17.10.2016 г., 16:42 ч.

Урок по правопис 

  Проза » Други
1027 1 1
1 мин за четене

Запомни...

 

Ако е споменът, той е притежателят на сънищата ти.

Ако е спомена, ти си гаврата на вечерта му.

Не вярвай на никого. Дари правописа си на незрящия, за да видиш какво е слънце, когато започне да пише по облаците.

Кап! Кап!

Мастилото по листа ти плаче. Не знаеш ли правопис? Оо, пишеш на компютър. А виждал ли си вятър? Той отвява само листовете. Как ще те отнесе до луната? Как, кажи ми?

Кап!

И след едно хилядолетие ще има думи. Къде иначе ще се стича водата? Защо плачеш?

Един човек ми спомена, че нямало смисъл. Правописът не изразява ли речевата действителност? Защо я видоизменя?

Кап!

Вятърът плаче. Защо сърцето ти е капка лед? Къде е истинското, къде си го скрил? В спомени? Членове на кое семейство? Какво? Не знаеш правопис? А правоговор знаеш ли? Вятърът пее и без правопис... И без това няма логика...

Благодаря ти, че ме отнесе до слънцето, око... Благодаря ти за сега...

 

Поздрав,

избягалата буква

 

© Йоана Всички права запазени

В семейството на облаците няма рими, нито правопис, нито... хора. Колкото повече пиша, толкова повече съм. Човекът е създаден, за да владее правила и да развива въображението си върху основата на логиката.  Правописът понякога е нелогичен, и все пак познаваем. Мисля, че е уважение към езика да го изучаваме и усъвършенстваме. Чувствам, че е най-важно да четем. Езикът не е статичен, той се развива с нашите възприятия - но без основи няма начало... Кой може да те научи на правопис? Книгите. Признак на уважение е да изучиш света на буквите, преди да започнеш да пишеш. Но понякога така ми се пише... Някой мисли ли, че някой може да знае правописа до съвършенство, някога? :)

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • "Вятърът плаче. Защо сърцето ти е капка лед? Къде е истинското, къде си го скрил?...
    Вятърът пее и без правопис... И без това няма логика...
    Благодаря ти, че ме отнесе до слънцето, око..."

    Само това да беше изрекла, Йоана, а ти си казала още толкова много неща с плътността на неутронна звезда...И главното вкарваш в разрошени от вятъра вселени...
    Възхитен съм от таланта ти!
Предложения
: ??:??