Aug 11, 2015, 8:44 PM

За скромната глупост 

  Essays » Citizen
1193 1 4
1 мин reading

ЗА СКРОМНАТА ГЛУПОСТ

 

Като се замисля, май не съм срещал скромна глупост.

Тъй като глупците са повече от богатите, тоест има и бедни глупаци, намирах за естествено да се откриват екземпляри, които да крият неспособността си да мислят. Такива едни, необразовани, зле скроени, по-тъпи от приклад на калашник, нискочели, хора, чиито косми не знаят интимност.

Но не, странно, но сега, като се връщам в спомените си назад и като скришом гледам напред, установявам, че сред скромните хора глупаци няма.

Глупакът е политик, недостигнал ръста си; той е навсякъде, където има нещо за ядене с уста, не го търсете в тоалетната, той Е само входящ НОМЕР, веднъж влязъл, трудно излиза, писмо лез отговор. Агресията формира у него количества, които после се надуват в балони като в слабоумие, алчност, сексуална недостатъчност, хвърчат във въздуха като качества, добити от нищото.

Глупакът се гордее със себе си. Той е отделил цялото си време на собствената си неспособност да мисли, затова смята, че е съвършен. Той не чете, защото не може, но понеже е неспособен да мисли, въобразява си, че четенето убива времето, което би отделил да ограмотява другите. Безполезността му е уникална и затова най-често е богат човек с бъдеще, хубава кола, политик с обноски или поне дипломат, който не владее майчини езици.

Да, така си е, не съм срещал скромна глупост.

© Владимир Георгиев All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Как беше: простотията и глупостта са като въшката - сами излизат на челото, да не би да не ги забележат.
  • Актуално винаги! И днес така: чрез нахалство към прогрес! Да живее прогресът!
  • Благодаря, Галифрей Михайлов.
  • Да, численото превъзходство е гиганстко и е в полза на наглете простаци. Понякога човек се чувства безсилен сред тях. Горе-долу като в онова произведение на Иван Пейчев, където се казва: "Ний просто ще се / съгласяваме / със мнението на простака".
Random works
: ??:??