26.06.2022 г., 17:46 ч.

Синьо 

  Проза » Разкази
469 2 5
2 мин за четене

 

 

                  
Боряна беше седнала на леглото - диван в кухнята и си полюшваше  краченцата  с лека досада. Беше облечена с шотландска поличка и червена блузка. В пшеничните дълги, свободно пуснати къдрици имаше вплетена  синя  панделка с цвета на очите ѝ. Обувчиците – в нежно бежово, с  елегантна тънка каишка красяха фините ѝ крачета обути в  бели копринени чорапки. Майка ѝ я обличаше само с дрехи от Италия, които носеше от летните си турнета. Боряна беше красива и излъчваше достойнство не като за петгодишна.

Краси я гледаше  и си мислеше, че това момичетата не са съвсем  като другите хора - ето я и неговата братовчедка! Kаква се е надула с тая кордела и гледа отвисоко с големите си сини очи. Голяма работа като са ѝ сини, неговите пък са черни.

А и отдавна го глождеше един много неизяснен въпрос, който се породи в душата му откакто майка ѝ се раздели с  чичо Ники и се ожени  за чичо Петър. Затова я запита направо:
- Бо, искам нещо да те питам.

Тя кимна леко с  глава. Къдриците се полюшнаха.

-Ти защо имаш двама бащи? Всеки човек си има по една майка и един баща, само ти  - с двама?

-Какво?! – изуми се тя. Очите й плувнаха в сълзи. Отмести поглед към  прозореца да погледа синьото небе, преглътна  сълзите  с  бързината на изискана дама и попита малко колебливо:
-  Какво лошо има в това?
- Не, няма лошо,  ама не е много нормално това, не мислиш ли?! Ето, аз и сестра ми си имаме един баща, приятелката ти Стела – и тя един, всички в класа ми си имат по един, разбра ли? Един баща, а ти – двама, че и на двамата казваш „татко”, а? – разпени се Краси.
Тя го погледна леко злобно, помълча и спокойно, като отметна маниерно къдриците с панделката, отговори:
- Защото като умре единият, аз пак ще си имам баща, а ти, като умре твоя - няма да си имаш и ще си останеш сирак, разбра ли сега?! И какво ли да ти обяснявам?  Изобщо нищо  не разбираш…

© Нина Стоянова Всички права запазени

Произведението е участник в конкурса:

Детски разказ »

13 място

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Желязна логика има моята адашка. 😊 Успех!
  • Мерси, Роси
  • "Очите й плувнаха в сълзи. Отмести поглед към прозореца да погледа синьото небе, преглътна сълзите с бързината на изискана дама..." И като "изискана дама" успява да превъзмогне тъгата си и да отговори подобаващо на своя братовчед, който нищо не разбира, като всяко момче. Къс, но въздействащ разказ. Поздравления и успех, Нина!
  • Мерси, Доче!
  • Безапелационна е детската логика.Успех!
Предложения
: ??:??