Jan 19, 2019, 4:51 AM

Да хванеш "Сега-то" за опашката. 

  Prose
1287 1 4
1 мин reading

Чувам приглушени гласове, после някой, някъде отключва брава...

Нормално е понякога да си уплашен, нали? Но да оставим страха настрани. Съсредоточавам се върху момента. Какво друго имаме освен едно сега? Трябва да осъзная - да го почувствам. Да го хвана за опашката това сега и да не пускам. Да го разтегля като масло на филия. Само така може да се живее дълго. А на мен ми се живее. Чудя се как съм пропилял цялото това време, целия си съзнателен живот, в кроене на планове за бъдещето, за утре и спомените за вчера? Та нали живеем в настоящето? Какво значение има тук някакво си утре? Каква топлина дават спомените за вчера? Само днес е от значение, колко прекрасен е днес, сега!

Изскърцва врата в дъното на коридора…

Хубаво ми е сега, както съм, където съм. Възглавницата, повдигаща главата ми, лекия полъх на студеното течение в стаята, което някак си стига и до мен, чувствам нежните му пръсти да шарят по челото ми. Отвън се развиделява - красиво зарево на хоризонта. Едно просто зарево, но в него е заключено развитието на целия идващ ден, то включва в себе си и заревата на вчера, и на всеки друг отминал ден.

Наближават стъпки….

Изведнъж го осъзнавам. Нека глупаците имат техните вчера и утре. Аз съм си добре, със своето вечно изплъзващо се сега...Дали е късно, питате? Не е. Никога не е щом поне една от тайните на живота е разгадана. Вратата на вселената се отваря пред мен, в същия момент, когато се отваря и вратата на килията ми. Идват да ме отведат. Дошъл е часът на моята екзекуция.

© Роско Цолов All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??