25 июн. 2023 г., 19:38

 Льончо Канапа - трета част 

  Проза » Рассказы
306 5 8
Произведение от няколко части « към първа част
1 мин за четене

    И така Елен Хайлазов,вече ученик в Старозагорската мъжка гимназия,за да сбъдне мечтите си и тези на близките си се оказа в една среда,твърде близка до любознателната му природа.

    Годините на младостта са характерни с нови запознанства,както с наученото в училище,така и с превратностите на узряване,в личен опит да разберем онова,което ще се избистри в бъдеще. 

    През летните ваканции дядо Янаки не оставаше внука си да се шляе,а го стори търговски пътник, за да доставя стока за магазина от София и Пловдив."Докато е още аджамия,че да се поотрака в занаята..."

    От София,където дядо Янаки поддържаше стари връзки с Братя Ибришимови от Прилеп и закупуваше конци за шивачите и канап за дюлгерите,сега изпращаше Еленко с поръчки за старозагорските занаятчии.

    От Пловдив пък закупуваше от фабриката на Обрешко Обрешков захар и червен пипер.

     Вместо да използва посредник той продаваше стоката си в изгода на себе си и на клиента.И покриваше пътни и административни разходи,като се грижеше и Еленко да е доволен от свършената работа.

     Както навсякъде в живота и тук се намериха зевзеци сред съучениците на Еленко.След като разбраха,че той с труд си изкарва прехраната,а те,синове на състоятелни родители,за които не беше трудно да осигурят на синовете си безгрижие през лятото,взеха да подкачат младият момък...

 

Следва продължение 

» следваща част...

© Стойчо Станев Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря за коментара,DPP (Smooth)!
    Благодаря за коментара,(Сенилга)!
  • В подобни интересни, но смутни времена или човек се калява, или се осакатява...
    Интересно ми стана.
  • Благодаря за коментара и оценката, Младен!
  • Ти си много сладкодумен разказвач, Стойчо и майстор на перото.
    Най-интересното очевидно тепърва предстои, но мириса му вече витае.
    Поздравление!
  • Благодаря за Любими, Николай!
    Благодаря за коментара и оценката, ИнаКалина!
  • А сега от посредници...но и те трябва да се хранят, а и е по-лесно да си по веригата; Интересно ми е какво ще стане. Мерси, Стойчо.
  • 👍
  • 👍
Предложения
: ??:??