9.02.2020 г., 20:24 ч.

Приказка за скорпиона 

  Проза » Разкази
971 1 10
1 мин за четене

 

 

 

Имало едно време един скорпион. Неговите събратя го избягвали, защото той не жилел и не нападал като тях. Бил толкова безобиден, че предизвиквал само насмешка и презрение.

Изминало време и скорпионът се сприятелил с едно малко лъвче. Двамата често си играели или мързеливо излежавали под някоя палма. Така дните им отминавали спокойно и безгрижно.

Един ден лъвицата видяла как двете животинки си общуват. Тя не предполагала, че само си играят.  Нахвърлила се върху скорпиона и го стъпкала, за да защити малкото си.

-          Но мамо, той беше моят най-добър приятел. – извикало тъжно лъвчето.

-          Запомни, дете! Няма добри скорпиони. – изръмжала сърдито майка му.

 


 

Извод:  Хубаво е да си добър, докато един ден те стъпчат.
 

© Катя Иванова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Здравей, Пешо! До колкото знам скорпионът е бил млад пенсионер.
    Здравей, Марианка! Мисля, че знам /примерно/ повечето какво си мислим като видим мургав и мръсен ром. Трудно е да се избяга от етикетите и клишетата, но когато ни се случат на нас тогава сещаме, че не са справедливи. Благодаря ти.) Приятна вечер!
  • Скорпионът женски ли е бил? 😊
  • Съгласна съм с теб, Станислава. Затова го написах, защото понякога доброто остава неразбрано, стъпкано и не се цени. Хората станаха много агресивни, първични и реагират като хищници.
  • Нали знаеш как някои имена са се родили от предубеждения? Понеже имах съученичка Гроздана в средното, и се интересувах: например кръщавали са Гроздана и Гроздан - да му/ѝ е грозно името, за да не я/го урочасват! А на бебе - зплювали са го с пу-пу да те на...кокошките, пак против уроки. Страхът идва от неизвестното и поражда предубеждения!
  • Здравей, Станислава! Правилно. Не трябва да бъдем предубедени и да раздаваме правосъдие. Външният вид може и да лъже. Благодаря ти!
  • И кобрите, дето танцуват с улични музиканти, са добрички (вадели им отровните жлези)
    Поздравления!
  • Здравей, Краси! Разсмя ме с тази мечка гризли. Не съм се сетила да я включа в някоя приказка.
    Здравей, Петя! Разказчето ми е точно за тези различните. Имам приятел - зодия Скорпион. Знам хората как са предубедени към тази зодия, а той наистина е добър човек.
    Здравей, Наде! Съгласна съм с теб. Голямата доброта често вреди на притежателя си, защото хората обичат да злоупотребяват и да настъпват.
    Благодаря ви!
  • Можеш да бъдеш добър. Под черупката, ноктите, рогата, бодлите, жилото...Без тях -не! Животът учи - с кого и доколко.
  • От опит знам, че да бъдеш добър, означава да понесеш всички негативи на околните.Хората обичат да нападат различните от тях!
  • Добротата не е свързана пряко с природата на съществата. Добър скорпион ми звучи като дружелюбна мечка гризли
Предложения
: ??:??