28.02.2020 г., 9:41 ч.  

Какво чакаме още? 

  Проза » Други
484 6 7

Произведението не е подходящо за лица под 18 години

2 мин за четене

Коронавируса е на прага на България. Скоро ще проникне в нея, за да сее смърт, паника и страх. В навечерието на неизбежното какво се прави, като взети предпазни мерки...? Необходимо е спешно да бъдат решени следните задачи:

 

Задача номер 1

Да се обезпечат безплатни и качествени предпазни маски за всеки човек, който живее в страната. Трябва да има специални пунктове по населените места, където тези маски се раздават на населението. Понастоящем се шири страхотна спекула с маски. Те или липсват, или са на баснословни цени. Необходима е координация между правителството /което чрез министерството на финансите да отпусне средствата необходими за тези маски, както и да обезпечи спешното производството на такива/ и между здравното ведомство, което да организира и контролира достигането на животоспасяващите маски до населението.

 

Задача номер 2

Да се въведат законодателни промени от НС, които да позволяват на специализирани съдилища ефективно и бързо да осъждат в особено големи размери, всеки който дръзне да се възползва от кризисната ситуация, за да извлича печалба чрез спекула. Лесно е да се съобрази, че ще има лица - производители, търговци, продавачи и пр., които ще се възползват от ситуацията за лично облагодетелствуване, укривайки производство по складове с оглед на бърза и лесна печалба. Това ще доведе населението до бедствено положение да не може да си купи елементарни храни, лекарства и дрехи, освен на екстраординарни цени. Преживявали сме вече подобен сценарий по време на Лукановата зима и помним до какво трагично състояние бе докаран българския народ тогава.

 

Задача номер 3

Да се води разяснителна работа от медиите, как рискът от заразяване с коронавируса да се сведе до минимум, а не тези медии да се използват само за всяване на паника у хората, което ще доведе до небивал хаос и развихряне на криза.

 

Задача номер 4

Да се изготви много ясен и ефективен антикризисен план, защото без такъв в страната ще настъпи пълен апокалипсис. Да се създадат по места щабове за профилактика срещу неизбежната криза, която ще настъпи с разпространението на вируса у нас.

 

И така, г-н премиер Бойко Борисов, г-н Президент, НС и сие,

Какво чакате още - да паднат на коча мъдете ли? - както обичаше да цитира един покоен мой приятел ротния си командир от казармата.

© Младен Мисана Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • След толкова нещастия за нашия народ, дано поне това ни подмине! Поддържам всички предложения на автора! И дано да се случат, въпреки че като имам предвид пълната неразбория в страната...Бог да ни е на помощ!
  • Прав си да се тревожиш Мисан. Аз също се тревожа, защото, ако се развие, това ще бъде взрив. И ще е късно и трудно, тогава да се мисли какво да правим.

    Не знам как смятат смъртността на 2-3 процента, сигурно за успокоение на народонаселението.

    Може би смятам неправилно, но смъртността е съотношението починали - оздравели. За все още болните не знаем дали ще починат или оздравеят. Така сметнато смъртноста е около 9 процента в световен мащаб, а в отделни локации до 40 процента. Това е ужасяващо висок процент. Той е съпоставим със смъртността от испанския грип, който уби между 50 и 100 милиона човека. Смъртността тогава била между 10 и 20 процента. В Италия например, към тоя момент, смъртността е 27 процента. Очертава се кошмарен сценарий.

    Ето тук можете да видите как се развива тая болест:

    https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6
  • Мария, благодаря за Любими.
    Исмаиле, прав си Приятелю. И аз винаги съм твърдял същото. Не заслужаваме този земен рай, с който Бог ни е дарил. Но пък я обичаме родината си все още. Чужденците я хвалят, а ние я проклинаме. Дяволска работа. Благодаря ти, че коментира.
    Бояна, дано Бог и храмовете ни спасят! Благодаря ти за този точен коментар!
    Благодаря ти за мъдрия коментар, Георги! Прав си. Но управниците забравят, че няма кой да им плаща данъците настъпи ли хаос и беззаконие. Сгромоляса ли се държавата и те ще се сгромолясат - цялата политическа класа - до един. То те това и заслужават. А относно планираните вирусови акции - с един куршум много зайци. Първо яка редукция на земното население, второ - пълнене на гушките чрез псевдоваксини. Суматоха, смутове и бързи тлъсти печалби за мнозина планирали всичко това, както и за много други, които ще намажат покрай тях.

    Лек ден на всички!
  • Правилни идеи.
    Но пропускаш едно - тая евентуална пандемия ще е благо за пенсионни фондове и други групировки. И ще намали населението на Земята. Е, не до "златния милиард", ама все файда.
    После чакаме ново бедствие - след СПИН, свински грип, ебола. Да речем - тополина треска. Или тръстикова пневмония. Така - до изпълнение на нечии планове и създаване на идеален свят.
  • Много навременно, обществено-отговорно предложение (отхвърлям последното изречение от естетически съображения)! Но се питам, ще устои ли нравствената деформация на крайната ситуация? Дали ще се огъне докрай или ще се изправи? . Бог да помага и да вразумява всички! Храмовете все още са отворени!
  • Напълно си прав, Младене, но ние имаме адета, да се влачим след събитията! За това сме и на този хал! Като индивиди, май не заслужаваме да живееме в тази прекрасна страна, наречена България! Може би това е краят!
Предложения
: ??:??