18.11.2008 г., 17:05 ч.

Вик към Съдбата 

  Проза » Разкази
748 1 3
1 мин за четене
Пропих се. Пропих се и изгубих всичко. Семейството си, приятелите, работата и дори дома си. Стоя тук до тази полуразрушена ограда и не знам на къде да поема...
Преди две години бях съвсем нормално двадесет годишно момче. Имах си приятелка, добри приятели, и хубава работа.
   Но този пуст алкохол... та аз преди не бях близвал нищо подобно. Работех в една много голяма фирма. Плащаха ми достатъчно, за да мога да издържам момичето си,ама пуста главо! Бий се сега. С приятелите от службата често ходехме на кръчма след работно време. И аз понеже съм си балама тичах след тях. Започнах да се прибирам късно през нощите, а жената се притесняваше. Чакаше ме понякога до сутринта. Намирах я заспала на дивана, завита с тънко одеяло... А аз глупака я обиждах! И защо? Защото приятелите ми ругаеха жените си.
  Тя с право ме напусна. Събра си багажа и ми тръшна врата пред очите. Аз стоях като вцепенен. Отчаях се, но вместо да се осъзная взех още повече да пия. Пропилях всичко - заплатата, и спестените пари и тези, които родителите ми даваха, заемите на съседите. Всичко. ходех по кръчмите и се наливах с алкохол. На работа често се явявах замаян, замаян, дори понякога си поспивах върху бюрото... Докато шефът не ме видя един ден. Надвеси се над ме, хвана ме за ризата и ме изгони като мръсно коте на улицата.
После аз, нали съм съм си глупак, отидох и се увиснах на раменете на бедните ми родители. Те ме приеха с присъща семейна топлота и разбиране. Но аз продължавах и продължавах да пия.
Останах сам. Мислех,че по-лошо не може да стане, но не! Тогава дойдоха данъчните. Взеха да ме съдят за неплатени сметки.
   ... И ми взеха жилището.
   Сега съм напълно сам. Без дом, семейство, приятелка и приятели - напълно сам.
   Сега осъзнавам какво съм притежавал и колко много съм загубил. Стоя си с куфара в ръка и не зная на къде да поема. Защо животът всичко ми отне? Защо ми взе радостта?

© Вили Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Много добре написано.Трябва всеки да си взема поука от тези неща,защото с живота шега небива.Хема дава,хем взима.Трябва да сме внимателни към него.
  • Осъзнато ли? Та той обвинява съдбата и живота за пропилените неща. А всъщност всиччко си е имал. Той не е взел решение да се промени, в момента е е на кръстопът, но ми се струва, че няма да се поправи. Ще продължи да обвинява съдбата за всичко. Гадно (ситуацията, иначе разказът е хубав ).
  • добре е...че е осъзнато...иначе...е много тъжно...
Предложения
: ??:??