Jun 20, 2020, 4:50 PM

 Три дни от живота на една жена - IX 

  Prose » Novels
927 4 9
Multi-part work « to contents
2 мин reading

 

                                        IX

 

    Лунният диск съзерцаваше безучастно през прозореца тласъците на сгорещените им тела...

    Но в мига, в който тя би трябвало да вика от удоволствие, я разтресоха неудържими ридания… Влади изпадна в паника - прегръщаше я, целуваше я, молеше я да не плаче, питаше я какво да направи за нея, защото не издържаше да я гледа как страда… 

    Постепенно топлите му обятия ѝ помогнаха да се успокои и да бъде в състояние да му обясни реакцията си. Случваше ѝ се за втори път. Самата тя още нямаше ясен отговор защо, а само предположения…

    Първият път беше, когато от девица се превърна в жена. Не го направи по принуда, а по убеждение. Защото за нея беше естествено когато обичаш някого, да искаш да се слееш с него напълно - и духом, и тялом… Не виждаше нищо осъдително в това, стига и двамата да не са семейни, обвързани, защото в противен случай някой би бил наранен, а любовта не бива да причинява страдание на никого - нито на съпруга(та) или партньора, нито на децата (особено на децата!). Иначе не е любов, а маскирано себелюбие.

    И понеже тя го обичаше вярвайки, че е взаимно (бяха заедно повече от година и половина - достатъчно дълъг изпитателен срок), при това и двамата - несемейни, необвързани, струваше ѝ се, че е време да паднат всякакви бариери и ограничения помежду им. Дори се надяваше след това той да стане по-открит, връзката им да се заздрави, хармонизира и да се разбират по-добре… А самият първи миг на пълно телесно единение да бъде едно красиво и незабравимо изживяване за всеки от тях…

    Но се оказа, че в този миг тя се почувства нещастна, омърсена, унижена ( противно на собствените ѝ възгледи и очаквания). Плака и беше тъжна почти през целия ден… А той мълча и запали цигара (дотогава не го беше виждала да пуши )...

   Не последва и ни най-малко подобрение във взаимоотношенията им. Може би той се чувстваше добре с нея, но тя не беше щастлива с него…

    Наложи се да ревизира собствените си възгледи, защото очевидно самата действителност ги опроверга. Разсъждавайки неведнъж върху фактите от собствения си опит, както и от наблюдения върху околните, стигна до предположението, че щом очевидно съществуват природни закони, които не са създадени от човека, нито могат да бъдат променяни от него, аналогично съществуват и нравствени закони, които не човекът ги е създал, нито има власт да ги променя и ако не се старае да живее в съответствие с тях, неизбежно ще понася последствията, които няма да са добри за него…

    Сега в ситуацията с Влади причината може би беше подобна - пак беше нарушила нравствен закон… Този път предчувстваше, че ще сгреши. Може би не трябваше да слуша брат си , а собствената си интуиция… Но имаше и друга причина - трудно можеше да устои на Влади. Беше вече раздвоена в чувствата си… Тази втората бе по-съществената, но тя все още не я осъзнаваше ясно. Затова и не я сподели с Влади. 

    Той я слушаше внимателно, с разбиране и… внезапно ѝ призна, че е разведен и има син на няколко години.

    Наистина не го очакваше и логичният ѝ въпрос беше защо чак сега ѝ казва. Отговори ѝ, че ако е знаела, може би не би поискала  да бъдат повече от приятели… А той искал…

    Това беше първото ѝ разочарование от него.

 

Следва продължение

» next part...

© Албена Димитрова All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Усетил си съвсем точно, Стойчо! Благодаря ти за този изчерпателен коментар. Бъди благословен!
  • Много силна част!
    Изградена е в борбата между нравствените противоположности и разбиранията на една жена за взаимоотношенията й с мъжкия пол...
    На блюдата на везните е поставена дилемата:какво търси в любовта една жена и от другата страна-какво желае един мъж?
  • Замислих се над думата разочарование. Раз-очарование. Когато очарованието изчезне и остане само глухият ропот срещу самия себе си.
  • Благодаря ви за споделените мнения и впечатления, скъпи приятели и колеги! Здраве, любов и вдъхновение ви пожелавам!
  • Лятна любов, летни страсти - сладкото върви със соленото, очакванията с разочарованията, следя с интерес, Бени.
  • Много емоционално! Тези младежки съмнения и страсти!
  • Анджек😉
  • Изневяра е, да
    И хич не го казвам осъдително, а осъзнато.
  • Е, нали е разведен, не е разбила нечий живот... Героинята май не знае какво иска, хем му се хвърля на врата, хем реве
Random works
: ??:??