Oct 5, 2021, 9:47 AM

Безотпадъчна цивилизация 

  Prose » Narratives, Fantasy and fiction
490 4 18
1 мин reading

На далечна планета. Там животът е безотпадъчен – всичко се рециклира. Няма капризи, няма лични интереси, няма мое, няма твое – всичко в името на природосъобразността.

В тоалетните стоят големи рециклиращи апарати. Каквото напусне човешкия организъм, веднага се преработва и поднася по специални тръби в хранителните заведения или магазини. Където винаги може да намериш прясна вода, току-що рециклирана, свежи храни – тортички, меса, хляб, плодове. Всичко това, което допреди малко е било отпадък, още топло е обработено и изпратено за кой знае кое поред ползване.

Рецикличната политика засяга дори дребни неща като, да речем, ерекцията. Няма ли как да се използва веднага – не отива на вятъра. Със специални хапове мъжът пристига в специалните заведения, където при специални условия специални жени не оставят да пропадне даденото от природата.

А при дамите е по-лесно. Пламнат ли от страст – веднага се намира услужлив мъж, който да помогне за хубавото припичане на тоя огън.

Рециклират се книги – стара книга, обработена, запазена, в оригинален вид, леко украсена с промяна името на автора – и готово! Поднесена на читателите, които даряват новия автор с титла: де доктор, де професор.

Рециклират се идеи, рециклират се философии, рециклират се взаимоотношения.

Рециклират се и хората. Недоволства ли мнозинството от някого – много претенциозен, много умен, много оригинален… Хайде в рециклиращата машина – за да стане един от всички, правилно щампован и унифициран.

Щастлива планета! Никой не се товари с нови хрумвания, никой не търси нови пътища /кой ти гарантира, че са прави?/, никой не се опитва да е пред другите.

Всичко познато, всичко рециклирано.

Правилна цивилизация…

 

 

 

© Георги Коновски All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Благодаря, Роси!
    Миии... Учтив съм, ще се съглася и с теб...
  • Мисълта била враг на съвършенството! За това и цивилизацията ни е правилна, не съваршенна! И аз казвам, че си умник! 🙂
  • Благодаря, Елке!
  • Ами то май почнаха да ни рециклират с ваксините!
  • Джоуи трябва да се изучава като изтъкнат мислител
    Да живеят неандерталците!
  • Никакво Хомо!!!!!!!!!!
    Както казва Джоуи, Хомо сапиенс са изчезнали, защото са хомо...
  • Така де, Генек, но си част от човечеството и вярваш в себе си, защото си Хомо Сапиенс
    И май кръгът се затвори
  • Благодаря, ДПП, Милена!
    ДПП,
    аз не съм мит.../В смисъл легенда, не неумит. Богат език!/
  • Това е бъдещето за съжаление, Георги, колкото повече отпадъци, толкова повече безотпадъчност в цивилизацията за прикриване на следите на отпадъчната дейност.
  • Все някоя машина ще се "издъни" и ще остане нещо недоизрециклирано
    Съвършенството е мит, но пък човечеството винаги е вярвало в митове, откакто съществува.
  • Благодаря, Мария!
    От скромност няма да наблегна на точното ти определение, че съм умник...
  • Каквото ли би станало с нашата планета, ако сегашната ѝ цивилизация е безотпадъчна? Толкова мисли нахлуха в главата ми, четейки написаното от теб, но да си призная, ми стана малко страшничко, взирайки се в нашата перспектива...
    Умник си ти, Генек!
  • Благодаря, щураче, Надя!
  • Не знаех, че може да ти се догади от щастие. Е, можело...
  • Съвършенството е скучно, само ако представата за съвършенство е скучна
  • така е и щом е щастлива планета, да не пипаме съвършенството
  • Благодаря, Красе!
    Съвършенството е скучно. А това е съвършена цивилизация.
  • много скучна цивилизация, най-вероятно си има достойно вдъхновение тази фантастика.
Random works
: ??:??