4.03.2018 г., 9:39 ч.

Преживяно 

  Проза
1267 4 6
1 мин за четене

Каза й, че не може повече да обича. Беше още толкова млад, а вече наранен - от семейството и любимата. Заболя е, но продължи да го обича. Какво можеше да направи? Любовта дойде и не се интересуваше, какви страдания ще й причини. Беше само на 18 години, сериозна и ученолюбива. Научена от малка на трудолюбие и отговорност. Срещна го през лятото и сякаш гръм я порази. 

Каквото и да вършеше, мислите й бяха с него. Повтаряше думите, виждаше лицето му, искаше да е винаги с него. Нямаше търпение да излезне вечер и да го срещне. Отначало флиртуваше с другите момичета, но причината беше в нея. Не му се отдаде. Не можеше. Не беше от тези момичета, за една нощ. Болеше я, но не му го показваше. Никога не го потърси, не му позвъни първа. Все той правеше първата крачка. Така минаха 2 години. Тя завърши, а той отиде в казармата. Не помисли за друг. Живееше само за него, а той я посещаваше често. Една нощ се предаде и стана неговото момиче. Не съжаляваше за нищо. 

Държеше се добре с нея, но не беше сигурна в чувствата му. Знаеше само, че не може без него. Дали щеше да му прости изневяра? Не, колкото и да й беше тежко. По принцип беше силна, мъжко момиче. Риташе топка с момчетата, биеше се с някои и не прощаваше предателствата. Не я предаде. Ожениха се и на бял свят се появи тяхната рожба. Живееха нормално, не обичаха кавгите. По-скоро се сърдеха и вечер леглото ги сдобряваше. С течение на годините изгладиха противоречията и животът им стана спокоен. Тежеше й само мисълта, че никога не й беше казал"обичам те". Мислеше, че няма да чуе тези думи до края на живота си, но ги прошепна, в най-трудните им моменти и разбра, бе спечелила и тази битка-сърдечната. Без натякване, без драми, с много разбиране и любов. Промени го. Хората я питаха "как", а тя не знаеше. 

Нямаше отговор на този въпрос. Просто го обичаше, живееше с неговите болки и радости, разбираше го. Не го осъди за тежкия живот, не го напусна в бедите. Бяха винаги двамата, в добро и зло, както пожелал е бог! 

© Василка Ябанджиева Всички права запазени

Произведението е участник в конкурса:

"Серум против изгубено доверие" »

3 място

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Глас и от мен! Успех, Васе! Много хубаво!
  • Да, любовта е върнала вярата му. Всекидневните грижи, верността и добротата на жена му, която не е срещал преди.Наистина не може да се разкаже с няколко думи. Това е целият им живот, ден след ден, без някаква поставена цел. Резултатът учудва хората, които са го познавали преди. От любовчия се превръща в примерен съпруг и баща.
  • Е-ха,Васе,ти пишеш много добре проза!Обичам кратките разкази с кратки изречения!...Описала си много истинска житейска случка и много хора могат да се видят вътре....Давам ти глас,защото много ми хареса!
  • Понякога и това се случва.Понеже искам да е винаги така давам с удоволствие моят глас!
  • Звучи като в най-хубавата приказка. Дай боже в реалността да се случват по-често подобни неща. Давам глас за творбата ти, Васи и ти желая успех в конкурса!
  • Толкова е вярно,че заслужава... Успех,Василка!😍
Предложения
: ??:??