Jul 3, 2012, 1:04 PM

Промяната 

  Prose » Narratives
590 0 5
2 мин reading

Опитах да се изправя. Не можех. Втори опит и отново същият резултат. Бях забравил да ходя, не знаех дали ако се изправя, няма да падна веднага. Бях забравил да се движа напред, поради постоянните упреци, поради честото напомняне, че съм никой. Бях забравил да ходя заради хората, които постоянно ми повтаряха, че не мога да се справя. А аз ги слушах. И така постепенно не разбирах как ме приковават към леглото на поражението, как ме обгръща безразличието и липсата на хъс. И сега, след толкова време, реших да се изправя. Реших поне да опитам.
Нов опит - пак  нищо. Затворих очи и наум крещях. Трябваше да мога да се изправя. Не можех да повярвам, че всичките тези години на унижение и потъпкване на достойнството ще ми се отразят толкова зле. Трябваше да има начин да се излезе от тази дупка.
Започнах да си повтарям, че мога да стана. Започнах да вярвам в себе си, в това, което съм. Все пак и аз съм човек, дал съм нещо на този свят, накарал съм някого да се усмихне, да ми благодари. Накарал съм някого да обича, да се радва с мен. Утешавал съм, изслушвал съм. Аз съм някой.
Като че ли мога да помръдна  крака си. Явно действа. Продължавам да си мисля за живота. За това, което мога да правя. Схващам бързо, вярно, правя грешки, но след това се връщам по-добър. Обичам да пиша, доставя ми удоволствие, обичам спорта. Обичам да бъда значим за някого, обичам да дарявам любов.
Нов опит - вече мога да се изправя до седнало положение. Още малко и ще мога да стъпя на краката си. Ще се оправя. Няма да се сравнявам с по-добрите от мен и така винаги ще бъда щастлив. Ще се радвам на живота дори без причина. Ще скачам, ще пея, ще се усмихвам. Ще вярвам в себе си, не в това, което говорят другите. Ще се махна от сивото ежедневие. Ще се изправя...


Всеки може да повярва в себе си и да проходи. Прекалено често чуваме "Не" за мечтите и желанията, преди дори да сме опитали. Не се страхувайте да опитвате и не се примирявайте с поражението. Нека се изправим на крака, да се отърсим от самосъжалението и мрачното настроение и да преминем отвъд границите, които сами си създаваме. Направете промяната.

© Любослав Цветанов All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • "Прекалено често чуваме "Не" за мечтите и желанията, преди дори да сме опитали."
  • Браво! Страхотно е!
  • ''Ще скачам, ще пея, ще се усмихвам. Ще вярвам в себе си, не в това, което говорят другите.''Браво!!!
  • Браво,с две ръце за написаното,нека бъде промяна за всички!
  • Любо, браво! С теб съм не само съгласна, но и изправена! Метафората"леглото на поражението" е супер! Поздрави!
Random works
: ??:??