Jan 21, 2015, 2:22 PM

Нещата, които мразя 

  Essays
2091 1 9
3 мин reading

И, тъй като все си мълча по темата, реших веднъж и завинаги да кажа какво и кого мразя, та да е ясно и да няма тън-мън после.
Започвам от глобалното в посока минималното.
Първо мразя глобалното затопляне и климатичните промени - това да ми е зимата -20, а лятото +40 градуса Целзий го мразя, подчертавам дебело. Изчерпването на водата и нефта - също го мразя и джобът ми даже го мрази! Земетресенията - мразя ги! Това да стърчиш на улицата, понеже те е страх на осмия етаж, когато друса - мразя и в червата.
Мразя държавата, от която произхождам и мразя всички държавности изобщо, както и границите им, граничния, митническия и всякакъв друг контрол, които закрепят човека към нещо, което не се вижда, но се усеща осезателно.
Мразя паспортите, документите и всички институции, които ги произвеждат! Да дремя на опашки за документи, пък - най мразя и направо ми се гади от такива такова...
Мразя бюрокрацията!
Мразя демагогията!
Мразя политиканщината!
Повръща ми се от тях и само като ги видя, или чуя и драйфам...Релевантно мразя всеки, който става техен проводник и по тази точка на мразене няма да ревизирам никога мнението си, респективно мразенето си.
Мразя лъжата, мразя големеенето, мразя селските номера, мразя някой да ми размахва пръста си в лицето и да ме учи кое какво е и как аз трябва да мисля, харесвам, обичам.
Мразя да ме натъпкват в схеми, филми и рамки. Това последното - усилено го мразя и, така да се каже, го мразя с хъс.
Друго мразене с хъс ми е към манипулаторите ( особено към онези, които врещат, че другите ги манипулират), пишманлидерите и интригантите от второ поколение (интригата не само е в кръвта им, но и на молекулярно ниво)...дето викаше баба - ако не се наинтригантства, то не може да живее.
Мразя и другите - късопаметните, дето ще забъркат всякакви лайна, пък после ни лук яли, ни лук мирисали, ще се изтъпанчат обществото на ум и разум да учат и да демонстрират гражданско-човешка позиция. Алоооу, запрете се, молим, щото не пасем трева и не сме се родили вчера - поназнайваме и помним разни неща. Мразя ги! Все като въшки на чело изпълзяват и ми се навират в очите.
Мразя хейтърите! Айм хейтинг мразещите!
Да ме занимават с лични предпочитания - мразим! Много мразим! Какво ме интерисува мене кой какво мразел? Мразя да ми хейтварстват безразборно и нагло!
Мразя и паяци, глисти, гъсеници, плужеци, скунксове и други грозници, смрадливци и гнусотии.
Мразя високомерните, гръмогласните, егоцентриците, нарцисите, пияниците, наркоманите и бабите-клюкарки на пейките пред блока. 
Мразя ветрища, блата, изтекъл бензин по асфалта, миризма на развалена риба, мразя силната музика у съседите ( щото не съм длъжна да слушам музика, която не ми харесва, принудително).
Мразя глутниците бездомни кучета, заради които седя арестувана във входа на блока.
Страх ме е и ги мразя. Има ли нещо лошо да искам градовете да са за хора? Или, който си има куче, да си го води на каишка? Затова - мразя та се късам!
Мразя вестниците, телевизията и всички, които ми искат данъци. Това няма да го обяснавам защо го мразя, понеже читателят е интелигентен.
Сигурно и други неща мразя, обаче се уморих да пиша мразейки и да мразя пишейки и оставям темата отворена за добавки, допълнения и заключителни оферти за мразене
.


Радост Даскалова

© Радост Даскалова All rights reserved.

Author has locked rating.
Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Списъкът може да бъде удължен до безкрайност, но това променя ли нещо?
    Сигурно си има причина и за това есе, и за отказа от поезия.Надявам се всичко да е временно защото вече ми липсваш...
  • Научех се да не мразя и мисля, четова е най доброто!
  • И аз като Роси Танчева- мразя, да мразя!
  • Май не разбраха посланието...
  • С Рада - бих искала друго есе "Нещата, които обичам", там бих и добавяла, ако темата е отворена и намеря пропуск.

    selene727 (Северина Даниелова): 22-01-2015г. 17:14
    добре, някой ще ми каже ли - защо си губим времето пишейки и обръщайки внимание на нещата, които мразим - вместо да обичаме --- Може ли аз? Защото е по-лесно да се мрази.
  • добре, някой ще ми каже ли - защо си губим времето пишейки и обръщайки внимание на нещата, които мразим - вместо да обичаме. Всичко рикушира...
  • Малееее, яко пердашиш

    Почнааме мноо да мразиме, начи, айде си напрайме едно движение...
    Да се издвижиме с ветъра на западосевер, м?

    http://otkrovenia.com/main.php?action=show&id=255829

    И йяз можем да мразим, нема те излажем, не бери грижа, оно господ гледа.

    Е, че го прайме ли?
    Движението, де, м?

    =======

    !!!
    !!!
    !!!
  • Щом темата е отворена за добавки, допълнения и заключителни оферти за мразене, то добавям, че много мразя да мразя.
  • Ами потните мишци, завряни в носа ти, мазна коса, комари, бабаити със златни ланци и добре облечени и охранени охранители? Радост, повярвай и не се обиждай – забравила си още много обекти /защо не и субекти/ за мразене! Бих искала да напишеш и друго есе – "Нещата, които обичам"
    РS Ами чалгата?
Random works
: ??:??