Feb 24, 2022, 6:30 PM  

Палачинки с кленов сироп 

  Prose
269 1 5
2 мин reading

   Беше навик. Всяка сутрин измиваше лицето си, изпиваше чаша сок и излизаше навън. След пътната врата и шосето, на другия тротоар имаше ламаринена будка, на която с блажна боя бе написано "Най-вкусните палачинки на света".

Заставаше до гишето и се усмихваше.

- Знам, палачинка с кленов сироп.

Старецът вземаше почернелия сач, гребваше с черпака в сместа и я разливаше сръчно. После, мърморейки си я премяташе във въздуха и след минута бе готова. Слагаше малко масло, след това щедро кленовия сироп, увиваше я в лист от тетрадка и поглаждайки бялата си брада казваше:

-Да ти е сладко, детенце.

И всеки път тя го питаше:

- Колко струва?

- Една усмивка от, Слънчицето.

Така много, много дни... В началото, не забеляза, че на листите, в които увиваше палачинките е написано я стихче, я кратък разказ. Стана ѝ навик да ги прочита. Някои неща ѝ харесваха, някои не, но четеше.

И тази сутрин излезе. Лафката бе празна. Прибра се у дома и денят започна с редовните грижи.

На другата, на по другата сутрин бе затворено, така цяла седмица. Накрая на стъклото видя залепен лист, на който с разкривен почерк пишеше.

"Майсторът почина."

Гледаше с празен поглед надписа и заплака.

Минаха години. Животът и поднесе и радости и мъка.

Отдавна напусна малкото село, но снощи се прибра в старата къща, защото на сутринта щеше да я продаде.

Слънцето изгря. Тя изми лицето си, изпи чаша сок и излезе навън.

Зад напукания асфалт на шосето, на другия тротоар, все още стоеше ръждясалият павилион. От надписа бе останало само "палачинки" и "света"

Застана до счупената витрина и затвори очи.

Той пак беше там, замислен подръпваше бялата си брада и я чакаше.

Поривът на вятъра я събуди. В краката и се вееше пожълтял лист. Наведе се и го вдигна. Почти с избелели букви бе написан стих и тя се зачете.

 

АВГИЕВИТЕ ОБОРИ

 

Врати залостени отворих.

Калта събирана с години.

С конете бели поговорих.

и обещах зелените градини.

 

Краката стройни газят в тиня.

Очите черни  пълни са с тъга.

Мечтите за безкрайност синя.

Затворени в обор и тъмнина.

 

Реката чиста от сълзи и обич,

аз преградих със своята душа.

 

Нататък не се четеше.

Знаеше, че душата му е в безкрайната синева и тя прошепна:

-Липсваш ми!!!

 

                     Край

 

 

© Гедеон All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Много години съм гледал пауни, фазани, кокошки и винаги, като пусна нова животинка, всички се натрупват с интерес край нея. После се слива с другите и остават важни единствено паунът, пуякът и носачките, щото вдигат много шум или се перят.
    Благодаря ви, че сте прочели.
  • "Не гледай на лицето му, нито на високия му ръст, понеже съм го отхвърлил. Човек гледа на лице, а Господ на сърце.“
  • Ако пишеше глупости нямаше да те чета. Надявам се, че се шегуваш.🙂
    Много хубав разказ.
  • Хубаво е човек да се опитва да парви нещата възможно най-добре. Независимо дали ще пише разказ, стихотворение, ще пържи палачинки палачинки или дори ако произвежда кофи за смет... Чудех се дали да се обаждам, защото то си е твоя работа, ама ... аз малко съжалявам, че си изтриваш разказчетата. Все пак нали няма надпис "Най-хубавите разкази на света"
  • След като изчистих профила си от написаните глупости го погледнах и ми се видя, като сюреалистична картина на кофа за боклук с отворен капак и жаба застанала на ръба и. Затова написах още едно нескопосано разказче и то ще остане в кофата.
Random works
: ??:??