3.04.2011 г., 20:18 ч.

Спиро на интервю за работа 

  Проза » Хумористична
896 0 2
8 мин за четене


Спиридон имаше уговорено интервю за работа като барман. Пристигна пред въпросното кафе секунди преди часа на срещата. Държеше в дясната си ръка листче с името на заведението. Погледна нагоре и видя, че е на правилното място, след което нервно прегъна хартийката и я прибра обратно в джоба на панталона си. Спиридон видимо беше силно напрегнат и притеснен. Провери набързо дъха, миризмата от подмишниците си, избърса потните си длани и реши, че е време да влезе в заведението. Там имаше среща с управителя на кафето г-н Далаверов.


Спиридон влезе плахо. Притеснението му нарасна още повече, когато видя на масата в ъгъла млад мъж с тъмни очила, скъп часовник, гривна, пръстени, дебел ланец, облечен небрежно тип „ромски предприемач” – силно прилепнал летен потник, разтягащ се в долната част на торса под напора на надутия стомах, шушлякови къси гащи. Това беше Златолюб Далаверов.


Спиридон се приближи до масата на „големеца” и тъкмо смяташе да каже нещо, когато Далаверов погледна към него:


Далаверов (сваляйки очилата си): Левашки? Спиридон Левашки?


Спиридон (с глупава усмивка): Ъ-ъ-ъ... Да... Спиридон Левашки... Ъ-ъ-ъ... Спиро... Ха-ха... Ако ви е по-лесно...


Далаверов (посочва отсрещния стол): Сядай!


Спиридон изпълни заповедта, понамествайки се 2-3 секунди.


Далаверов: Нещо за пиене искаш ли?


Спиридон: Ъ-ъ-ъ... Ами, един...


Далаверов (прекъсва го): Ясно, не си жаден. Тъй. Да не те бавя много. Малко залюпен ми се виждаш. Бил ли си зад бара?


Спиридон (пелтечейки): М-м-м... Е, да, да... Бил съм... И зад бара... И под бара... Ха-ха... Да, да, бил съм, бил съм...


Далаверов: Значи, работата тук не е лека. Смените са дълги, клиентите са важни хора. Не си мисли, че ще си развяваш байрака. (Кратка пауза) Гей ли си?


Спиридон: Ъ-ъ-ъ... Моля?                   


Далаверов: Обратен ли си, хомосексуалист?


Спиридон: Не, не... Хе-хе... Предпочитам жени, естествено!


Далаверов (недоверчиво): Предпочиташ или харесваш?


Спиридон: Харесвам! Много харесвам жени, обожавам мацки!


Далаверов (като закана): Аха... Мераклия значи... Тука донжуановци не ми трябват... Я си пипнал някоя от сервитьорките, я съм те утрепал... Разбрахме ли се?


Спиридон (утвърдително): Да, да! Никакви донжуановци, никакви сервитьорки!


Далаверов: Кога си готов да почнеш работа?


Спиридон (предпазлива усмивка): Ами, още от другата седмица мога да поч...


Далаверов (не го оставя да довърши): Идваш утре, че момчето, дето е на бара, е в болница нещо.


Спиридон (съчуствайки): Тц, тц, лоша работа, той този грип това лято много хора повали.


Далаверов: Не, то неговото не от грип. Онази вечер не му излезе оборота и после като се е прибирал, се препънал по стълбите пред тях.


Спиридон: („загрявайки”, лек изкуствен смях) Ъ-ъ-ъ... И... Навехнал ли е нещо, какво му е?


В същия момент телефонът на Далаверов прозвъня. Бизнесменът реши да стане от масата, като надигайки се, отговори на въпроса на Спиридон.


Далаверов: Две счупени ребра, извадено рамо и няколко липсващи зъба. Абе ше са опрай. Ало, Гец, кажи ве.


Далаверов се отдалечи на няколко метра от масата, където с гръб към нея довърши телефонния си разговор. Спиридон, сепнат, не мислеше да остава и секунда повече на това „интервю”. Надигна се бавно от стола си и тихо-тихо се изниза от кафето.

Далаверов приключи разговора и се върна на масата, но от Левашки нямаше и следа. Седна на стола, сложи тъмните си очила и заключи мъдро:


Далаверов: На тоз народ не му се бачка, а после хленчи, че нямал пари... Ама без бачкане на става...


После поръча на сервитьорката да му донесе още едно кафе.

© Йордан Йорданов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??