Oct 27, 2020, 3:29 PM

,,Да бъдеш или да не бъдеш,, 

  Essays
1095 0 2
1 мин reading

Себеотричането на Аза и сливането на Аза с Абсолюта, характерни за състоянието наречено Самадхи, би било прекрасно, ако не беше лишено от най-човешкото у човека, а именно да обича и да бъде обичан. Моето субективно мнение е, че "нищото във всичко" е отрицание на живота като форма живеене и предполага приемането на живота като форма само на съществуване, без чувства, без емоции, без усмивки, без сълзи, а това от своя страна пък предполага да си човек с мъртво сърце, което е почти равносилно на това да си жив мъртвец, хем си жив, хем не си жив, защото чрез безпристрастието, което си приел за своя висша духовна същост, ти съзнателно и доброволно си се отказал от истинската си същност, от най-прекрасната ценност дарена ти от Бог, а имено човешкото у човека. Разбира се всеки има право на свое субективно мнение, различно от моето субективно мнение, няма нищо лошо в това, всеки по различен начин да интерпретира смисъла на живота и посланието, което се съдържа закодирано под формата на въпрос с повишена трудност - Да бъдеш или не? Да живееш или да съществуваш? Кое от двете е за предпочитане? Всеки има право на своя субективна съвременна интерпретация, всеки има право сам да избере.

© Кръстина Тодорова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Есето ти неизбежно ми припомни най-известните думи на Свети Августин... Адмирации за широтата и дълбочината на мисълта ти, Кръстина!
  • Преди да прочета, ще кажа за хиляден път: "Ако използвате свръхизвестно заглавие, или думи на световни автори, имайте нужното уважение към тях (защото те създават света, а не ние, аматьорите) използвайте безкрайно простия граматичен инструмент - кавичките." Шекспир се нуждае малко от нашето признание, защото е Велик, но ние, обикновените се нуждаем от признанието към Великите!
Random works
: ??:??