Apr 5, 2021, 11:20 AM  

Гневно-унили бележки 

  Prose » Others
375 5 25
4 мин reading

ГЕРБ – БСП води…

Написала нощес една явно заспиваща фитка. Но е била права – необявената коалиция временно води. Което не е изненада.

Както не е изненада слагането за водачка на листата в един град на местната партийна ръководителка. Нещо, което изненада и нея. Но тая сутрин разбра – ами партийните босове си знаят резултата и ето, демонстрират демократичност. На следващите – истинските! – избори подобни хора ще са в миманса или дори само работяги. Челните места – за софийските гаулайтери…

Изобщо – гледахме и участвахме в уговорен мач. Нейде през 1974 година ходихме с компанията на „Миньор“ /Пк/ - „Левски“. Тогава перничани не бяха такива – меко казано, невъздържани, както сега. Пристигнахме, гледахме, тръгнахме си спокойно.

И малко с разбъркани душички. Защото мачът беше уговорен. Ама си личеше отвред. Нашите вкараха гол, ония изравниха и почна ганкиното. Едва ли не седнаха да пийнат по едно кафе на лафче.

Но изведнъж един млад футболист вкара гол за нас със страхотен летящ плонж… Никой не го поздрави, треньорите се намръщиха, а след малко играчите направиха не уличка, а булевард и перничани изравниха. Така и завърши – 2:2. От следващия сезон младият футболист го нямаше в отбора ни. Като не знае да играе по неписаните правила…

Та и сега така.

Очаквах масово гласуване – единственият начин да бъде свалена от властта ОПГ. Но явно това не отговаря на интересите на останалите играчи…

И на българите… Да, да – народът показа, че не го интересува какво става в държавата. Не казвам „държавата НИ“, защото ще е лъжа. Но явно унинието и апатията побеждават…

Преди 40 години се явявах на конкурс. Спечелих го, разбира се. Но ме викаха при журито – професори някакви, да обясня отде съм взел множеството неизвестни им цитати от Ботев. А аз просто предната вечер за почивка четох третия том – с писмата, преводите, бележките му.

И, говорейки за саможертвата му в името на народа, отбелязах НЕГОВОТО изискване – този народ да си заслужи любовта. С действие и морал…

Та Ботев беше казал в едно писмо по адрес на българите: „О, говеда! О, робове!“…

И изглежда е прав и днес…

Половината българи не пожелаха да гласуват. Тия, в България. В чужбина се наложило даже да прекъснат /противозаконно!/ изборите – хората искали да си кажат думата…

Тук – тишина…

И мрак в близкото бъдеще…

А може би хората са усещали измамата и аз съм един от наивниците, смятащи, че по демократичен път може да се промени недемократично управление?

Възможно… Наивник съм си – вярвам в истината, свободата, знанията, морала, любовта…

И се чудя – как упорито настъпваме мотиката. Една мотика, макар и с различни надписи по нея: Симеончо, Янето, Бареков, партиотари, Марешки…

А сега – със скок върху виещата чалга мотика…

Ей, имам приятел с ресторант, че даже трима музиканти в него. Казвал ми е – би поверил ресторанта за управление на главния келнер /те са трима, но имат шеф!/, на готвачката, но не на музикантите. „Те си имат занаят – казва ми – И го умеят. Кога чалга, кога ретро, кога евъргрийни – по поръчка. Но на мен не ми трябват чалгаджии, а можещ ръководител…“

Имаме си във входа един – наблюдателен критикар. Все нещо ни упреква. Поверихме му веднъж да наблюдава плочкаджиите на външното стълбище… Ами почти веднага изпадаха. И повече нищо не му поверяваме. За критикар – става, всеки дом има нужда от пес, пазещ двора и лаещ по минувачите. Обаче – за ръководство…

А българите избрахме чалгаджии, критикари, неясни субекти, които отдавна трябва да са обекти за прокуратурата…

Куршумът още не е долетял, Вълко още гризка плесенясалото парче хляб…

Горчиво ли е казаното?

Като живота. Който водим и който си избрахме. До задаващите се вече истински избори.

Интересно ще е времето дотогава.

Но на мен не ми е интересно, а някак си криво.

Сещам се за китайското проклятие: „Дано живееш в интересни времена!“…

П.П. Куршумът още не е изстрелян и Вълко апатично дъвче парчето плесенясал хляб...

 

Препоръчвам - анализа от блога ми - https://genekinfoblog.wordpress.com/

 

 

 

 

 

© Георги Коновски All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Благодаря на всички, имащи и изказващи мнения!
  • Тъжно, тъжно! Да си спомним една отдавнашна песен, пак актуална - Народът спи Народът спи безплътен призрачен сън. Народът спи във умопомрачение. Народът спи, а страшно става навън...
  • Резултатите от изборите са ясни. ГЕРБ спечели, но губи властта. Корнелия Нинова се оказа Горбачов за своята партия, което може да се прочете и като Гробачов. Трифонов направи за смях БСП. Но кой стои зад него и плаща щедро за телевизията му и изобщо го кара да мълчи като риба със зашита уста. Можем само хипотетично да се досетим, че това е някой, който обича да стои на топло в Обединените арабски емирства и да дърпа конците отдалеч. Демократична България ще трябва да се отплаща тепърва на Маджо, нещо, подсказката за което видяхме с очите си. А Мая Манолова е черешката на гротеската. Та се сетих за Ботев: "Кажи ми, кажи ми, бедний народе, кой те в таз робска люлка люлее?" /ЕЛЕГИЯ - ред първий...!/. Биг бръдър или САЩ? - туй е въпросът!
  • Добър вечер, уважаеми, или "а, добро утро" е редно да кажа. Пък какво му е доброто-никак не зная. Нима сте очаквали нещо различно? Нима сте се надявали на чудат обрат? Нима има сред вас свидетели на пробуждане на суверена? Нещо, което тъй и не видях, а толкова дълго се взирах. Предвидимо, обяснимо, отдавна отиграно. И не е нужно да сте политолог, социолог или друго с "лог" накрая. Има два сценария оттук - един кофти и един още по-кофти. Но съм уморен вече да пиша статии по това. Пък и не виждам смисъл - четейки коментарите по-долу видях, че сред днешните ни поети имало големи конституционалисти, нищо че не съм имал честта да ги познавам професионално. Май е време да скъсам дипломата си, да изгоря двете тоги, които съм носил, и да си потърся работа в отдела за градска чистота и хигиена. Белким на душата ми стане по-чисто.
  • " Власт и народ, това са две успоредни прави, които се пресичат само на избори! " Не знам кой го е казал, но си е истина!
  • Благодаря, Красе!
    Сбогом, Квазар!
  • Слава Богу, имало такава държава... бях се притиснила.
  • Благодаря, Ивайло, Квазар!
    Ако исках да съм политик - трябваше да имам отговор на въпросите ти. Аз съм нормален гражданин, специалист в някои области и с право на мнение. Но не съм законодател!
    Твоите въпроси звучат добре, но са като сърденето на строител, шивач, готвач, който на недоволствата отговаря: "Ми направи го ти!".
    Не, нашата работа е да изискваме, а политиците трябва да работят. По поставените - общо! - задачи. Подробностите, оформянето, съпътстващите детайли - не са наша задача.
    Виж - контролът и изискванията са наши.
    Така че си прав да недоволстваш от политиците, но не и да ни задължаваш да вършим тяхната работа.
    Тръгне ли народът да сменя и заменя политиците - това е революция.
    Познато...
  • Благодаря, ДПП, Силвия, Блу!
  • Сакън, не дай си Боже да тръгна да пророкувам за избори, Пламене
    Нито съм сатирик, нито гледам на изборни резултати. Че даже и самата аз се изненадах, но има мнозина, които не са.
    Обаче, Марк Твен е бил напълно прав човека и то преди толкова много години. Тъжно е как нещата никак, ама никак не са се променили.
  • Оххх! Поредното доказателство на казаното от Марк Твен " Ако от изборите зависеше нещо, нямаше да са разрешени". И сигурно се сещате защо машинното гласуване на много места беше спряно поради "софтуерни проблеми".
  • DPP, доколкото видях и ти си останала изненадана, пророкувала си го отдавна. ИТН (Абе да си го бяха оставили оригинала - НЯМА такава държава) сега е на втора позиция, ... би ли погледнала в бъдещето кога ще стане първа ? ... дотолкова народът е изперкал, че питам сериозно
  • Добре казано, Георги.
  • Пламене, нали знаеш че всеки се изненадва от различни неща
    Сатира, реализъм, трагизъм и избори, заедно с други странични съставки, понякога се смесват в невероятен коктейл.
  • DPP , замислям се ей така , както много пъти си седя пред компа, мързеливо турям емотикончета с 'осана' и 'разпни го' , даже и текстът за готовия изборен резултат някак си мързеливо ми пасваше и не му се съпротивлявах .. Просто се замислих колко пари, труд, енергия, подправяне на закони и документи, явни нарушения не очакващи последствия ... и всичко това за да се достигнат предначертаните цифри, ЦИК може и да имал заложените план - резултати, ама май всички останахме изненадани, особено с балета Магаданс ... (по Yuri)
  • Някои идеен сатирик беше написал, още преди две седмици, нейде из социалните мрежи: "ЦИК вече има резултатите от изборите, но ще изчака те да минат, за да ги обяви публично."
    Всички си знаем кое, какво и как...
  • Заслужили сме си го!
  • Тоест - нищо ново под слънцето, както е казал колегата в "Еклесиста"...
  • Георги, качил съм го още миналата година. Какво да ти кажа, за съжаление кошмарът ми се сбъдна!
  • Благодаря, Надя, Пламене, Зигфрид, Петре, Юри!
    Всеки е видял "своите" избори. Както всяко събитие виждаме по своему.
    Това са мои бележки - според моето виждане.
    Петре, дойде ли "Испаньола" в Бристол, тръгваме ли към Острова на съкровищата? Аз съм готов - и без багажа.
    Юри, пусни го отделно!
  • Георги!!!
    Кошмар

    Представям си сред нощите дебат
    от сесия в народното събрание.
    И как някой - учиндолски депутат -
    разказва виц за общо назидание.

    Край него две певици и оркестър,
    набиват тъпан, гайдата ручи!
    Балетът също, там се е наместил.
    Размята кълки с пламнали очи!

    И шоуто, не спира, продължава!
    Статуквото ще трябва да умре!
    За да сме горда, цъфнала държава,
    начело с чалгаджийското кубе!
  • Какво да "лая", като керванът, тоест стадото си върви? Имало такъв народ... Да, имаше и народ, и държава. Имаше.
  • Препоръчания анализ от блога ти няма да имам време да прочета, но това го прочетох.
    В сайта на централната избирателна комисия има сексия "Пресцентър". В тази сексия има думи като: "тарифи", "обяви", акредитация", "благодарствени писма" Няма думи като "помощ" или "информация".
    До 17 часа вчера са гласували от общо 6 525 625 - 2 621 909, което е: 40.18%.
    Дотук с цифрите, има ги на сайта им.

    Нас, българите в чужбина ни няма обаче, като изключим информацията за секциите по градове и държави. Ние не сме 6 525 625, но може би сме повече от 2 621 909. Кой знае?
    Да ви кажа, явно се знае, понеже информацията за гласувалите в Бристол, където аз живея е много детайлна. Знае се колко сме, и къде сме. Аз обаче не разбрах, че имало избори, понеже никой не се свърза с мен. Трябвало е да се интересувам, да търся, да чета. Понеже съм българин. А после да чакам.
    Не ща. Аз не чакам, а действам.
    Успех, с новите циркаджии и идиоти, които си избрахте, и които ще ви управляват.
  • Мдааа и аз ще коментирам така... ☹️
Random works
: ??:??