5.04.2022 г., 13:35 ч.

 Тайнственост....1 

  Проза » Разкази, Други
808 0 6
Произведение от няколко части
9 мин за четене

               Блеех на една скамейка в парка, поглеждах колко е часът по мобилния....

               Чудни хора са това гърците, като те извикат  за работа ще е в 10 часа сутринта или в 16 часа след обяд,.. а до 10 часа колко работа можеш да се свърши., ангажират те за два-три часа и после не ти берат кахъра, че има много време до като мръкне...

А сега и кирия Хрисанта психоложката , и тя от същото тесто забъркана, '' Ела Петро в 16 часа в кабинета, имам работа за теб и искам да проведа сериозен разговор с теб след това...''

Работех в градината им след обяд като свърша в редовната си работа, т.е. отдавах се като се смеех на удоволствието да работя като градинар,... да де, не можеш да живееш сносно в чужбина, ако не работиш на две работи, още по-вече, че нямаше и какво да правя. Колегите във фирмата, надменни гърци, сякаш аз съм им виновен, че не са учили достатъчно, любезни в работно време, иначе никой не те пита какво правиш, как се справяш в живота тук без мама и тати,...Момичетата бяха същите, ако някоя закъса да се присламчи за няколко сеанса от серията чук-чао , да не е на сухо, де.

Срещах се понякога с момчета българи , но  '' Ние събота отмаряме, като се напием...'' беше житейската им философия/ А аз нали имах модерен фотоапарат Канон, обикалях из Монастираки, по разни улички из Атинските потайности или Акропол-морето-Акропол... и после се любувах на снимките и ги качвах в ''облаците''...или омаслен човърках нещо в гаража си.

              Охоо, станало 16 без 5,...подскачах по стълбите към кабинета на кирия Хрисанта...

Почуках плахо и влезнах в приемната, знаех че има нещо като помощник, като секретарка ли,.. но свършвах работата, плаща  и си тръгвах, без да се оглеждам из приемната и кой е посетител

Стегната симпатична госпожица беше зад бюрото, сложи листче между страниците на книгата която четеше и вежливо ми каза

- Кирия Хрисанта отсъства ,.. имата час ли, на кое име,..Мисля, че за днес след обяд няма записани

Звънът на мобилния прекъсна разсъжденията й

- Да,.. да тук е,.. Да , добре  ще почакаме...ще направя...Седнете, госпожата ще закъснее, каза да я изчакаме,... ще ви приготвя кафе..

Погледнах корицата на книгата,... я, на арабски

- Извинете, вие арабска филология ли следвате,.. видях книгата.. - смотолевих

- Не, аз съм сирийка - засмя се тя - И  прочитам по нещо, за да не забравя езика

- Така ли,.. и от къде, от Дамаск ли..

- Нее, от Латакия,.. знаете ли къде е Латакия..- шеговито запита тя

- От Латакия ли, аз съм живял там осем години, родителите ми работеха там в проектанска органозация в Секретариата, ..проектанти са, а аз учих в арабско училище...Тогава ми беше много чудно, на арабски пишем от дясно на ляво, на английски и български от ляво на дясно, а всички говорим направо - през смях казах аз

Неусетно минахме на арабски език,... белите й зъби сякаш лъщяха като се  усмихне

- В училище - продължих аз - бяхме разделени на клас  момичета и клас  момчета,.. а после по съседски играехме заедно, защо ли е било всичко това.... В петък бяхме на Джулиана плаж фамили,......понякога татко ходеше в Бейрут или Триполи в Ливан и ми носеше касетки за радиокасетофон на певицата Файрус, много я харесвам,...Тук се запознах с две момчета сирийци, работеха по строежите, исках да говоря на арабски,... а те уплашено '' Не бива господине, тук в Гърция и трябва да говорим на гръцки, ако ни хванат ще си изпатим ...''

Тя се усмихна тъжно...

- А вие как се казвате, Госпожица, нали...

- Мариам..- промълви тя

- А аз съм Петро - представих се накратко - Много сте симпатична,.. по-скоро красива,... сигурно си имате приятел... Кой оставя такава чаровница,... продължавах да намилам.

- Знам, че съм симпатична,...но , нямам приятел - все така тихичко говопреше тя, сякаш за да се оправдае - Всеки те възприема като екзотична,... бърборят само за секс,... за пари, наследства.

Аз по документи съм гъркиня, но по душа арабка,... по-точно наполовина сирийка, наполовина ливанка... Секса ли е най-важното нещо на света, нямат ли други мечти... Още като студентка съм ходила два пъти на Акропола,... един път на Коринтският канал,.. а искам да видя моста Рио-Антирио, лимни Вулагмени,... или да скитам по уличките на Монастираки, или...да , но сама жена, пардон момиче, къде да отиде само,.. освен от къщи с метрото на работа, до супермаркета и обратно....Иначе рискувам подмятания ,.. а на кого да се оплачеш...Женска съдба,

- Е мъжка му работа, госпожице Мариам,.. така сме устроени мъжете , може би, или ни се иска...но трябва да се прави разлика между секс и любов, нали...- зафилософствах отново

Тя ме гледаше с нескрито любопитство, големите й очи сякаш ме разтапяха...

- А вие, семеен ли сте, господин Петро ...

- Няма да ви кажа, докато не премахнем официалностите Госпожице, Господине..- с престорен глас и през смях й казах - Не, не съм все още,.. някой казва това е най- лесната  работа,.., друг веднага апострофира - Ааа, това е най-трудната....Зависи и кой какво търси в крайна сметка.

Замълчахме минута -две, посръбвах кафето,...от къде да започна

- Виж какво, Мариам, искаш ли да се срещаме,.. обещавам , че ще говоря за всичко друго, но не и за секс подмятания,... Аз обичам да скитам сам, нямам даже и приятелка или приятели,... ами не пуша, не пия алкохол, не съм скандалджия, и може би за това не се вписвам при себеподобните си

Лятно време на морето отново съм сам,..знам, не е добре за млад човек,...но трябва ли да търпя брътвежите на хората, колко е труден живота и да го давя с алкохол...Е, намирам утеха, след работа работя като градинар из квартала, или който за каквато работа ме извика....Така, че запиши номера на мобилния ми, ако искаш може да ми се обадиш, ... няма да го изтълкувам погрешно.

Тя се усмихна приветливо и записа продиктуваните цифри в мобилния си, .. големите й черни очи този път ме гледаха проницателно...

- И аз също работя допълнително - несигурно сподели тя - Какво друго да правя/// Само момиче е опасно да се мотае по улиците,...Странно ли е, че само в неделя съм свободна...

          Звън на служенбия телефон ни прекъсна...

- Да, кирия,... ще предам веднага... Госпожата е на паркинга, каза да слезнеш долу, има хартия за разстоварване....

Колата й пълна с топчета хартия А4, А6, принтерна хартия...Нарамих три топчета и я последвах.

- Мери, направете място в склада с Петро,.. новата хартия отделно - нареди  кирийката

Килерчето, стеснено още и от рафтовете,.. почти се допирахме,  чувствахме дъха си на педя разстояние,...стараех се да не обръщам внимание на това, нали е работа.

Усещах как тя  задържа въздух в себе си от неудобство...

Привлекателна , стройна жена, в разцвета на силите си...

Пренесох и подредих новата хартия по размери....

-  Мери, извинявай, че те задържах, благодаря ти, до утре...Петро, с теб имам професионален разговор, изчакай в кабинета ми....

           Седнах на '' подсъдимия'' стол и зачаках...

- Петро, от колко време се познаваме - започна тя още от затварянето на  вратата - Две или три години, нали... Знаеш ли, жените в къщи сме обезпокоени за теб,.. мама, аз, Нина, Закия,... четери жени, а ти не ни обръщаш никакво внимание... Мама ми сподели, че се срамуваш да останеш с тях на кафе или приказки след работа,... остава да кажеш, че си нямаш и приятелка, а си млад и силен мъж...Какво те притеснява, не харесваш ли никоя от нас,.. или други жени въобще...

Въздъхнах тежко,... погледът ми се зарея из кабинета, по бюрото,... мина през гърдите й, вратлето,... полуотворените устни,...очите й гримирани с финес,.. кестенявата й коса...

Въздъхнах отново...

- Не, напълно съм нормален,... харесвам ви и четерите, уважавам ви,.. не сте ми безразлични.

Ох, как да ти кажа, какво да споделя, госпожо психиатър....Майка й, добра жена, ама тя ми е един вид работодател, прие ме радушно, винаги дава по 5 - 10 евро в по-вече, а по празниците 100-150 евро награда,... Е вярно, ако сме само двамата на следобедно кафе или чашка узо, слушам спомените й, кимам разбиращо с глава,... И какво по-вече, да разкопчавам и закопчавам сутиена й или да я нося на ръце до леглото и пея приспивна песничка...

- Майка ви е великолепна жена - започнах плахо -  Енергична жена,... нямам тайни от нея, отнася се с мен като към син,.. друго не мога да си позволя...Харесвам я и възприемам  по друг начин...

Погледнах лицето й,... не трепна и мускулче,.. това се казва психоложка, помислих си

- Нина грузинката,.. също приятна жена,... Е как да правя любовни намеци, знам ли с кого живее и къде... Ами ако допусна близост и след това да има да съжалявам за моментната си слабост,... не, благодаря...защо да си създавам допълнителни проблеми...

Закия ли,..и тя е симпатична,... обаче е омъжена, но тя е албанка...Трябва ли да се забърквам с нея. При тях важат други закони, в даден момент се изповяда на мъжа си, а те са отмъстителни, като всички нас де...Може да съм много едър и силен, но срещу 4-5 човека едва ли ще се справя. За това само я поздравявам, наведа очи и надалече...

Преглътнах, облизах сухите си устни, какво ли има да си събирам мислите, те са ми събрани и на място,...продължих по-уверено

- А вие сте ми особенно приятна, мила, нежна,... може и да съм имал помисли да ви притисна, да осетя топлината ви,...но до тук

Каменното й лице отново не потръпна или да се  разтегне в усмивка от комплимента...

- Аз съм през ден-два у вас,.. ако нещо се получи между нас, с какви очи ще погледна кирио Йорго мъжа ви, децата,... сега съм спокоен и откровен с тях, поправям велосипедите им, ако има нещо по колата ,... Ами, ако между нас нищо не се получи,... ще мога ли да ви погледна в очите, както ви гледам сега,.. едва ли, защото ще ме изгоните начаса...

Въздъхнах облекчено, а сега идва ред и на най-голямата лъжа, кое да избера,... дали

'' Имам и приятелка ...Обаче родителите й катастрофирали преди няколко  месеца и замина да ги гледа, ще се връща скоро... .,.Или сега се срещам от известно време с млада госпожица ..''

- Е, имам и приятелка,.. от известно време се срещам с млада госпожища, допадаме си - още по-уверено й съобщих - И сега усилията ми са насочени към нея

Най- после миглите й трепнаха, дали психосеанса мина успешно...

- Петро, впечатлена съм,.. всеки достоен млад човек би постъпил така...Не знаеш и не можеш да предвидиш реакциите на хората...Благодаря, че беше откровен с мен,.. Разсея всички подозрения

 

 

 

/ следва продължение /

» следваща част...

© Petar stoyanov Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря Роси...
  • Нова гръцка сага! 🙂Минавам към следващата част!
  • Генек, то целият свят стана така,... всички сме с автомат в едната ръка и сърп и чук в другата...
  • Наистина - сериал. Животът, хората, смях и малко тъга...
  • Миночка благодаря,...наистина стига мълчание. Просто събитията ни изненадаха внезапно и неприятно. Приятен ден
  • Започваш нов сериен филм, това като начало, запознаване с героите, хареса ми, ще чакам продължението!
Предложения
: ??:??