May 14, 2022, 12:55 PM  

Корени 

  Prose
235 0 1
1 мин reading

   Беше 2122 година. Навън се стелеше задушлива мъгла с мирис на пластмаса и бензин.

Чу се боботенето на машините, а цялата руина, в която живееха се тресеше.

Те идваха!!!

Прегърна главите на дечицата си и започна да ги пощи от щъкащите въшки.

Приведен влезе канът с бръсната глава и се чу мощният му глас.

- Вземи да ги подстрижеш тия нехранимайковци. Язък, че са покръстени българи. В главите им повече паразити, отколкото мисли.

Изведнъж нещо изсвистя и огромният мъж се свлече на земята. Върху бялата му риза започна да пълзи кърваво петно. Станка изпищя и се хвърли върху него. Децата гледаха уплашено. Милинка прошепна.

- Мамо, защо плачеш? Той не е толкова мръсен. Просто е малко червен.

Ризата му бе топла и твърда.

Пред къщата един мъж с дълга прошарена коса и дъъълга бяла брада, копаеше за корени с големия нож останал от далечен прадядо хайдутин. По ръцете и пръстите му блестяха всякакви накити, а на ушите му висяха платинени обици почти 30 сантиметра. До него прикрит под противорадиационно покривало стоеше Митко. Съратник в борбата за оцеляване.

- Тия идиоти, предците ни, не са оставили поне един корен за последните сто години! С какво да храня четата?!

- Ми, Войводо, за кви корени говориш? Не виждаш ли, кво е останало след тях.

Комитата почеса сплъстената си коса и викна.

- Дружина, да тръгваме!

От ляво и дясно, скрити по дупките, наизскочиха гладните хайдути.

Групата вървеше с наведени глави. Минаха под един прокъсан билборд, на който с червени букви пишеше

Родословното дърво на дядо Страхил

Гръмна музика от някакъв мегафон. Насреща вървеше чужденка носеща под мишница нещо увито в кърпа. Доближи войводата и му го подаде.

- Прости, Войводо.

Кънчо, разгъна кърпата и видя коренче с поникнали зелени листенца.

- Прадядо ми го е откраднал от градината на твоя прадядо. Пазех го досега.

Дружината се нахвърли и започна да къса парченца от корена и листа. Всички шумно мляскаха.

 

      Следва продължение.

 

Опитах се да създам компилация от произведения по предизвикателството.

Надявам се, че имате чувство за хумор, но ако нямата прочете името на аватара ми.

© Гедеон All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
Random works
: ??:??