихнатият образ на Кейти - неговата малка сестричка, която много обичаше тези красиви птици и често ги рисуваше. Войникът си помисли: "Когато се прибера у дома, непременно ще разкажа на Кейти за тази среща в небето с белите щъркели..."

             Но в този миг войникът чу команда: "Огън!"

             Без да мисли, той послушно дръпна ръчката пред себе си и към земята полетя бомба.

- Защо направи това, войнико?

- Защо не помисли?

    - Защо уби малката Катя? И тя като твоята любима сестричка Кейти обичаше да рисува белите щъркели...

 

                            *            *            *

              На всички деца, загинали при бомбардировките на бивша Югославия и навсякъде по света, където се водят безсмислени войни... и може би на техните неволни убийци, също деца, ЗАБЛУДЕНИ да изпълняват чужди заповеди!

 

30.08.99 г.

© Мира Дор All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??