3.01.2008 г., 10:20 ч.

Подслушани телефонни разговори 2 

  Проза » Разкази
1679 0 11
3 мин за четене
 

Подслушани телефонни разговори 2

 

      - Ало... Кой?... Охлюв, ти ли си бе?... Е, как ше си ти, като звъна на Цирея?... А-а, заедно сте. К'во правиш!?...  Държиш му го!?... Докато пикае? Я повтори! К'во му го правиш!?!... А-а джиесема... Верно, казАл съм, звъна ли, веднага го вдигате!... Рекох, че нещо друго му държиш... Таман реших, че сте обърнАли резбата. Ей, предупредил съм ви! А, некой е минАл по левия тротоар, ше съжалява, че е работИл за мене! Нема да му требва хирург за смена на пола! Ясен ли съм?... Я дай сега Цирея!... Цирей, аз съм. Казвай сега кво стана с оная работа!... Така... Така... Значи човекът е доволен?... Добре!... Колко за начало?... Петнайсет бона са малко множко за неговия калибър, ама ше си ги избиеме. Нема страшно!... Обади се сега само два контейнера за проба да пуснат! Да видим как ше тръгне. Ако наистина е работИл заедно със Синигера, всичко требва да е тип-топ!... Като рекох Синигера... Ше требва ти да отидеш на опелото му. С него много-много не се долюбвахме, та да не дразна хората му... Зимаш двама-трима от наш'те... Не! Охлюва в никъв случай! Ше земе пак да се разциври като последния път и пак ше ни направи за смех! Зимаш от новите. Некои по-представителни. От анаболните. Ем да се умешат със старата генерация, ем конкуренцията да види, че имаме свежа кръв! И сичките с големи венци, ей! Пари нема да жалиш! Да не си каже некой, че съм циция! Може да сме си мешАли капите със Синигера, ама една последна почит заслужава... Бог да го прости!... Бръснара върнА ли се от онова турне?... Как е минАло?... Чисто? Добре. Имам една задачка за него. Едно подстригване требва да направи. На онова дилърче... Тарикатчето бе!... Да, същото! Само леко подстригване... Да, само връхчетата. И двете, и двете!... Ама само за сплашване, да не се унесе! Предупреди Бръснара! Че ше требва пак да го криеме отатък границата... Кажи му, че тия дни ще има още едно подстригване. Нещо оборота от една от заложните къщи в Банишора ептен го нема. Ни стока, ни оборот. Ше му дам шанс на онова копеле да събере парите. Ако не успее до четвъртък, пускаме му Бръснара!... Това е за тебе. Я дай пак Охлюва!... Охлюв, ходИ ли на строежа?... Как е?... Напредват значи... Кой от наш'те е дежурен тая седмица?... Заралията, аха. Той поне е печен. Ше им земе страха на майсторите, да не земат да свършат некоя простотия... Я некой бръмбар да сложат, я... А бе наши хора, наши, ама за пари не знаеш кой как ше те натопи... К'во прават сега?... Лампите монтират? Е! Тамън в лампите най-добре се крият бръмбъри! ЗвЪнни му на Заралията да фърля по едно око! Ейц, като казА лампи, та се сетих навремето Караманеца като правИ офиса на „Буда-Пеща". Беше пратИл техническия да събере малко мостри от един близък магазин за лампи и да му ги занесе да си избере. Ама нек'ва отворена продавачка изобщо не повервала и рекла „Много важно като е Карамански! Да дойде и да си избере ТУК лампите!" И ни награбИ Караманеца да му правим отцепка. Бехме заградили половината „Дондуков"! И си викам „Те сега ше има изпълнение!" А той като виде как оная продавачка си глътна граматиката и се направи на джентълмен... Избра лампите, плати ги, че и тлъст бакшиш оставИ... Ех, такъв си беше Караманеца... Бог да го прости!... А бе Охлюв, разбрах, че си пуснал по пистата нек'ви нови мацки... Аха... Готини ли са?... Е к'во като са прости селянчета? Нема да пишат дипломна работа, я! Искам за довечера една. Или я по-добре две! Да си избера! И ги искам с рокли! Широки басмени рокли! Никакви минижупи, латекси или пък шорти! И никакъв грим! Нема да ходиме на маскен бал! С дълги разпуснати коси и рокли! В дванайсет да са при мен! И им дай почивка днес! Не ща да са каталясали като дойдат!... И друго. Требва ми печен шофьор за четри-пет дни. Тука Таксито се оплаква, че две години не си е ходИл на село. Майка му нещо е болнава... Ей, много ви глеза бе! Отпуски, болнични, още малко и осигуровки ше ми поискате!... Не стига, че ви измъкнах от калта и хлеб ви дадох в ръцете, ами сега и претенции!... Айде, че тука едно митничарче ме търси по другата линия!... Ало!... Кой?... Ооо, Шашма!...

* * *

 

© Пер Перикон Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Пер Перикон, за каква двойка благодарите, уважаеми господине? Аха, имате предвид двете мадами, които ВИ е осигурил Охлюва (добре ли се вживях?).
    Прекрасен усет имате за пряката реч, поздравления. Оригинално написано и доста свежо. Ще трябва да си запиша някъде, че сте смъртен, за да не го забравям следващия път като Ви чета.

    Поздрав
  • Страхотно!!!
  • Ж Е С Т О К ООООООООООООООООООООООО!!!! Братле шапка ти свалям. Изтрепа риАта бе. Поклон играч. БРАВО!!!
  • !Страхотно!!!Благодаря ти за усмивките!
  • Сигурна съм, че от идеята за Подслушваните телефонни разкази ще се получи нещо наистина интересно...вече се е получило! Поздравления!
  • Споделям казаното до тук с убеждението, че в колкото повече форми се опитваме да пишем, толкова повече обогатяваме сайта! А и себе си! Поздрав!!!
  • Поздравявам те, Пер!
  • И още нещо за тези дето пишат двойки. Има хора, които пишат по идеи, което никак не е лесно. Не е лесно да се превъплатиш в измислен образ и това е труд и талант. Но от идеите се ражда разнообразието в творчеството. Не се стига до там да повтаряш едно и също с различни думи.
  • Абсолютно съм съгласна с Ани.Не може вечно да се пише за това колко е красив живота,всичко в него е идеално,има любов и прочие,а всъщност всичко това е просто една несбъдната мечта.
    Харесва ми тънката ирония.Аз лично ще продължавам да следя всички "Подслушвания по телефона",защотот е крайно време да се "извадят" на показ и тез неудачници с МНОГО пари.Не че не ги знаем,просто да не ги забравяме... ;]
    Сърдечен поздрав!
  • А на мен ми хареса тази идея с подслушаните телефонни разговори. Но ми прави впечетление нещо в сайта, когато се пише за мрачната страна, за предателствата, за жалките неща, които малко или много всеки един от нас притежава и в определени моменти и ситуации ги изважда на показ, често се пишат двойки. Не може всичко да е красота, огромна любов или някаква неописуема многострадалност. Това което си описал в този телефонен разговор просто си съществува. Няма защо да се бяга от него, напротив, трябва да се изважда на показ. Ти си го направил доста умело. Ако пък някой е познал някого в този разговор е отделен въпрос. Допускам и това.
    Поздрав за идеята!
    Ще бъдат интересни и другите "Подслушани разговори". А ако напишеш такъв в който си говорят двама влюбени - просто ще събереш шестиците. Само дето такива разговори са мигновени...
  • Благодаря за двойката! Поради две причини.
    Първата – Memento mori /Помни, че си смъртен!/ В древния Рим при посрещането на пълководец след голяма победа, докато всички посрещали триумфиращия с радостни възгласи, специално ангажирани за целта роби вървяли след пълководеца, насочвали копие към гърба му и повтаряли „Memento mori“! Благодаря ти, анонимни робе! Ти ми напомни и колко е кратък пътят от „Осанна!”до „Разпни го!”
    А втората причина – спомних си с умиление как в първите театрални представления прадедите ни са нахълтвали на сцената, за да се разправят с Иванко убиецът на Асеня в едноименната пиеса. Някои хора и до сега не могат да разделят актьор от сценичен герой и автор от литературен герой! Което пък си е почти комплимент за добро вживяване в образа…
Предложения
: ??:??