Jun 22, 2024, 5:34 PM

Изкуственият интелект и Иванчо 

  Prose » Narratives, Fantasy and fiction
324 2 20
2 мин reading

 

 

Учителката наблюдаваше децата внимателно с присвити очи. Беше задала въпрос и всички вдигаха ръце, за да отговорят. Единствено Иванчо равнодушно наблюдаваше всеобщото вълнение. Отегчената му физиономия я провокира да вдигне него:

-          Кажи ми отговора на задачата, Иванчо!

-          Не мога, госпожо. Не съм я решил. – отговори й той.

-           Ами защо не попита ИИ? Нали затова е създаден? Да ни помага.

Учителката се обърна към целия клас:

-          Деца, запомнете следното. ИИ е нашият най-добър приятел. Нали ви се притече на помощ?

-          Да,  госпожо. Без него не бихме могли да я решим. – отвърнаха въодушевени децата.

Само Иванчо седеше сърдит на чина си и мълчеше. В очите му имаше нещо упорито, непокорно, което вбесяваше учителите. Той искаше сам да прави да всичко без някой да му  казва.  А Изкуствения интелект беше заинтригуван.

Измина половин век. В големия супер луксозен кабинет се беше разположил г-н Иван Иванов. Беше един от петимата най-могъщи мъже на планетата. Поглеждаше нервно към часовника на бюрото. След минута крачеше безшумно по коридора.

-           Г –н Иванов, ще се върнете ли скоро? – запита го секретарят му с който се размина на стълбите.

-          Информирай се от ИИ на бюрото ми. Той ще ти даде подробни инструкции.

-          Добре, господине. – отговори покорно служителят. В очите му нямаше съмнение. ИИ беше приятелят, който щеше да се погрижи за всичко.

Г-н Иванов си спомни наставленията в училище. Подсмихна се. ИИ отдавна беше унищожен. Вече нямаше полза от него. Хората бяха научени да се подчиняват без да мислят. ИИ си беше свършил перфектно работата.



 

© Катя Иванова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Ами одавна е, да. Още Алан (Алън) Тюринг (математически обосновал съвременните компютри и един от разбивачите на кода на кодиращата машина на нацистите _ ЕНИГМА) през 1950!!! година пише за това, като първи използва израза "интелигентна машина" за това, което сега се разбира под ИИ.
    https://otkrovenia.com/bg/jurnalistika/alyn-tyuring-ili-malko-za-teoriyata-na-informacionnite-tehnologii
  • Здравейте, Георги и Петя.
    Както се казва ще поживеем и ще видим..
    Петя, според мен технологиите ни правят по- мързеливи, а не по-умни.
    Благодаря ви, че се отбихте. Поздрави!
  • Повечето хора спряха да мислят и преди появата на ИИ. Поне това е моето наблюдение.
  • Дааа, колелото на историята най-накрая става безкрайна права...
    Поздравявам те.
  • Така ме разсмя....смея се на глас...
    Наистина Иванчо е синоним на глупак, а в случая той става най-умния от всички затъпели. Положението е плачевно....какви ще ни управляват. То не, че сега са цвете.
    Много ти благодаря за коментара, Гедеон.
  • Винаги съм мислил, че ИИ е измислен интелект, но сега разбрах... ИИ значело Иванчо Идиотът.
    Гордея се, че Иванчо е на пето място по могъщество. Представям си, какво е положението при първите четири.
  • Здравейте Владимир, Пешо и Ина!
    Радвам се, че мислите като мен. Светлото бъдеще в което само ще лежим и спим, а ИИ ще мисли и работи за нас ни очаква.
  • знаех си, че го е имало много отдавна ... не може да го различиш вече: от изкуствен, станал естествен
  • Аз отдавна съм във филма '' Под наблюдение'' Person of interest
  • 😁😁😁 Много, много интересна Гледна точка по въпроса за ИИ. Като нищо е твърде вероятно да се случи... Дори по-скоро от половин век 😁😁😁
  • Благодаря ти, Младене!
    Има надежда, нещата ще стават все по-зле.
  • Находчиво за ИИ! Поздравление, Катя.
    Дори не ми се мисли какво би станало, обаче, ако зарибят жените и с ИП.
  • Акеми, щом ти му казваш какво да прави значи ти си шефа.
  • Тов последно време и за го ползвам за колажите, но все още н съм го оставила да мисли вместо мен.
  • Мога да се похваля, че имам сложена камера точно над мен. И аз съм в играта. Те ме наблюдават и аз тях.
  • Кате - и сега ги има: разни проследяващи устройства за мобилни, гривни, при трафик на хора им вкарват и подкожни и др., в играта сме
  • Пепи, ами те и чипове в момента ни разработват. Грижат се за нас.
  • Зомбираме се, ще оставим Господ без работа. Свободната воля сигурно и от историята ще я изтрият, и без това никой няма да разбира що е то 🙄
  • Накрая ще ни направят тъпаци, за да могат да ни контролират.
    Поздрави!
  • Да, машините замениха човешките физически усилия. Сега започват успешно да заместват лека-полека и умсттвените.
Random works
: ??:??