17.10.2009 г., 11:00 ч.

* * * 

  Проза » Разкази
1037 0 19
3 мин за четене

Среднощна разходка с моя най-добър приятел...

 

 

Не е чудно, защо наричат кучето, “най-добрият приятел на човека”. Тяхната лоялност, интелигентност, отдаденост и привързаност са невероятно обогатяващи. За собствениците на кучета, нищо не може да се сравни с удоволствието от дългата разходка в свежа пролетна утрин. Цялата любов, която вложите, кучето ще ви възнагради десеторно.

То никога няма да – излъже, предаде. Кучето винаги е искрено, има съвест. То би умряло заради теб, идва, когато го повикаш, не го е срам от теб, ако си облечен без вкус, няма да те остави заради по-хубав или по-богат стопанин.

                                                                                                                           Ако един път нахраниш едно куче – десет пъти ще дойде с теб, без да му даваш нищо, а на един човек десет пъти да му помогнеш и един път да не му свършиш работа – той ще се обърне и ще ти бъде цял живот враг.

 

Преди около две  години отидох да си взема кученце. Видинският д-р Костов ми го препоръча. Бяха се родили в София, но в момента се намираха в едно близко селце до Видин. Отидох и стопанинът Лазар – каза, че кученцата си играят в задния двор, повика ги.

Представете си няколко черни топчици – лаещи, и няколко шарени маюкащи се запремятаха едно през друго, вдигна се пушилка. Когато вече можеше да се вижда, едно малко лаеше срещу мен, а друго малко сладко, пухено , черничко се беше свряло в краката ми и ме гледаше с две искрящи оченца, пълни с много обич. Така моят Рекс избра сам при кого да бъде до края на живота си.  В този чудесен миг сякаш душите ни нямаха облик, имаше само една необикновена, нерушима обич. От този момент започнаха нашите съвместни стъпки в този живот...

 

Доведох го в къщи и моят котарак Томи ни посрещна на вратата. Рекс се зарадва, размаха опашка – нали беше живял с котета – и тръгна срещу него.  В същия момент Томи настръхна и се приготви за бой. Рекс  го погледна умолително и седна на задните си лапки. Погледна ме тъжно и в този момент сякаш ме питаше: - Защо това коте се ежи срещу мен? Аз живях с котета, той с какво е по-различен от тях? Докато се чудех какво да направя, най-неочаквано за всички Томи скочи, наби две крошета на Рекс и се качи най-горе на секцията. Кутрето изквича и излетя през вратата, намерих го свит на кравайче, един етаж по-долу. Взех го на ръце и го внесох в хола, сложих го да седне на дивана. Отидох в кухнята да му направя нещо за ядене. През това време големият ми син Митко – отишъл до зоомагазина и му купил каишка и повод. Малкият Гоши и приятелката на Митко – Деси, взели Лъчко – морското свинче и го сложили на дивана до Рекс. Кутрето го подушило, размахало опашка и легнало до него. В този момент котаракът Томи, решил да изследва по-обстойно още веднъж новия гостенин, който се бил излегнал до неговия приятел Лъчо-морски. Слязъл от секцията, завъртял се около дивана, качил се, и тръгнал към Лъчо и новия гостенин. Рекс се свил по-близо до морския. Милият той малък, какво ли си е мислил – пак ще ям бой! Но, най-неочаквано за всички, които се намирали в стаята, Лъчо се обърнал, тръгнал към Томи, започнал да издава някакви особени звуци и ухапал опашката на котарака. Аз чух един ужасяващ рев на котарак, и след това задружен смях от децата. Така с помощта на този малък защитник, кутрето започна по-свободно да се разхожда из апартамента. Но, навън го беше страх от всичко и всички.

Един ден на разходка в парка, най-неочаквано до нас застана един немец – голям и красив. Подуши Рекс, а той горкият си седна на дупето и застина с наведена глава. Честно казано и мен ме беше страх, но тогава дойде стопанката на немеца и ме успокои. Нейното куче нямало нищо лошо да направи на кутрето, защото знае, че той е малък. Така се запознахме с Михаела и Дейв. Навсякъде ходехме заедно на разходка и Рекс се учеше на кучешки маниери от батко си Дейв. Оттук започна и взаимното ни обучение, кутрето на команди, а аз да разчитам знаците от поведението му, в различните ситуации.

Ах тези ситуации...

 

Следва:

 

 

© Сириус Надежда Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • ИНА - благодаря!
  • Изчетох с удоволствие. Усетих огромната обич и нежност, която изпитваш към животните, тези големи малки братя на човека, които са по-добри от нас, имат чувства, страдат, обичат, мислят, помнят. За съжаление, ние не винаги разбираме техния език, а те ни казват толкова много неща.
    Поздрави и прегръдка! Чакам и следващата част!
  • МЕЛИНДА - благодаря!
  • много увлекателно!Целувки за Рекси.
  • ДИМИ - благодаря!
  • РОСИ, БЛАГОДАРЯ !Такъв разказ може да напише човек, който обича животните.Увлекателно разказваш, чакам да видя какво ще стане по нататък.От сърце ти пожелавам искрите на радостта да красят с усмивка лицето ти. Не оставай никога без вярата в собствените сили,без обичта на хората с теб и хората около теб,без надеждата за по -добро! С обич Дими
  • ПЕТЯ - благодаря!
  • Някой беше казал, че който иска да получи обич, си взема куче, а който иска да даде - котка...
    Благодаря за чудния разказ!
  • АГАПЕЯ - благодаря!
  • Милата черна топчица с обичлив поглед..
    Пздрави!
  • ВЕСИ - благодаря!
  • Ей, че хубаво!
    Само едно куче, май, може да обича по този предан начин!
    Поздрав!
  • ВАСИЛЕНА - благодаря!

    МАРГИ - чакам те, с Чери!
  • ХУБАВ РАЗКАЗ!Много си го обичам моя приятел Рекс!Скоро ще ти дойда на гости и ще го цункам красавеца милия!Той е много красив,умен и забавен-обичам си го много!И моята Черичка обича Рекс!Да ни е жив и здрав ,той е слънчице....!
  • И мен ме разплака...защото преди два месеца загубих моето кученце...16 години беше до мен, израсна с децата ми, едната даже още не беше родена, когато го взех. Толкова много съм плакала, още усещам мъничкото и телце, свито на кравайче до мен.Виждам сладката и муцунка и верните очи, които непрекъснато ме следяха.Липсва ми...много!
  • РАКИНА - благодаря!
  • И аз някога си имах кученце и то три, но ги загубих и повече не си взех, защото заедно със тях умирах и аз! Загубих и едно любимо и красиво котенце. Може би затова ме разплака разказа ти мила Роси!
    Малко ти завиждам за твоите любимци, но и аз си имам в къщи едно палаво котенце! Харесах разказа ти който ме разплака. ПОЗДРАВИ ЗА ВСИЧКИ!
  • ИРЕНА - благодаря!
  • ВЕСИ - благодаря!
Предложения
: ??:??