5 ene 2019, 18:32

Паякът 

  Prosa » Relatos
1296 8 24
1 мин за четене

 

Беше толкова черен, че в тъмното все едно не съществуваше. Криеше се в малък, мрачен процеп между скалите и дремеше.
Чакаше поредната, заблудена плячка да се улови в невидимата му мрежа. Рядко излизаше да покаже тантурестото си тяло. Понякога надничаше от убежището си. Гледаше хипнотизиран любовният танц на пеперудите. Мечтаеше да е волен, красив и обичан като тях. Лекотата с която пърхаха под слънчевите лъчи го караше да презира самотното си съществуване.
Изминаха дълги години. Животът на паяка течеше монотонно. С времето постепенно забрави пеперудите и остана само гладът. Единствено той го принуждаваше да излиза от леговището. Мечтите му висяха някъде изсъхнали и умрели, обвити в паяжина.
Една нощ усети странен трепет. Нещо по-различно беше попаднало в капана му или идваше към него. А може би за това копнееше? С изненада видя на лунната светлина друг паяк, но женски. Тя му се усмихна съблазнително.
Беше черна, грациозна с малко червено петно на корема. Интуитивно долови нещо красиво - зловещо в погледа й. Спомни си нечий съвет:

- Бягай! След съвкуплението си с теб, ще те убие и изяде!
Неволно уродливото му тяло потрепери. Спря по инстинкт, но после се отправи уверено към нея. Страхът му беше изместен от безумство. Можеше да е само миг, час или ден, но щеше да лети влюбен като пеперудите.

© Катя Иванова Todos los derechos reservados

P.S.  Женският паяк е Черната вдовица. Отровата му е много опасна, дори за човека. Среща се и у нас. Мъжкият е безобиден.
Нарича се вдовица заради това, че когато се размножава тя често убива мъжкия след контакта, както е и при богомолките. За съжаление не е позволено слагането на снимка.:)

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Здравей, Ина! В името на любовта колко безумия са извършени.. 😉
    Поздрави! 🙂
  • "Страхът му беше изместен от безумство."- вместо глада, мечтите надделяват; уж "изсъхнали и умрели," бързо се съживяват. Колко малка е крачката от страха до безумството.
  • Здрасти! Тогава трябва много да внимаваш.
  • Благодаря ти, Пешо. Постарах се.
  • Добра ли каза някой? Нищо не разбира от паяци тогава... Много добра история, алегория.
  • Благодаря ти, Алостор! Ами след толкова години драпане т.е. писане на къси разкази да съм на последно място щеше да е ужасно обезкуражаващо за мен. Наистина съм приятно изненадана, защото не очаквах да съм толкова напред в класацията. То за мен си е направо първо място /като се има в предвид, че не съм много редовна в сайта/ !
    Недей да се подценяваш, защото при конкурса с монолога ще ти дишам праха.
    Тук е момента да благодаря на всички, които са били при мен и са отделили от личното си време да прочетат, коментират или да гласуват!
    И аз като теб се забавлявам да участвам в конкурсите тук. Наистина са предизвикателство! Иначе кога щях да напиша монолог?! Ами никога! Предполагам, че и при теб е така...нали си поет.
  • Поздрави! И това е успех, въпреки че хич не вярвам на тези класации
    Но това не пречи и ние да се поздравяваме
    Явно тук имаш доста почитатели, а какво да кажем ние с гаргите, но да видим следващия път как ще е, въпреки че от сега зная, че ще е същото
  • Благодаря ти, Нина! Поздрави!
  • Добра находка! Поздравления!
  • Здравей, Марианка! Мисля, че всеки от нас е имал своите мигове на безумство, което разумно е пренебрегнал. Поздрави!
  • Георги, така ме разсмя... и ще ти репликирам с думите на В.Девяти "Да не обичаш такава красива жена е престъпление, да я обичаш - наказание" и от химика П.Дебаи "Мъжете всеки ден се убеждават, че е по-лесно да говорят лошо за жените, отколкото да се откажат от тях"
    Аластор, нямам представа за какво ми благодариш, но се радвам ако съм помогнала с нещо макар и неволно.
    Благодаря ти, Дочка. Поздрави!
  • Харесах тази изплетена паяжина
  • Благодаря за идеята
    Длъжник съм ти...
  • Катя,
    бих поспорил. Както казват старите хора - по-добре е да те нападне мечка. Ще те изяде набързо. А жената... Цял живот...
  • Благодаря ти, Георги. В защита на женското съсловие ще уточня, че човешките жени сме изключително безобидни. Поздрави!
  • Не само паячкитеи жените - богомолката също изяжда мъжкаря.
    Глас...
  • Здравейте Аластор и Стойчо! Благодаря ви. Наистина какво ли не правим за любовта, а накрая може за благодарност да ни изядат.
    Лиа, благодаря ти за милите думи. Приятно ме изненада. Може би не трябваше да участвам в конкурса, защото за мен не е предизвикателство, а начин на писане, но не издържах на изкушението. Не всички мислят като теб. Имах си един читател, който все ми пишеше.."Тъъкмо започна и пак свърши набързо. И сега няма ли още?"
    Поздрави на всички!
  • Ти си царица на кратката проза, но изреченията ти са с характера на"черната вдовица". И сериозна, моите уважения към таланта ти, но с малко думи удряш, тоест влизаш запомнящо в съзнанието на читателя. Благодаря и Успех!
  • Любовта при някои видове е фатална...
    Понякога и при хищници с човешки образ!
    Успех,Катя!
  • Удивително, какво ли не правим от от любов: катерим върхове, летим над облаците, накрая скачаме без парашут...
    Поздрави и успех!
    Buone Feste
  • Радвам се, че ти е харесало. Благодаря ти, Блу!
  • Успех и от мен! Всеки полет е предшестван от безумство.
  • Благодаря ти, Силве! Поздрави!
  • Хареса ми много! Успех!
Propuestas
: ??:??