20.05.2021 г., 9:55 ч.  

Мухльо 

  Проза » Разкази, Хумористична
362 2 9
3 мин за четене

Ами мухльо! – ядосано мислеше тя, гледайки лицето му – Малко нещо сърцето и… На улицата паднал, моля ви се! Да я излага пред хората! Какво ще си рекат – тоя избягал от жена си, та да пукне на спокойствие… А за нея… Не могла да го задържи у дома… Поне да беше разведена, ами то… Ще рекат, че заради нея умрял..

Мърляч! 44 години не можа да издържи с нея! А тя как 65 изкара със себе си? Може, ама той като няма подход…

Сигурно се е оженил от интерес… Каква любов – ако я обичаше нямаше да я излага проснат на улицата…

И тия от погребалното бюро… Абе, другаде прибират мъртъвците, обработват ги, правят ги да приличат на хора – срещу съответното възнаграждение, а в тоя загубен град…

Маскирали го и го докарали за последен помен у дома й. В нейния дом! Утре ще трябва да проветрява, да изстиска поне три дезодоранта, да мине с парцала навред…

Ти остави, ами като се заредят от заранта приятелите и роднините му…

Що стъпки ще оставят върху хубавите плочи…

Таман ги изми днес за втори път и – звъннаха й, карали мъртвия за последно у дома й. В нейния дом…

Дето хвърли толкова усилия да го накара пари да намери, да го построи, на две работи да се хване, с майстори и подобни да се разправя…

Ако не беше тя – никакъв дом нямаше тоя да построи… Мухльо! Дай му да си чете книжки и на работа да ходи, на тоя да помага, оня да насочва, заради трети да рискува…

Хората милионери станаха, той… Книжки чете, моля ви се…

И тя чете, вярно. Ето и сега е заседнала на… Коя беше? Абе, не е важно…

В семейството й книгите бяха на почит – подредени по размер и цвят в библиотеката, украсяващи хола, даващи знак, че тук живеят интелигентни аристократи…

Такива си бяха. Майка й – с цяло полувисше, партийна секретарка, баща й важен пост в общината…

Е, и двамата бяха от село, ама важното е, че апартаментът им беше в центъра на града. И се хранеха с хората от голямото добрутро – в стола на ОНС!

Оня мухльо не искаше да ходи на стол. По-сладко му било домашното готвене… Да, бе – ще седне тя да му готви! Да мие после чинии, да прибира отпадъци, да оправя нещо изцапано…

Знаеше от майка си – измиваш чиниите и ги прибираш в шкафа. Да не се виждат! Ама шкафът подгизвал, стелажът рухвал… Важното е да не ги виждат хората!

Така и с живота. Каквото и да става – вътре! У дома. Да не виждат хората, да не те обсъждат…

Е, ти трябва всичко да знаеш. Всичко! Случвало се е по два часа да обсъжда с приятелки как е синът на някоя, защо още не се е оженил, ама наистина ли пие, а къде смята да почва пак работа…

Но това е друго! Не е лично. Или поне не е нейно…

Часовникът? Леле, още 11 часа е…

Ама така – цяла нощ ли ще стои? Да, бе! Оня си лежи, не му пука, а тя да седи и го оплаква…

Нито едното, нито другото!

Ляга си, пък утре…

Ох, какво чистене я чака… Но поне тоя се маха. А върху изчистеното място… Ново – нейният живот, нейният дом, нейният мъж…

Абе, има време… Млада е още, тъкмо започна пенсия да получава…

Ще се намери някой истински мъжага на тия години…

И няма да е мухльо…

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Миг, Ирина, Красе, Лина, Валентине, Младене, Стойчо!
    Я, появиха се и жени...
    Правило: както е казал старият човек - истинската любов е любов само като любов.
    Както е формулирал народът: бракът е взаимно мирно съществуване на две нервни системи.
    А що народ - и женски, и мъжки, не би трябвало да се жени. Защото бракът не е само цуни-гуни, производство на деца и градеж на къщи. Бракът е създаване на дом. За нашите деца, както имаше един сериал.
  • Да се ползва бракът като средство и да се подценява човека, който прави всичко за семейството си, някак ми напомня за кукувицата, която снася в чуждо гнездо... Поздрави!
  • Явно сме в един възрастов диапазон с "героинята",но е трудно да я приема като лирическа!
    Повече от сигурно е че има такива хора:и жени, а може би и мъже?!
    Поздравления за творбата, Георги!
  • От къде черпиш този тип вдъхновение... най-вероятно има и такива жени, както има и мухльовци напоследък забелязвам, че "селският произход" е на мода, но няма да правим анатомичен разрез на патологията, че току-виж цъфнат и "градските корени" ха-ха
  • Ужас!!! Егати женището. Такава и на сън да не я срещаш.

    Поздравление, Георги!
  • Защо да не смеят мъжете...
    Точно три прекрасни екземпляра с добро чувство за хумор. И съвсем на място, за разказа.
    За жените не отговарям за лирическата също. Хора бол, свят шарен
  • Чета аз, събирам мъдрост! Бодеш яко батко Гошо , но нищо не може да се направи по въпроса. Мъжката орисия си е такава трагико - комична. Благодаря ти от сърце за поредната доза мъдрост!
  • Благодаря, Пламене!
    Интересно - няма отзиви. Жените не щат, мъжете не смеят...
    И, предполагам, ниско качество от страна на автора.
  • Направо в десетката. Такова нещо може само мъж да напише, защото за жените това е толкова естествено и подразбиращо се, че си е аксиома, за която не се говори. Обикновено използват като строителен материал за лустросаните си замъци всички свои страхове, а после седят вътре и пак са недоволни 😥
Предложения
: ??:??