Oct 19, 2023, 3:09 PM

Лъжата 

  Essays
358 2 6
1 мин reading

    За мен лъжата е, като паразит. Извънземно, което започва да ни превзема от момента, в който се осъзнаваме, като личност. Обществото приема това за напълно нормално и в реда на нещата. Още, като деца откриваме, че ако излъжем наказание няма да има. Във всеки следващ етап от живота се потвърждава това правило. Лъжем в училище, лъжем човека, който обичаме, лъжем на работното си място, лъжем близки, познати и приятели... И за капак лъжем самите себе си.

Затова и украсяваме лъжата с всякакви епитети. Невинна лъжа, безобидна лъжа, лъжа по необходимост, лъжа от любов и т.н. Реално, като махнем тези определения си остава голата, порочна лъжа. Да определям я, като порок, защото е такава.

Ако попитам "Колко пъти днес излъгахте?" ще се понесе едно мощно "Николко!", а всъщност със самия отговор пак издигаме лъжата, като флаг. Вече това, че лъжем не е проблем, проблемът е, че не различаваме лъжата от истината. Забрави ли сме истината. Тя е задушена сред лъжи, които я изкривят до положение да се приема за лъжа, а лъжата за истина.

Като се запитаме, защо ни е истината, щом тя ни носи болка и страдание. Нека я забравим, нека си живеем в свят пълен с лъжи. Така ще сме щастливи и доволни, че другите са също щастливи и доволни и... Напускайки земния си път приемаме, че животът ни е бил пълноценен с всички лъжи в него.

Всъщност наистина, кое е истина, защото аз не знам, а може би и вие. Нека вземем един банален пример- някой ви казва "Аз те обичам" - Реално, кого лъже, вас или себе си, или и двете, или просто това е истина. Тук стигаме до същността на понятията лъжа и истина. Тях няма, как да ги докажем, защото са заложени свише, а това е нещо, което не се доказва със земните ни представи.

Затова, казвайте си "истините", които са ви удобни и се лъжете, че те са святата истина. На тази земя няма, кой да ви ги оспори.

Обичайте и мразете, крадете и дарявайте, наказвайте и помилвайте, въобще приемайте, че сте бог и това е най-голямата лъжа, на която да си повярвате.

© Гедеон All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Никой не е Бог, нито възвишен човек. Но чрез лъжата искаме да живеем малко по-лесно. Ако я няма тази лъжа, не знаем каква ще е истината. Везните са между казаната истина и въпросната лъжа.
    Поздравления!
  • Който иска да чуе истината да си пусне телевизора. Шегувам се.
    Интересно есе.
  • Който казва:"Честно казано!" вече несъзнателно признава,че е лъгал и може би, в момента лъже.
    Китайците имат една сентенция:"Ти каза-повярвах.Ти повтори-вече се съмнявам.Ти потрети-вече не ти вярвам!"
    Полезно есе.
    Поздравления,Гедеон!
  • Споделям до последната дума!
  • Харесах есето. Голата истина за истината и лъжата! Всеки избира как да живее и как да изпълва дните си - с истини и лъжи. Научила съм се да хващам лъжите още във въздуха. И много "обичам" да ме лъжат, когато знам истината.
  • Никой не е излъгал подсъзнанието. Сетих се, че злоядите деца ги залъгват, но това не се брои за лъжа, а самозалъгването лъжа ли е, безобидна или жестока...
Random works
: ??:??