9.07.2008 г., 8:17 ч.

Колко тихо беше в онзи ден 

  Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
1351 0 3
2 мин за четене

Колко тихо беше в онзи ден. Нямаше кой да се опълчи на тишината и тя беше разположила огромното си седалище над света. Хората мечтаят за тишината, защото не я познават. Когато е пълна, може да смаже човек.

Само вятърът шептеше нещо. Нали го знаете, той е луд и си говори сам. Пълзеше по пустите улици, мушкаше се под паркираните коли и се катереше по покривите на къщите. Неуморим и безстрашен.

Когато се качеше на някой покрив се завърташе като балерина и се спускаше безшумно надолу. Търкаляше се по улицата. Подритваше някоя пластмасова бутилка, прочиташе заглавието на някой стар вестник. След това отново скачаше, въртеше се, разклащаше клоните на дърветата и се гмуркаше надолу. И пак излиташе любопитен за света. Влизаше през отворените прозорци и оглеждаше пустите, мрачни стаи.

Единственият зрител на този акробат беше мъртвата жена не пътя. А нея нямаше кой да вдигне. Нямаше кой да я прибере. Само палавият вятър понякога я закачаше и подръпваше косата й, но жената оставаше неподвижна и той бързо губеше интерес.

Тя беше почнала да се разлага. Смъртта, художничката, рисуваше петна и опъваше кожата на лицето й. Пожълтелите зъби се бяха подредили като за снимка в тази демонична усмивка. А очите отдавна бяха изтекли.

Денят отмина, и дойде нощта. Сребърната луна освети самотния труп. А после се гмурна зад хоризонта подплашена от слънцето. И трупът продължаваше да си лежи.

Никой не минаваше оттам, нямаше и да мине. Всички вече бяха мъртви. Всички бяха под земята. А тази бедна жена, някога по-красива от богиня, сега се разлагаше непогребана и самотна. И никой не плака за нея.

Това беше надеждата. Тя беше умряла последна и нямаше кой да я погребе.

Колко тихо беше в онзи ден. Колко тихо е и в този. Да, тихо ще остане занапред, защото и надеждата умря.

 

08.07.2008

НРО

© Михаил Костов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Вчера видях вятъра да разлиства един учебник на кофа за боклук. Веднага в ума ми дойде аналогията с твоя палав вятър. Удивително е как можеш да оживотвориш всяко нещо. Не се съмнявам, че ако някой може да даде живот на надеждата, това си ти. Възкреси я! Тя заслужава да живее.
  • Значи не е вярно, че умира последна.
    И най- лошото е, че се вмирисва.
    Поздрави!
  • Жалко за надеждата, нали. Но има хора, които дават смисъл на живота си като убиват надеждата на другите. И, представи си, това ги прави щастливи и шумни! Докато ги има тях, не може да остане тихо.


Предложения
: ??:??