1.04.2020 г., 12:37 ч.  

 Първоаприлска под карантина 

  Проза » Хумористична
746 5 30
Произведение от няколко части
4 мин за четене

          Ден 2-ри

         За първи път днес отивам до супера под режим. Заставам до червената линия, отбелязана на плочките, на два метра зад предния кандидат купувач. До вратата седи един чичко и вдига ръка, като дойде ред някой да влезе.

         Рафтът с олиото е ометен. На горния се мъдрят от 2 литра нагоре туби на "кризисни цени". Ако искаш. Зеленчуците и те са пробрани. Няма акции, няма с карта – там по рафтовете зее празно. И с хляба е същото. Добре че търся пълнозърнест, той не е масов, та на най-горния рафт намерих един тостер. А бе старите хора как ги носят тия тежки чанти?

       На касата побързах да си оставя кошницата, докато изчаквам. Бях скастрена от касиерката – прекрачила съм червената линия.

         Ще се науча.

        

         Ден Първа пролет

       С приятелка се чакаме близо до пазара. Да посрещнем пролетта! Днес е топло, слънчево. Кафетата не работят, поне да се поразходим. По пазара хората смирено се изчакват на разстояние и пред сергиите, и при разминаване. Смирението е майка на доброто в случая.

        И автоматите за кафе не работят. Купуваме си от супера по едно кенче бира и отиваме в близкия парк. Намираме си пейка на сянка. Пийваме си и си бърборим по женски. Пролетта цъфти, времето е прекрасно, не било толкова страшно.

        След няколко часа обявяват, че от 0 часа на 21 март влиза забрана за разходки в паркове и градинки. Само кучетата може да си разхождат стопаните.

        Добре, че пролетта дойде по-рано.

 

        Ден-два-три преди края

       Краят му се вижда. Ходих до супера. По тротоарите е пълно с кучешки изпражнения. Чудя се защо не забранят и тях. Да си ги издържат през прозорците и терасите. Поне ще са близо до блоковете нуждите им, а не по тротоарите. И без това да падне на нечия глава е шанс едно на милион.

След няколко часа обявиха, че режимът на... упсссс, карантината, се удължава с още две седмици. Краят не му се вижда...

 

        Ден 2-ри от 2-ри сезон:

       Ходих до Лидъл. За първи път съм с маска. Задължителни са от тази сутрин. Очилата само ми се изпотяват. Трябва да тренирам дишането си. Да дишам и издишвам по по-малко. От днес почвам.

Чичкото на входа услужливо ме помоли да си пръсна капка от флакона и да си намажа ръцете. Тая процедура я направих още преди да изляза от вкъщи. Няма значение. Ръцете са ми пресъхнали и ме сърбят. Пластмасовите колички ги няма. Добра мярка. Вадя си торбата от джоба и пазарувам.

         Прибирам се към 1 часа. Влизам в нета да не изпусна някоя актуална новина.

Във вести е публикувано в 12.36, че забраната за маски е отменена. Прекарала съм се за малко.

Чета коментар "вторник с маски, сряда – и с каски".

А четвъртък какво ли ще е?

 

        Ден 4-ти от втори сезон:

     Събуждам се и гледам през прозореца. Всичко е бяло. Нищо и никъде не ме боли. Какво става? Посягам към телефона да звънна на 112 да ги питам жива ли съм...

 

        Първоаприлска било!

» следваща част...

© П Антонова Всички права запазени

Тарзан и коронтината
III-ти сезон, ден 11-ми
Днес на оперативка на входа по инициатива на кака Гинка от втория етаж, още в 7 часа сутринта, за да не се губи ценно време, бе единодушно решено:
- предвид коронтината и наличието само на едно куче-разхождач, да се състави график за разходка. 4 етажа по ...
  623 
Коронна to be...
Ден 8-ми, II-ри сезон
Опитвам се да се приведа в що годе приличен вид, нищо, че навън досега ходех само с шапка и качулка. Tая сутрин едно слънце се e облещило! Косата ми се завира не в очите, ами чак в носа. Подстригвам бретона. Подравнявам, изравнявам, накрая щръкна 2 см над вежди ...
  665  12 
Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • iskra1979 (Ничия) - не очаквах да има и II-ри сезон (втора коронтина), но... За това епизодите продължават.
    До където стигнем...
    Благодаря ти! 💐
  • МарияДимитрова.67 (Мария Димитрова) - напълно съгласна! С нищо не сме го заслужили, човек се ражда да изживее живота си, това заслужава! "Ако сам не си помогнеш" в случая е "Ако сам не се пазиш"! Една гола вяра е като приказка за лека нощ за гладния, вместо да му подадеш комат хляб.
  • Да, правим каквото е по силите ни. И се учим да живеем с ограничения. Дано да не се проточат с години. И да не се намери решение от рода - от "няма го човека - няма го проблема" да не стане "няма го човечеството, няма я коронтината"☺. Аз продължавам да вярвам, че единственото нещо, което може да ни спаси, е способността към състрадание, а не "заслужили сме си го". Ако и тази напаст не ни помогне да се осъзнаем колко жестоки сме понякога в самодоволството си, че това за нас не се отнася, защото сме "праведни", ще продължават да ни вразумяват и природа, Бог или който в каквото вярва. Резултатът е един.
  • МарияДимитрова.67 (Мария Димитрова) - това и аз не мога да го проумея: обикновено медицината за всеки лек намира болест, а сега толкова пари се наливат да се въвеждат мерки, и 1 млн маски от Китай щели да ни внеста, и как от където избухна пандемията, изчезна, та сега и маските ще им носим? Понеже аз не мога да измисля лекарство, си пиша само как преживявам коронтината.
    Каквото и да си говорим, фактите говорят по-крещящо от човешкия разум.
  • Пепи, наистина имаш иновативни идеи и си забавна, но мисля, че е по-добре да се съсредоточим /имам предвид като общество/ върху превенцията и сега - върху намирането на лечение. Там трябва да бъдат насочени всички усилия. А предпазването, вече при свършен факт, е доста съмнително. Което не значи, че не трябва да вземаме мерки, разбира се. Но то си е лотария, докато не се намери адекватно лечение, риск винаги ще има - дори и с оригиналните ти маски-шнорхели. Дано не ни докараш някой потоп с тях! Това вече е шега. Второаприлска.☺Има хора с параноична нагласа. Трябва да ги щадим - чудесно основание за ограничаване на свободата на словото. Според мен параноиците и с писанията ни, и без тях, все ще си намерят основания.
  • Plevel (Силвия Илиева) - ти си виновна! мисловно медитирах по повод твоя коментар и стигнах до това прозрение и иновативно решение! 😍
  • МарияДимитрова.67 (Мария Димитрова) - 😅
    зимата си купих няколко маски да си имам, без да съм знаела още за тоя вирус, но достатъчно грипове ни минават, и съм на мнение, че такива неща всеки човек трябва да има. По 15 ст. Сега ме заливат с оферти на имейл, шити от плат, памучни, не знам какво си, на едро - по 1,10 лв на бройка. От левчето си купуваш една блуза или риза за 1 лв,, шиеш правоъгълници с ластик за захващане - и повече от 10 ще си ушиеш, смятай! А виждам, че и разни "добронамерени позитивни хора" заливат и фейсбук с такива маски, и по 3-4 лв парчето. Добронамерените и позитивни - що не ги подаряват, ако са такива?!
    Нямам думи...
  • Пепи!
  • Забавна си, Пепи. Маската-шнорхел е страхотна иновация. Тържествено обещавам, че ако някога родя /може би на 90/, няма да си кръщавам детето Коронтина или Коронтин. Дори и да е адски модерно.
  • Plevel (Силвия Илиева) - измислих го! Маска-шнорхел! Ще дишам със сламка, вместо нагоре като шнорхела обаче ще излиза отдолу на маската!

    Иринакис (Ирина Колева) - вече имам чувството, че половината е минала. Още малко и сменяме календара.

    Bezzhichen (Безжичен) - коронтина - карантина под корона, съществително, съкр. ж.р. коронтина, коронтини, корондемия
    Справка: википедия.кор
  • Е, да така и трябва. Защото за съжаление ще продължи по-дълго вероятно. Колкото и да не ни се иска това заболяване (както и да се оценява) е явно много гадно (поне за някои хора). Освен това, тъй като правилата трябва да се спазват, ще си седим.в къщи. Но пък можем да се.шегуваме с това, както ти си го направила и то интересно и забавно. Интересно ми беше. Ще чакам още.
  • !
  • Освен че започвам да си тренирам дишането, ще започна и мисловна медитация: вместо да спирам мисленето, аз ще го локализирам в една точка: да си следя здравния и психологически статус и да си снемам комплексна анамнеза. За промени в развитието ще продължа да ви уведомявам с непървоаприлски шеги
  • Търпението има граници. И в един момент почва да се изчерпва. Този момент ще.идва по-бързо, особено ако се съмняваме. Ами ти добре и саркастично си описала ситуацията, това е интересно и забавно. "Подлагай всичко на съмнение" са казали още древните ни интелигентни предшественици. Не намирам една причина да не ги послушаме. .
  • Ама и лирическата си я бива. Ден, мен и прехвърли годината. Бърже свиква 😁
  • Теб ще те позная по изпотените очила, ще се оглеждам. 😚
  • Забравих! Май вече профили и по улиците ще се разхождат, вместо хора! 😅
  • Ха ха, то пък ще е един късмет, да те е страх да му свалиш фереджето.
  • Ще ходя всеки ден и до двата супера и ще ходя всеки ден и до аптеката!
    Все някой път може и да срещна някой на метър и половина от мен! 😅
  • Давай нататък, може и нещо интересно да стане и да се прибереш с чуждо куче, или мъж 😁
  • )))
  • Благодаря ви!
    Блууу, права си! Ще редактирам и ще пиша годината!
    чакаме я, ама да се събудиш и всичко да е бяло и нищо да не те боли...
    https://prikachi.net/palenka
    http://prikachi.net/palenka

    пробвам може ли да се качват тука снимки от прикачи.нет
  • Пролетта дойде, но ще я изчакаме - има 14 дена карантина.
  • И календарът ми вече не знае кой ден е
    Смешно мие като чета, ама останалото никак не е смешно.
  • Година пиши, година... Че така си мисля, че това са ти спомени от бъдещето. Поне от догодина./плачещо човече/ Поздрав, Пепи!
  • mislitel (Георги Каменов) - колко точно си го казал!!! Благодаря ти!
  • Ден някакъв - на кой му пука, кой е - в психодиспансера всеки ден е карантинен, и е вчера 😋
    Поздравявам те.
  • Ден четвърти от 2-ри сезон май е ден 3-ти. Вече не знам кой ден е, ако не погледна календара! 😅!
Предложения
: ??:??