Случката която искам да ви разкажа, на пръв поглед е съвсем обикновена и дори невзрачна, но когато се върна трийсет години назад, осъзнавам, че можех да остана завинаги на 15. Днес за мен щяха да си спомнят единствено родителите ми, а много от сегашните ми приятели дори нямаше да подозират, че някога ме е имало.
Беше горещ ден, лятната ваканция набираше скорост, а аз нямах търпение да си отида на село при любимите баба и дядо. Случи се така, че братовчед ми, връщайки се от някъде, решил да се отбие за няколко часа в къщи, преди да продължи за село. Спомням си, че много се зарадвах на възможността да тръгна с него. Щяхме да пътуваме със следобедния влак, който обикновено беше претъпкан. Потеглихме, а влакът наистина беше претъпкан, всички прозорци отворени и въпреки това, едва се дишаше. И за да бъда по-ясна, става въпрос не за какъв да е влак, а за електричките, които и в днешно време все още успешно се придвижват по българските железници. Двамата с братовчед ми останахме правостоящи в самото начало на вагона, за по-навътре не можехме и да си помислим. Пътуването трябваше да продължи около час. След като на третата гара от нашата влакът отново набра скорост, аз усетих силен удар по главата, пипнах се и установих, че от мястото шурти кръв. Само след секунди, цялата бях обляна, хората около мен започнаха да викат за помощ, появи се началникът на влака и ме отведе в първия вагон, близо до машината. Братовчед ми не се отделяше от мен. Докато ме почистват, опитвайки се да спрат кръвта, началника и кондуктора ни разпитваха. Оказа се, че точно в края на това населено място покрай ЖП линията си играят ромчета, чиято любима занимавка е да хвърлят камъни по преминаващите влакове и един от тези камъни бе връхлетял през отворения прозорец точно върху мен. Аз вече усещах своята неадекватност, доста кръв беше изтекла, дрехите ми бяха алено червени, а ударът се оказа съвсем близо до слепоочието.
Накратко, това можеше да бъде краят на земния ми път.
Днес когато си спомням за всичко това, просто благодаря на Бог за милостта и знам, че Той винаги е, не просто няколко крачки пред мен, а цял един живот.
© Руми Всички права запазени
Благодаря, че сподели преживяното премеждие, Руми, при това в светлината на вярата!