6.07.2019 г., 17:28 ч.

Приказка за бълхата 

  Проза » Разкази, Хумористична
1313 4 17
1 мин за четене

През девет планини в десета, в една далечна гора живеела изрусена бълха. Единственото, което я отличавало от нейните посестрими било голямото й самочувствие.  Тя се имала за красива, умна, начетена и много интелигентна.

 

  Аз съм Личност, Воин на истината и правдата. Всички вие живеете в лъжи, криете се, мамите, а моето призвание е да ви изоблича.

 

Всеки ден се прикрепяла към някое животно и започвала да го хапе настървено. Ако било агънце го обиждала и наричала ”тъпа овца”, защото това била Истината.  По-късно бълхата изтъквала, че е по-умна.

Следващия ден се прикрепяла към някой вълк и го наричала „стар и безполезен”, защото това била Истина.  После твърдяла, че е много по-млада.

Ако попаднела на лисицата  я наричала „червена расистка”, защото не харесвала цвета на козината й. Естествено тя била идеална с изрусената си прическа.

През цялото време обаче бълхата се тъпчела мълчаливо с кръв. Била с голям апетит и вечно гладна за внимание. Като паразит, съществуването й зависело от живота на другите. Един ден както стояла на пътя и умувала кое животно да захапе се случило нещо неочаквано. Минало стадо слонове и я стъпкали. Русите й коси се окаляли в прахта, а тялото се сплескало. Вече по нищо не се отличавала от една обикновена, полуутрепана бълха.

Никой не разбрал за сполетялото я нещастие. Животните в гората заживели безгрижно и щастливо. Предполагали, че бълхата си е намерила някой по-специален. Прикрепила се е към него  и радостна е напуснала гората. Всъщност всички знаели Истината защо била толкова гръмогласна и саморекламираща се. Ами търсела си млад бик с буйна кръв.

© Катя Иванова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Стойчо, бях гледала документален филм за атомните бомби и въздействието на радиацията върху хората. Финалът на филма беше, че след една атомна война всички ние ще измрем и само хлебарките ще си живеят щастливо. Тях радиацията не ги убивала.
  • Доколкото знам бълхи, хлебарки и други хибриди оцеляват и след...ядрен взрив!😂
  • Коста, както казват хората "Всяко зло за добро" така че като се замисля имам доста приказки за нея. Оказва изключително добро влияние върху творчеството ми. Само да не стане така, че ако напусне гората наистина да ми липсва ха ха. Шегувам се. Благодаря за съветите и моралната подкрепа. Борим се както можем.
    Привет, Дон Бъч! И аз мисля, че бълхите са много, издръжливи са и неуморни. Ние ще изчезнем, но те не! Поздрави!
  • Басня за един от най-често срещаните недостатъци в наши дни. А бълхите си остават силно разпространен вид.
  • Кате нали знаеш,че въшката кат са наяде и излиза на челото кадето да я смачкаш,тя бълхата и тя кат въшката ама тя въшка анорексичка,тъй че ще я смачкаш по лесно или както вика Надето третирай я с ;Игнор; и у лево.Поздрав.
  • Лиа, не мога да повярвам, че са те нападнали и теб бълхи. Но какво ли се учудвам?! На тях малко им трябва, за да захапят. Важното е, че си си изградила имунитет. И аз се опитвам.
    Здравей, Стойчо! Весело ти е. То и аз се усмихвам, че друго не ми остана. Поздрави!
    Привет, Пешо! Опасна бълха и да не ти е в къщата. Добре, че са само в нета. Хубав ден!
    Ангелче, чудесно си я описала. Направо по същество. Развесели ме. Благодаря ти! И аз на слоновете са надявам.
    Краси, то това русо чудо е уникално. Нов вид бълха е. Има доста потребители тук избягали от нея. Въпрос на време е да влезе в Гугъл ха ха. Разсмя ме. Весел ден!
  • Първият най-изненадващ факт, който прочетох за бълхата е, че "В по-ранни етапи на еволюционното си развитие бълхите са имали крилца, подобно на насекомите. Постепенно са отпаднали, защото паразитният им начин на живот възпрепятствал тяхното наличие." Значи излиза, че тя сама си е отрязала крилата За "русата бълха" Гугълът мълчи... Кате, Благодаря за усмивката
  • Бълха, а? На два крака ... 🦟😊
  • 😅!!!
  • Кате, в духа на Наденцето,аз имам препарат "Гумичка" , тоест, просто пълно изтриване от мозъка. А от " зелените тикви", никой не е сигурен, какво ще излезе, понякога става доста здрава кратуна. Не се стряскай, на мен на лични да си знаеш, цял бълхарски парад ми спретват, особено, недай си Боже, да изразя, личното си,безумно искрено мнение на читател под някое произведение и направо ме нахапват. А иначе, аз съм алергична към бълхички, и често ги надушвам, докато летят , готови да се впият. Поздрави! Много добро попадение!
  • Блу, моята бълха има пари, но е с кофти характер. Дано да има късмет! То надеждата последна умирала... Поздрави!
    Наде, съветът ти е много хубав. И аз използвам главно тези препарати, но то много хапе. Все е гладно. Благодаря ти.
  • Кате, като горда притежателка на две котки и куче, имам всякакви противопаразитни ампули, капки и каишки. Нищо не помага. Само най, ама най - ефикасните "препарати"- "Игнор" и "Блокатор". Бълхите, дори изрусените умират, от злоба и безсилие.
  • Лиа, да знаеш "бълхата" е жива и здрава, много хаплива и всъщност е една активна изрусена хейтърка. Пише ми на лични, че съм "зелена тиква", но пък имало още много "зелени тикви", които ме харесвали. Представяш ли си?! Ами как да не я уважа и да не й спретна едно разказче. Естествено, че можеш да правиш колаж. Даже не е необходимо да ме питаш. Аз пък съм писала разказ по колаж така че знам какво е усещането. Благодаря ти.
    :Марианка, краят на приказката ми е много хубав, но реално от бълхата си страдаме в сайта от 6 години! Дай Боже да си намери нещо по-специално и да ни напусне. Поздрави!
    Аластор, ще те убия! Ама как ти хрумна за животинките... Не бях се сетила, че съм отворила темата за животинския свят. Знаеш за коя пиша и трябва да ме похвалиш за смелостта! Ако го прочете ще съм изядена.
    Продължавай да си гледаш спортните предавания. Човек се чувства щастлив като прави неща, които му харесват. Поздрави!
  • Млад бик с буйна кръв не е цялата истина. И платежоспособен.
  • Ей, колкото повече го чета, толкова повече го виждам в ума си и ще взема да спретна някой колаж, че да се посмеем. Стига да дадеш разрешение,Кате. Поздрави още веднъж!
  • След скакалеца, бълха
    А после: комар, охлюв, или червейче. Дано не е пиявица
    При мен е лесно: след като Надал размаза Цонга като слон бълха ще гледам Федерер срещу Лука Пуи.
    Няма да има разлика. Федерер спечели първия гейм за по малко от минута.
    Весела събота
  • Ех,Кате, ама направо се "влюбих" в твоята бълха. Да си знаеш, не знам как го правиш, но разказите ти, макар и къси са точно в целта и нито милиметър от точката. Поздрави и благодаря за усмивките!
Предложения
: ??:??