25.06.2019 г., 8:30 ч.  

Пеперуден пламък 

  Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
711 1 2
1 мин за четене

   Представи си една нощна пеперуда. Пухкава, скромно оцветена, с две големи кафяви петна, прилични на очи, на двете си крила. Тя е влюбена в един Огън. Огъня проблясва в дъното на стаята в каменната камина. Омагьосана от пропукващото му заклинание, хипнотизирана от червените езици, тя безсилно полита, лъкатушеща към него. Толкова е неизбежна нейната съдба, а тя – така невежа за фаталността на своя порив.  Пропърхва плахо пред бушуващата му страст, и пламва в наказващата му, гневна целувка. Изгаря в Огъня и става Огън. Отлита, носеща в крилцата си бушуващата стихия, в която оцеля. 

       Както се носи из стаята, проблясвайки в тъмата на застиналия въздух, към нея приближава друга нощна пеперуда. Потрепва уверено в кръгове около нея, кани я на танц. Политат въртеливо към черния таван, опиянени от еуфорията на тази чудна среща. Не щеш ли, крилата им се докосват, секунди  на объркване, пръщене и проблясък, и... всичко свърши. Огнената пеперуда увисна сама в лепкавото пространство, а от нея се посипват по прашния под неузнаваемите останки от новото й запознанство.

      Мигове, секунди, минути тишина... тя не знаеше със сигурност, но тишината бе простреляна от нов ужас - молци, комари, други пеперуди, прииждат на рояци, преварват се едни през други за изпепеляваща целувка с новия й пеперуден пламък. Предупрежденията й са заглушени от хипнотизиращ пукот, знаците й – скрити в заслепяващи искри. Предава се, поглъща ги един след друг, оставяйки купчинки пепел след пърхането на крилата си.

       „Къде бяхте вие, когато тръгвах към Огъня?“

     С новия си, разпален апетит, и изгарящо отвращение към себе си, тя излетя през открехнатия прозорец, и се изгуби в кадифената нощна хлад, в опит да избяга от същността си, или да се преоткрие.

© Доротея Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Лиа! Радвам се че прочете! Още повече - че ти хареса 😊 Има замисъл, това е една история, скрита в метафори, за да може всеки да я пречупи през призмата на собствения си жизнен опит 🙂 Поздрави и от Варна за Първомай 😄
  • " Пеперуден пламък" ?! Чудесна идея! Много различно и като изпълнение и като сюжет. Имаш ли скрит замисъл зад стихийното преобразуване на пеперудата ? „Къде бяхте вие, когато тръгвах към Огъня?“ - страшен въпрос. Поражда и тъга, и горчивина и прашинка самосъжаление...Замисля. Ние не сме всесилни,нито винаги ще взимаме правилното решение . Да избягаме от същността си е твърде трудно постижимо, но да се преоткрием...Това, мисля, че е най-пречистващата сила в нас. Беше ми много интересно да прочета. И то - няколко пъти. Поздрави!
Предложения
: ??:??