28.03.2022 г., 10:16 ч.

Обмяна на опит 

  Проза » Разкази, Хумористична
788 2 8
1 мин за четене

Крадецът се измъкна тихичко през балконската врата, попритвори я и се огледа. Мрачна нощ, месецът беше на последен стадий от диетата си, звездите си отспиваха, уморени от дневния сън. Мирно и тихо…

Докато, разбира се, собствениците на апартамента не разберат какво е станало и не започнат да се карат - кой е оставил балконската врата отворена…

Което, разбира се, него не го вълнуваше. Щеше да е отдавна в гарсониерата си и да си отспива. А сетне ще се надигне, протегне юнашката, разтегли чене в страстна прозявка… И – ежедневието: кафе, лека закуска и отново на работа. Всъщност, на подготовка за трудовата нощ. Ще обикаля из града – уж небрежно разхождащ се уморен труженик, ще оглежда зорко сградите, ще търси новото Елдорадо…

Тая нощ беше успешна. Отиваше към големия магазин, нагло кръстен на мол, когато забеляза леко открехнатата балконска врата на третия етаж. Трети – трети, все още беше достатъчно млад и силен, не си позволяваше отклонения в професията, тоест – не пиеше, понякога даже тренираше с подръчни средства. В тази си квартира, например, вдигаше нощното шкафче до отмала…

Така че – тихичко приближи блока, възхвали архитектурната идея да се слагат балкони и на партера, по решетката се вдигна до втория балкон, набра се и… Наистина, вратата беше забравена открехната…

Влезе внимателно, отбеляза си накъде се чува хъркането – нямаше работа в спалнята, претръска хола, намери скритите в библиотеката пари. Също класика – българинът си държеше парите при ненужните или редко използвани неща. Като книги и чисти чорапи.

После реши да не рискува и…

И в този момент яка ръка го стисна за гушата. Глас, смесващ в едно алкохолен дъх и злоба, изшиптя:

- А сега ми кажи как да вляза, без да ме усети жена ми…

 

Заповядайте в блога - само за мислещи хора! - https://genekinfoblog.wordpress.com/

 

 

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • 🙂 Аз за това живея на 4 етаж, за да чувам кога се прибира мъжът ми!
  • Благодаря, Таня, Красе, Младене!
  • Много неочакван финал.
    Но и съпругът си го бива!
    Поздравление, Георги! Оригинален разказ.
  • обмяна на опит
  • Благодаря, Надя, Деа!
  • 🤣🤣🤣 Чудесно настроение за добро утро. Благодаря ти!
  • Влиза пияница в кръчмата при аверчетата си и поръчва:
    — Три ракии и една лимонада.
    — Ти откога не пиеш? - питат го.
    — Имаме часовник с кукувичка, жена ми винаги познава в колко часа се прибирам, става и ме потрошава от бой с точилката.
    — Е, слушай сега! Ако се прибереш в два, ти кукни още шест пъти до осем и готово!
    Напил се той, прибрал се, кукал и си легнал.
    На другия ден гледа - жена му сваля часовника и си мърмори:
    — От сватбата го имаме, такова чудо още не е било! Снощи изкука 13 пъти и повърна...
Предложения
: ??:??