19.04.2019 г., 0:10 ч.  

 Кроулистът (10) 

  Проза » Разкази
1842 13 7
Произведение от няколко части « към първа част
2 мин за четене

- Сега си спомних за една пещера, в която заспал на юношеска възраст древен гръцки философ, а когато се събудил били изминали много, много години. Да не би това да е пещерата на Брахман? - вметна Диди.

- Името му е Епименид - отговори бързо Алфонсо. Той е този, който заявил, че всички критяни са лъжци. Но понеже самият бил критянин, възникнал истински парадокс. Но не тази пещера е пещерата на Брахман. Нито която и да е друга пещера на планетата.

Мая, сякаш се беше предала вътрешно и слушаше разговора между двамата по инерция. За себе си беше преценила, че никога не би проявила задълбочен интерес към раджа йога. Предостатъчно й бяха професионалните ангажименти и грижите около бъдещето на Диди. Екстравагатгностите бяха лукс, който тя не можеше да си позволи. В съзнанието й се избистряше крайната констатация - този Алфонсо е просто един смахнат. Ала въпреки, че го беше класифицирала като такъв, все още силен остатъчен афинитет към този мъж дремеше в нея. Обратно - интересът на Диди нарастваше с едно пълзящо любопитство. Сякаш по един интелектуален път тя искаше да си уреди среща с Алфонсо извън територията, разпоредена й от нейната грижовна майка.

- А къде е тогава тази пещера на Брахман и какво представлява тя? - отекна в стаичката звънливото й гласче.

За миг Алфонсо се замисли, дали има смисъл да занимава бедните жени с тази тънка материя, в която биха се объркали и най-компетентните професори. Рискуваше да им замъти главите, без да произтече нещо съществено от всичко това. Ала някакво вътрешно чувство сякаш му диктуваше да продължи своя разказ. И той му се подчини. Заговори: Ако мислено съсечем човешката глава на нивото на веждите с равнина успоредна на пода, ще се образува кръг, в центъра на който се намира малка жлеза от огромно значение. Нарича се хипофиза и е с големината на костилка от череша. Тя управлява всички жлези с вътрешна секреция с помощта на импулси и специфични хормонални и ендорфинни коктейли. Над нея е разположено фино фуниевидно образувание, наречено хипоталамус. Той е началника на хипофизата и управлява цялата вегетативна нервна система, явявайки се нейния биологичен компютър. Поддържа различна и отимална температура за всяка една точка от човешкото тяло. Преди хипофизата /по направление на междувеждието/ върху въпросния кръг е разположена пинеалната жлеза, за която вече ви говорих. Тя е с големината на грахово зърно. И двете жлези имат своя собствена аура, а заедно са потопени в обща аура - силово поле, което се нарича Пещерата на брахман. Именно тази Пещера е връзката с другата реалност. Китайците я наричат Юй-тан /Нефритения дворец/ от юй, което означава нефрит и тан - дворец, поради изключителното й значение. Любопитното е, че този дворец е свързан с една тайна точка в областта на сърцето, която неслучайно носи същото име - Юй-тан. В ръководствата по акупунктура тази точка се означава с VC18.

 

 

» следваща част...

© Младен Мисана Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Тотално различно четиво, но ми стана любопитно
  • Прекрасен начин за споделяне на знания и мъдрост! Благодаря!
  • Жадните за знание винаги са привлечени от раздаващите мъдрост....Мисля, че въпреки възрастовата разлика....тази връзка има бъдеще, но какво ще бъде то....е в ръцете ти - дано опитът ти да знае как изглежда едно такова докосване на душите! Хубави почивни дни да имаш, приятелю!
    ***
    "Екстравагатгностите бяха лукс, който тя не можеше да си позволи."...познавач!
  • Младене, ти си човек енциклопедия! Продължавай да пишеш, защото от теб черпип знания и мъдрост! Казано накратко- потребен си на доста хора!
  • Чета историята не само заради интригуващия развой на нещата, но и заради интересните факти които научавам, като например в тази 10-та част много подробно си описал що е то Пещерата на брахман! Младене, шапка ти свалям за познанията които показваш и за начинът по който ги поднасяш!
  • Чета с интерес!
Предложения
: ??:??