3.05.2019 г., 16:39 ч.

Потайностите на София 

  Проза
768 1 6

Малцина сигурно знаят, а още по-малко си спомнят за тези подземия на една от емблематичните болници в София, чието име не ще спомена, за да не всявам излишен смут. Огромни, почти нереално дълги тесни коридори, осветявани с икономично тук-таме светещи крушки, люлеещи се на дълги кабели, здраво омотани от разкъсани паяжини; застрашително килнали се дървени плотове, натежали от тъмни и светли шишета с избелели надписи и протекли по стените им течности – маса пари, погребани и забравени в подземието, истинска химична бомба, която нехайно цъка и чака някой плъх да събори съответните съдове с подходящите сухи и прахообразни субстанции… И сред този откривателски рай, като истински Индиана Джонс, аз и Методи насочваме наляво-надясно фенерчетата си в опит да разчетем латинските надписи. А имаше и вивариум в дъното в двора, с две пенсионерки и един ветеринар, когото никога не успях да видя.

© Павлина Гатева Всички права запазени

Произведението е участник в конкурса:

Първите пет изречения »

5 място

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Има потенциал... Успех!
  • Знам я тази болница! Колеги продае човешка глава за 40 лв. Това 1983 година
  • Обещаващо начало.
  • и от мен, успех!
  • Подкрепям, успех!
  • Павлина, давам ти глас, защото сравнявам твоя разказ със сайта в който пишем. След нечия приумица всичко е пълно с едни парчета от разкази, културни хора се карат кой публикувал разказа на три пъти, част от разказ ли е това,не е ли, започваш и свършваш и нищо не се разбира и всеки ти казва"Чакай, после ще разбереш" а ти искаш да прочетеш едничко нещо от начало до край , защото вече всичко ти писва ! Разказът ми, който съм публикувал заминава като спам.Гледам и нищо не мога да направя, за да го прочетат повече хора.Защото за това съм го написал.Сякаш някой ме е хванал за гърлото и искам да извикам " Хора, дайте да прочетем нещо от начало до края." Моля Ви, хора !
Предложения
: ??:??