19.01.2022 г., 10:44 ч.

Слободии 

  Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
173 3 6
1 мин за четене

Връщане към корените в модерен вариант – към пещерата, с тоягата, звукоподражания, оцеляване и размножаване…

хххх

Загледах се в исторически разследвания. Едното – за Нерон. Той е сред тези личности, в чиито „деяния“ се съмнявам. Тацит е бил малко дете по негово време, Светоний се ражда след това, Дион Касий сто години по-късно. Орисанията /например „Кво вадис“ на Сенкевич/ го представят като зловещ убиец и некадърен психопат…

Само дето народът след смъртта му тъгува, а Веспасиан разказва как в Близкия Изток направо го обожавали.

И няма нито едно доказателство да е палил Рим, убивал майка си и брат си, разпъвал свети Петър /няма никакви сведения той пък да е стъпвал в Рим изобщо!/…

Напълно неразбираем за римската аристокрация човек – не искал да е император, искал да е артист, пеел песни, пишел стихове /запазените фрагменти говорят за дарба/, не харесвал гладиаторските боеве…

Е, как след преврата да не бъде сатанизиран?

Така е, например, станало с Ричард Трети. И не само с тях /нашенски пример – Владимир – Расате/…

Обратното – възхвала на съмнителни фигури – Симеон Велики, Петър Първи, Наполеон, Хенри Осми, Карл Пети, Луи Четиринадесети /при цар Симеон – голяма държава, империя, развитие на книжовността, но и разруха на икономиката, жертви във войните, разпокъсаност – всичко това довело до кризата при сина му и внука му/…

Гланцът пада при внимателен поглед. Както и налепеният катран…

хххх

Социалният министър обяснява, че сметките на пенсионерите за някакви 12,5% увеличение са неверни, плод на незнание. НОИ, казва той спокойно, никога не греши…

И го повтаря още два пъти.

Защо досега не са им вдигнали кръст и сложили камбани на чиновническите храмове? Единствените непогрешими на Земята. Освен папата, де. И самовлюбените маниаци…

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Петре, Младене!
  • Историята е измислица на победителите!
    Поздравление, Георги!
  • Пак прахоляк в чакащите очи за увеличения...
    Да, ще има увеличение,... ама друг път
  • Благодаря, Пепи, Надя!
    Курва не е историята, а историците...
  • След политиката най-голямата к..ва е историята.
  • След виртуалната либов размножаването ме съмнява 🥺 Не всеки е карал колело, че да си припомни 🤣 а и с дългото непрактикуване дори и вродени инстинкти се пренасочват към други области и обекти!
Предложения
: ??:??