11.07.2024 г., 2:02 ч.

Гняв 

  Проза » Разкази, Други
138 1 10
6 мин за четене

                   Поглеждах сегиз-тогиз часовника си. Минава 10 часа, а от Добрин няма и следа.

И двамата мразехме мобилните, и не се търсехме в неделя, щом имаме предварителна уговорка.

Работехме съвестно и отговорно във фирмата, и собственика не се сдържа веднъж '' За пръв път виждам двама българи да работят в синхрон и в екип, и да не се осланят другия да свърши по-малко работа''. Може би защото и ръстово бяме еднакви, високи, слабички, жилави.

А ето го идва. Нещо не му е наред, ръкомаха като юмручни удари, шепне си нещо, стисне здраво зъби, оглежда се като подгонен разбойник. Не бях го виждал такъв. Знаех само, че няма семейство, родителите му били здрави и запазени хора, нямаше и редовна жена-приятелка в квартирата си.

Помахах му. Помаха ми и тай, усмихна се вяло и се настани на масата при мен. Момчето веднага донесе бирата ''Амстел''.

- Знаеш ли кого срещнах преди час в автобуса - промърмори и се огледа страхливо - Моята съкрушителка, която разби на пух и прах мечтите ми, живота... Трябваше да я удуша в автобуса и да изчезна от Гърция, от света.

Погледнах го вероятно по-особено, изненадано или любопитно.

- Преди много години играех тенис на маса, пинг-понг както насмешливо му казваха. Бях зонален първенец за деца, после вице шампион юноши, студентски вице и после шампион, следваше проекто-национален отбор. Учех във ВИФ треньорски профил, мечтата ми беше не толкова шампионски титли по тенис на маса, колкото да бъда треньор, макар някакъв китайски специалист да беше видял в мен борбен състезател. Завърших. Назначиха ме в спортно дружество треньор по тенис на маса. Бях щастлив. Работех с деца, спечелихме градското първенство, отборно зоналното. На хонорар ме взеха треньор в две фирми. Печелихме купи, флагчета, индивидуално бронзови, сребърни медали. Взех да пиша статии, завърших и Спортна журналистика. И изведнъж с един позабравн спорт, тенис на маса, станах популярен. В спортното дружество вече тренирах и девойки и младежи. От катедра ''Тенис на маса'' ме посъветваха да описвам методологията си на тренировки, за асисент или друга научна степен. Нали знаеш, усилията на треньора са насочени към по-добрите състезатели, а аз напротив, с еднакъв жар и ентусиазъм обучавах всички. Бях спаринг партньор по двойки или индивидуално с всеки. На тренировки всички бяхме  с анцузи, клинове,бели тениски, маратонки. Някакво момиче Камелия, изохка и падна с навехнат глезен.Колко му е да прегърнеш едно момиче, я има 40 кила, я няма. Пренесох я на гимнастическата пейка и започнах масаж на глезена. Имаше едни кремове ''Виетнамско чудо'', мажех с него, разтривах болния й крак. После ластичен бинт, и да седи така в покой. Тренировката с другите момичета и момчета продължаваше.

Мина и месец може би, забравих за тази травма, само това ли да помня.

За деня бях предвидил обща физическа подготовка с въженца, медицински топки, гирички.

В залата влезе онова момиче Камелия, по тениска, шорти-къси панталонки с ластик.

Изгледах я

- Камелия, защо така си облечена момичето ми

А тя най безцеремонно седна на тенисмасата, единия крак подпрян на пода а другия го полюшваше на ръба й. Пощурях от гняв, бях забранил да се сяда по масите, не уважение към спорта, все пак.

- Камелия, слез от масата ако обичаш... Ще ти излезнат пъпки на дупето, щом седиш на тенис-масата

- Защо не ме свалите - ядливо попита - Или трябва да падна на пода, да ме вдигнете и носите до пейката ли. Ето сега съм по шорти, може да ме галите по бедрото и без това няма никой...

Кипнах, но запазих самообладание.

- Не е учтиво да се говори така госпожице, все пак аз съм ви треньор и се стремя освен на спорт да ви науча и на обноски. Хайде слизай, даваш лош пример, сега ще дойдат и останалите.

Тя скочи от тенис масата, издърпа тениската си, дръпна шортите надолу и се разкрещя...

Стоях на метър-два от нея.

Вратата на залата се отвори и първата групичка в спортни екипи  бяха в залата.

Погледнах ги и сведох поглед, без вина виновен.

А Камелия крещеше

- Вижте го хрисимия треньор, опита се да ме изнасили, вижте... цялата съм раздърпана, вижте ме на, но не му се дадох.

Родителите й заведоха дело, опит за изнасилване. Не го спечелиха, но загубих аз.

Уволниха ме от спортното дружество, написали някъде, спраха ми треньорските права, пропадна защитата на дисерацията ми. Приятелката ми, с която мислихме да се женим, ми заяви

- Не знаех, че си имам работа с педофил. Мръсник.

Всички врати бяха затворени за мен, нямах повече работа в моя роден град. Единствено родителите ми не повярваха на хорските приказки

- Съжалявам сине, не знам мотивите й, но това момиче погреба всичките ти смели мечти. Но вземи се в ръце, животът не е свършил, всяко нещо има давност, осъдените на смърт и те не губят надежда. Така е, обикновено добрите хора страдат - ме успокояаше тогава мама.

- Върви накъде навън  - добави татко - Времето си върви, всичко тече, всичко се изменя.

И дойдох в Гърция. По-близичко е, има транспорт и като погледнеш колко много  гръцки думи използваме в разговорния си език, добих кураж.

И днес,... преди 20 минути я видях, обади  ми се, усмихна ми се, все едно нищо не се е случило. Била домашна помощничка, даде ми телефонен номер на мобилния си,... да й се обадя.

- Защо беше всичко това госпожице - попитах

- Даа, отново съм госпожица, разведена съм, нямахме деца...Защо ли, защото те обичах, обичам те и сега. А ти, не ме ли обичаше,... още чувствам пръстите ти по глезена си...

Идваше ми да я хвана за гушата и да натискам и да я питам, а сега какво чувстваш, докато спре да диша и да мърда.

           Погледнах го. Лицето му бе изкривено от гняв, пръстите му се свиваха върху нещо въображаемо. Опасен гняв, неконтролируем.

- Добрине, знаеш ли колко вода е изтекла от тогава по река Марица - кротичко му казах - Не можеш да върнеш времето назад.Майка ти правилно е казала , че животът не е свършил. На кого ще накривиш ако я удушиш, ще те хванат, осъдят и в истински затвор. И кой ще е доволен от цялата работа, ти зниеш  в затвора, родителите ти едва ли ще го преживеят и ще си отидат от този свят.

Погледна ме. Кимна едва с глава.

- Да, тук си абсолютно прав. Неоправдан гняв от моя страна, на никого не е полезен.

- Дай си мобилния, намери къде е тази Камелия и дай, аз ще я изтъркам от мобилния и от живота ти

Извади мобилния си, намери номера, мълчаливо го подаде.

Без да се суетя натиснах '' изтрий''. Мобилния изписука, погледнах екрана и му го върнах.

Постепенно лицето му доби нормален израз, гневът отстъпи място на радушна усмивка.

- И край с бирите в неделя, тръгваме на лов за мацки - засмях се - Не всички жени са подли, ще намериш, щом търсиш ще намериш.

            В кафенето влезе сама симпатична жена, седна и си поръча фрапе. Отпиваше малки глътки, зяпаше през прозореца навън.

- Кирия, извинете за безпокойствто - набрах кураж и с усмивка -  И ние сме самотници като вас, бихте ли дошли при нас

Тя ме погледна добродушно, усмихна се

- Ох, каква чест

Запознахме се.

- Аз отпадам от борбата за вашето сърце - не спирах да се усмихвам - Семеен съм , имам две деца, но вижте Добрин не е семеен

Жената избухна в смях

- Ах вие мъжете,...сега остава да погледнете часовника си и да изчезнете под предлог, че имате важна работа

- Ей, вярно бе, бях забравил - засмях се на свй ред - Съвсем забравих. Ами ще ме извините.

Приятен ден. Чао.

            Погледнах Добрин. От гневът му и връхлетялият го лощ спомен нямаше и следа.

                Тръгнах си и оставих всичко в ръцете им...

© Petar stoyanov Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря ви Безжичен, Паленка...не знаех, че и сега го има, то ВОЛТАРЕН реклама измести всичко, даже и ЛОПЕДИУМ.
    Спомням си малките шарени кръгли кутийки и натрапчивия му мирис. Но кажат ли да те очернят, готов си очернен, независимо дали си бял или цветнокож, християнин или католик
  • Виетнамското чудо/тигрова маз и сега се продава, много е ефикасно за много неща, и особено сега и срещу ухапване от насекоми.
    Тая мома е била болен мозък, а други го правят за пари, в Щатите обезщетенията са мн големи.
  • Това "чудо" съдържаше просто ментол (ментово масло), евкалиптол (евкалиптово масло) и малко мед. Сега всички подобни мехлеми имат тези съставки и много повече. И разказът ти е много хубав, защото явно показва как могат да жигосат за цял живот невинен човек! Но ако той е бял мъж, възрастен, християнин (не дай си боже православен християнин), не признава бракът освен между мъж и жена, и признава само "майка" и "татко", нарича негрите "негри", тогава либерастите не прощават и правят с подкупни курви едно "me too" и е свършено!
    Един стар, бял, православен християнин, за когото негрите са "негри" и това не е обидно. Макар, че и самите негри знаят, че не е обидно, защото просто значи черен човек, такъв като нас белите човеци, с нищо по-различен. Но тях ги е страх да се наричат негри или поне "black man" или "black woman", за да не ги подгонят тъпите, лайняни, псевдодемократични либерасти, педерасти, лезбийики и подобна сволоч, които навсякъде виждат дискриминация, ако не е на тяхното.
  • О, Таня... природата не търпи празно пространство
  • Скоростно действат
  • Благодаря ви Паленка, Миночка... така стана, най- доброто средство да спечелиш някой долар или да попариш нечии мечти.
  • Хареса ми, Петър! То това се превърна в мода. Виж, колко известни хора в света, са обвинени в сексоален тормоз.
  • Харесах, поздравления!
  • МислителКаменов благодаря... та за чудото де, не знам съставките му, но смърдеше ужасно , но и помагаше защото нямаше друго.
    Наскоро се срещнахме с познат с подобна съдба, та запретнах ръкави в горещината и съчиних това. Сега не знам дали така тежко се изживява подобна ситуация, или като имаш парите всичко се оправя...
  • "Виетнамско чудо" - помня го, много смърдеше, но имаше култова слава едно време...
    Сега ползвам за болежки някакъв мехлем от САЩ, брат ми го донесе, струва направо смешни пари, но... ако за онова помня слуховете, това наистина прави чудеса!
    Иначе в такава ситуация, като описаната, мъжът вече е виновен преди присъдата даже в очите на всички...
    Да, има го това нещо.
    Поздравявам те.
Предложения
: ??:??