4.04.2021 г., 0:05 ч.

 Дядо Ицо гледа от Бакаджика-трета част 

  Проза » Разкази
843 5 19
Произведение от няколко части « към първа част
1 мин за четене

    Извъртя се първата година от смъртта на Атанас. 

    Христо позаякна,източи се,но Райна не го остави,в двора имаше още работа за мъжки рамене.Той ореше и лозето, докато наесен след беритбата на гроздето им взеха в новия кооператив и този последен парцел на полето.

    Ицата имаше възможност да избира:или да си остане в овчарника, ако ли не, тъй като имаше основно образование, кака му Ирина,комсомолската взе да го причаква вечер до овчарника с много и непознати обещания...

    Ирка,както я наричаха младежите, запалени по съветските филми беше комсомолски организатор в селото. В Околийския комитет я обучиха на няколко семинара за работа с младите, защото след гимназията тя прие присърце новите правила и промени. Беше пламенна пропагандаторка на новия живот, разкрепостена от това което бе видяла в града!

    На всичко отгоре беше хубаво момиче, което умееше да мечтае на глас,близък до гласа на съветските артистки!Въртеше любов с партийният елит на селото. Мъжете от Селският съвет,повечето вече женени,бяха пощурели по нея.Тя умело флиртуваше с тях и те пламенно произвеждаха съвещания почти всяка вечер на които задължително трябва да присъства и комсомолската организаторка...

    Наред с това,поне веднъж в седмицата момичето се отчиташе пред Околийския комитет!

    Работата беше в разгара на лятото и Христо беше назначен за отговорник на шилигарника. От радост момчето не смогваше да се прибере вкъщи,дадоха му вече цял трудоден!Майка му носеше храна от дома, защото той ставаше и лягаше с добитъка. 

    Прочу се в селото като млад,опитен животновъд,но нямаше време за друго,пък камо ли да стане комсомолец,че и на събрания, митинги и други мероприятия на новата власт да ходи...

    С тази работа се зае Ирка!Това не може да продължава така!Една вечер на завръщане от града,момичето се отби при шилигарника... Градът, който отстоеше на пет километра от селото и тя пришпорваше  един велосипед "Диамант",за да се прибере има-няма за час.

    Христо тъкмо беше завърнал шилетата от паша и им беше затворил вратника, за да нахрани кучетата, когато Ирина запъхтяна и поруменяла от велосипедната езда,не успя да го изненада,защото песовете лавнаха възбудено. 

 

 

» следваща част...

© Стойчо Станев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??