Apr 3, 2021, 8:20 AM  

Първи Април... 

  Prose » Narratives
425 2 1
3 мин reading

 

Температурата се смъкна внезапно под нулата, след няколко топли дни и цветето, което цяла зима бях държал у дома, а преди два дена извадих навън, измръзна и умря. Първоаприлска шега.

Рано през пролетта улиците са пълни с дупки. Един път уцелих една, докато карах с 40 км/час и ченето ми щеше да падне. Наместо това ми падна пломба! Зъболекарите имат уважавана професия. Дори, когато те бодат с инжекций ти ръчкат в устата. Ако беше някой друг щях да му ударя един в носа. 

Лекарите и те имат уважавана професия. Дори когато те боцкат и ти кълцат малко парченце от кожата на рамото, зная, че е за мое добро и не им се сърдя, но ако беше някой друг щях да му ударя един по носа. 

Ракът е едно готино животинче с осем крака, което върви настрани. Моята най-добра приятелка е рак. 

Пию, Пию - звукът на пейсмейкър, които кардиомониторът регистрира. Сърцето е мъртво, но пейсмейкъра си пиука равномерно. Като светофарите, които примигват в жълто и червено, докато се прибирам у дома от работа. Като истински светофари, но само привидно.

Електрокардиограмата е сложна за разчитане - има върхове и долове, разстояния между тях. Ритъмът на работа на светофарите, когато работят през деня е много по-прост, разбира се, но все пак донякъде напомня на ритъма на живото сърце. Когато през нощта градът умре светофарите са на режим пейсмейкър.

Тъмните улици през нощта с премигващи в равномерен, опростен ритъм светофари ми приличат на тъмните, задръстени артерии на мъртвец. Аз съм жив, карам колата към вкъщи от работа, а градът е мъртъв. Като някакво чудовище проснало се между хълмовете, мъртво, а сърцето му е спряло. Чудовището е умряло от нещо. Може би от рак.

Ракът е една болест. Появява се някъде в тялото, после пътува другаде и те убива. Няма нищо общо със зодията или с животинчето. Понякога някоя бенка може да се превърне в ракова. За мой добър късмет моята не е.
Ива е като рак. Не само зодията ѝ. Обсебва милите ми. Част от тялото ми е. Ракът е водна зодия. Жалко. Аз съм огнена зодия и между нас нищо не може да се получи. Водата и огъня са противоположности. Всъщност това може и да са глупости. Може би зодиите нямат никакво значение. Кой знае? 

Лекарката, която ми взе пробата от бенката също е готина. За жалост зодиите ни нямат значение - дали си подхождат или не, защото тя е вече омъжена.

Звездите светят страшно ярко през студената нощ и даже можеш да видиш някое съзвездие. Красиво е, дори, когато се върнеш късно от работа и разбереш, че цветето ти на балкона се е вкоравило от студ, все пак можеш да оцениш красотата на небесния свод. Гледаш небето и си викаш, че е готино да си жив. И ако се чудиш дали да се радваш или не, все пак е по-добре да се радваш. 

© Роско Цолов All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??