Jun 10, 2022, 12:36 PM  

 Моят Рай е ад за други 

  Prose
418 1 14
Multi-part work « to contents
3 мин reading

   Уж е пролет, а е августовска жега. Въздухът трепти по асфалта. Седя под чадъра на една сладкарница и пиша писмо. Трудно виждам екрана на телефона, защото блести от силното слънце. Преди малко тя си тръгна и на масата остана не допитата чаша със сок.

"Моят Рай е ад за други, дори и за теб. Трудно ще разбереш, защо всичко свършва. В Рая ми няма място за пари предмети, лъжи и суета. Там е истината и красотата на чувствата. Няма тълпи крещящи "Осанна", няма огледала, няма свещи и тамян, няма очи оцъклени в небето, мърморещи "Алелуя", няма любов затворена в клетка с решетките на хорските предразсъдъци..."

Отпих глътка от кафето си и видях, как на забавен каданс се отварят и затварят крилата на една пеперуда кацнала върху чашата ѝ. Разгъваше тънкото си хоботче и отпиваше от капката сок по ръба. Искреше, като седеф. Пак се взрях в телефона.

- Виждаш ли, колко малко и трябва на красотата, за да живее. Само капчица сладък сок.

Стреснах се. Отново беше слабият Никой. Седнал на отсрещния стол напечен от слънцето.

- Пак си ти, ли? Седни под сянката, защото ще изгориш на тоя пек.

- Слънцето е затова, да му се радваме, а не да се крием от него.

- Да, когато грее по-слабо и не гори.

- Дали гори го определя нашето съзнание и желанието ни да бъдем на слънце.

- Всъщност, ако пеперудата беше голяма, ще ѝ трябваше цяла чаша сок.

- Тогава нямаше да бъдеш възторгнат от красотата ѝ, а щеше да си уплашен от размера. Всеки човек приема красота, до толкова до колкото са определили възприятията му.

- Мога да си представя, че съм Гъливер в страната на великаните.

- За съжаление страхът няма да ти позволи да бъдеш там. Не пиши това писмо! Нищо няма да кажеш, което тя не знае.

- Грозно е да четеш чужди писма.

- То не е чуждо... Мое е.

- Да и аз си говоря сам.

- Така е, защото хората не ме виждат. Или поне повечето не ме виждат.

- Тогава, разкарай се! Стига ми, че по цяло денонощие съм сам и си говоря сам със себе си. Трябва да напиша писмото.-

- Добре пиши, Самотнико. Няма да ти преча на мисловната логорея, но разбери, че не винаги думите са тези, които обличат със смисъл реалността.

Взирах се в екрана, но главата ми беше празна. Толкова празна, че муха би умряла от самота в нея.

- Видя ли? Нямаш думи.

- Защото ме заля с твоите. Всъщност... Моите... Или...

- Стига се чуди. Просто ме послушай, ако има нещо да става не си ти, който ще го реши. Отдай се на Него, Той щете води и никога няма да сгрешиш.

- Тогава, къде е свободната ми воля?

- В това да го избереш за свой Спасител и да станеш Негово дете.

- Но аз съм Негово дете!

- Не, не си, защото си обвързан с мисълта си да решаваш, кое е правилно и кое не.

- Предлагаш ми живот на марионетка?!

- Предлагам ти Живот на любящо дете, но ти все още си самотен старец. Има много дълъг път да извървиш.

- Добре, изслушах те, сега си върви, за да допиша писмото.

Отново се вторачих в екрана, но сякаш някой или нещо беше изтрил всичко.

Вдигнах глава и Никой го нямаше. Рой пеперуди пърхаха над нейната чаша и пиеха от красотата на Живота.

» next part...

© Гедеон All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Да си вземат бяло конче,
    Бяло конче вихрогонче.
    И със него да политат
    Без злини далеч отлитат.
  • Нека да съм будала, щото всички будали Бог ги пази от злини
  • Да, затуй ша ти изпея женски вариант на една известна песен
    "За крадец не ставаш, дъще.
    Ти си будала а а а а... "
  • Не знам, но подозирам, че каквото и да значи жоп, смисълът няма да се изгуби :р
  • Как да го разбирам, като джоб на български или жоп на руски. Или се отнася и за двете.
  • Тц, тия дето си тъпчат душите по джобовете, не са ми интересни
  • Ето сега вече се отчаях. Насочих една млада девойка да стане джебчийка.
  • Мани, мани, къде бръкнеш все рай Чак сега в дълбочина ги разбрах джебчиите и клептоманията разбрах и кво ли не разбрах
  • Виждаш ли, къде бръкнеш, все душа
  • Хахах
    Обикновено на маса: "Дай си на душата! Наздраве!" И после има "пей душа"
  • Сетих се за една култова фраза "Изпуснах си душата"
  • Ааа, зависи на кой къде му е душата Така че, ако искаш да си точен, помисли как да го формулираш точно. Да те видя сега, как ще се справиш ха ха
  • Раят е там, където е Раят за душата.
    Благодаря ви.
  • Човек още тук, на земята живее в Рая или в ада, въпрос на личен избор е и точно поради този личен избор много често представите ни за Рай, се оказват ад
Random works
: ??:??