14.06.2022 г., 11:32 ч.

Искат си привилегии 

  Проза » Други
536 5 34
1 мин за четене

Отивам на преглед. Имам си ред – звънвам, вземам час, пристигам пред кабинета малко преди приема.

Затова са тия предварително взети часове – да се спестят тълпи и чакания.

Което нашенецът не признава. Според него, опашката е необходимост и благо. Къде другаде ще обсъди болежките, илачите, ще разкаже подробно как са му изследванията на пикнята и остатъчната кръв.

Този път отпред бяха само десетина човека. Тоест, не човека, а пациенти.

Имам 20 минути, защо трябваше да избързвам?

Наближава 9,15 часа.

Ставам и заставам пред кабинета. Тишина.

Отвътре излиза пациент. Пристъпвам и жената отстрани казва: „Ама аз съм на ред…“

Културно обяснявам: „Уважаема госпожо, имам определен час. По правило влизам точно навреме…“

Оная казва зад гърба ми: „Аз съм лекарка…“

„Поздравявам Ви! И?“…

Докторката отвътре обяснява: „Медицинските лица са с предимство…“ Ама говори малко плахо – познава ме.

„Чудесно! – извръщам се – Извинте, не знаех. Бихте ли ми казали в кои правила, в кой закон е установено това предимство? За да не греша от невежество…“

Жената отвън остава мълчалива, докторката вътре се заема с работата си.

Да, бе – зная, че има неписани привилегии. Милиционерите държат фуражки на задното стъкло, хора в бели престилки бродят по кабинетите, шофьори си създават алибита…

Неписано!

Е, щях да оставя жена в бяла престилка да влезе, признавам. Ама да ме баламосват… Някоя баба от село ще приеме, но за мен трябва по-изпипана манипулация. Уважение в измислянето, иначе е обида…

Излизам и казвам на влизащата, държейки вратата: „Хубав ден, докторке!“…

Кима ми: „Благодаря!“…

За какво?

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Колкото и да минавате с баданарката - не ги бива да пишат, и туй-то. Какво следва: жълт картон?
    Или порицание пред строя, че съм казал на някой, че не става за писател? Или не е по правилник да се каже, че графоманът е графоман? 😊😁😆
  • Излиза, че към проблемите на всякаква паплач можем да имаме безкрайно търпение, а към един български лекар- не!
    Хайде, осъзнайте се.
  • Не разбирам защо към Гедеон има толкова отрицателна енергия.
    Направи си друг профил, пише, изказва мнение, споделя.
    Какво тук нередно има?
    Не е скрил, че е същият човек, който познаваме от преди.
    Свободата е за всеки, стига да не погазва други правила.
    Лично аз си записах рецептите му от днес.
    Полезни ми са. Дано не се налага- за някой близък, приятел. Знае ли човек.
    Ценете професионалистите, българи! Един ден ще ги търсим повече от днес.
  • 🤣всеки може каквито спомени си иска, такива да си има! Но нали сме творци, винаги може с едни "това го пише лирическият/ката ми👍
  • С Ивита! И още много бих добавила, но е напълно излишно.
  • Ех, Пепи! Да ни оплаче нас някой- само с по един профил сме.
    Сякаш многото лица в мрежата могат да променят същността на човек. Заблуда! И колкото повече лица за пред другите, толкова по-малко остава за истинското.
    „През 1994 година паднах от колелото и жестоко си обелих коляното. Пиша го сега, защото тогава нямаше интернет!”...
    Ама дали е вярно и дали съм аз, важна е пушилката и да съм в играта.!😉 Това е мрежата.
  • Мен виртуална пандемия ме удря, на имейл. Заразили ми компа, хакнали ми порно клиповете и история на посещения в порносайтовете, и дори ме снимали... И ако не заплатя една скромна думичка, всичко ще изтече в мрежата. А аз нямам камера на компа, както и имам забрана за такива сайтове 🤣 колкото и да се вживявам, не се припознавам 😄 колкото животи, толкова и личности! Както казва една виртуална позната с няколко профила "зад всеки профил седи поне една истинска личност!"
  • Имам само един въпрос: ” Защо е тази „война”, при условие, че няма закон, определящ нечие предимство?”
    „Погазването” на липсващ закон не е погазване на нечие право.
    От друга страна бялата престилка пред кабинета на лекар също е пациент.
    И още нещо за лекарите: Минахме през нещо, което може и да не се случи в един отрязък от време, наречено човешки живот: Пандемия! Молихме се на същите онези лекари, които налагаме с юмруци. После започнахме да им ръкопляскаме. Защото се страхуваме- за живота си! Нали? Нищо, че можем и да ги поотупаме. Това ли е най-важното в едно право?Защо, защо? Неписания закон ли е най- важен!? А потъпкването на писания, в който умират много хора? Кой да набием заради него?!
    Съжалявам защо не съм катаджия. Тогава нямаше да ми трябват юмруци и щях да спя, гушнала фуражката.Уважавам труда на всеки, но ако утре Софи Маринова или Слива Миризлива стане президент, не се чудете защо ще сте си забравили юмручните умения върху цигулката. Натам отиват нещата.
  • Ох, жаб гедеонски! Ти ли си прототипът в разказа? Лекарката пред кабинета? Няма животно, няма герой, в който да не се припознаваш и вживяваш.
    Описана конкретна ситуация, общ казус, а не персонален разказ. Какво значение има доктор ли си, продавач ли си, тук си само профил, и то такъв профил, какъвто се представяш, т.е. според поведението ти тука, и не важи "Ти знаеш ли кой съм аз!". Привилегии нека си имат между тях си, но не за сметка на клиентите, опссс, пациентите. Този абзац е по принцип. Моля без припознавания и подскоци!
    Защото нещо не ми се връзва лекар да се подиграва с болестите нечии.
  • Безжичен, видя ли отговор на въпроса - къде са узаконени подобни претенции?
    А оня нещастник Виденов какво общо има с темата?
  • Това, което ще напиша е по темата на текста:
    Поведението на Жабока, Гедеон, Валентин или който и да е зад профила дава индикация за търпимостта на българския пациент. Той е притиснат до стената, измъчен и обезверен (българският пациент). И много лъган. Затова не вярва на лекарското съсловие. Не вярва на никой, дори и на себе си. Има си причина за това: много лекари, кой безогледно, кой - по-тихичко, се възползват от българския пациент, вместо да му помагат. Одеве споменах, че имам разкази за лекари. Единият се казва "Светецът", и е посветен на мой приятел, който беше лекар, и умря заради грешката на свой колега. В този разказ има символика, любов и поука. Най-вече любов. Но и малко разочарование. Благодаря за търпението, Георги, и не оспоривай глупца - той по-умен няма да стане.
  • Е, голяма помия се изля тук. Ама помиеизливащите са тези, които ни докараха до днешното жанвиденово дередже. Съжалявам ви.
  • А затвори тая жабешка уста, а...
    Що се отнася до болестите - въпреки тях работя, не се фукам, успявам куп неща - за разлика от нкакво... Затуй ще ви бият!
  • И когато/докато докторпрактикуващите се научат да правят разлика между клиенти и пациенти, ще ядат бой!
    /перефразиран от онова за властимащите/
    с Петър 1-ви - и аз съм за боя! Все пак нали и той е излязъл от Рая
  • Опаа! Кой споменава всуе името Иринакис?🤔гедеончоо! Кой е блокирал половината сайт, за да се хили безнаказано на чужд гръб? Пак той. Гедеон, от такива места, заради такива като теб и дуетната ти любимка половинка, много качествен народ си е тръгнал. Стига рева като бито цигане кой ти бил досаждал. Видно е, както е видно и, че лайнометната война е най-доброто, на което сте способни. Не знам само, с тези вонящи муниции, как поддържате това самочувствие. Георги, всеки е преживял сблъсък с привилегировано мед.лице поне веднъж. Лично аз официално обявявам, че не отстъпвам реда си и, ако този след мен желае да го стори, негова воля. На опашките , на които съм чакала, никой не е влизал с предимство.
  • Възхитително. Просто мълча. Не се надявай, че ще пиша, какви болести имам, за да предизвикам всеобщо съжаление.
    След малко те блокирам, защото явно дипломите ти не ти помагат, да се държиш адекватно.
  • Благодаря, Пепи, Надя!
    Жабок, поведението ти е абсолютно доказателство, че между знанията и културата има огромна разлика.
    Смятам и аз да те отрежа - не бива на простащината да се дава простраство.
    И, все пак - КЪДЕ е постановена привилегия, за която говоря?
    Няма?
    Ами млъкни тогава - всеки греши, но само глупакът упорства.
  • Разказал си позната до болка история, изразил си своето мнение по въпроса. Дотук добре. Има съгласни и несъгласни с позицията ти - различни характери сме, нормално е. Лекарите заслужават уважение. Цялата пандемия изнесоха на
    плещите си. Но бялата престилка и образованието, и дори Хипократовата клетва не те правят добър човек - само знаещ. А, да подобни спорове са безсмислена загуба на време и нерви.
  • Още една кратичка история имам за пациенти и лекари, ако разрешиш, Георги. Това беше докато още живеех в България.
    Чакахме с жена ми мисля, за преглед не помня на кого. По едно време влезе едно яко момче, видимо изнервен. Сестрата се опита да му каже нещо, а той: “Сега, влизаш вътре, и изкарваш доктора, да не го изкарам аз!” След малко докторът излезе по-тих от водата, и по- нисък от тревата, и нямаше и следа от предишното му нагло държание спрямо чинно чакащите хорица. Разбраха се с едрото момче бързо. Хареса ми. Така трябва да се държи човек с лекар, който се е самозабравил. Одобрявам и боя - възпитателен е. 😊
  • Не знам дали като привилегии се брои, но от край време го има медперсоналът по времето, когато е на работа, да влиза в други кабинети без ред, Когато е на работа! Това си личи и по облеклото. Иначе и аз съм Кирил Петков, и ви издухвам опашката.
    Да ви се похваля с моето джипи и сестрата: при тях няма да почука някой на кабинета и да има вътре пациент, да не му се отвори, да не се даде информация, да кажат "Изчакайте". Никога не оставят човек, който и да е, да чака или да е върнат. На вратата няма "Заето". И двете са винаги на разположение на пациентите.
    Особено в тая сфера уважението се заслужава!
    Иначе в Лидл примерно, опашка, някой минава край нея и застава на касата, обръщайки се пред чакащите с "Аз съм също касиер-продавач"
  • Благодаря, Петре!
    Жабок, доста неумно изказване. Ти сам ли се обучава? Не заслужават ли уважение ония, които са губели времето си да те учат от ченгелчетата до завършването? А тези, дето охраняват спокойствието ти? А другите - дето колят добичета за пържоли?.
    Ти, между другото, сам ли се научи на всичко, дето мислиш, че знаеш?
    Извинявай, ама приказваш като фуклив инфантил,..
    Пак повтарям - къде е записана привилегия за пререждане на официално чакащи от лекар? Къде съм изразил неуважение към медиците? Конкретно, не гОла вОда и типичните ти празни приказки. Сърби те, а?
    Няма! Останалото са празните ти приказки...

    .
  • Миналата година, докато си бях в България, и аз чаках на опашка за да ме прегледат. Лекарят нямаше сестра, и сам решаваше кой кога да влезе. Понеже имаме общи познати - влязох навреме. Прегледа ме докторът, платих си, и си тръгнах. Бях забравил онази атмосфера на изнервеност, грубиянство и простащина в лекарските кабинети. Не успях да си я припомня, понеже както казах лекарят ме познаваше задочно. Но го видях как се държи към “обикновените” пациенти: не много учтиво. И това е един от най-възпитаните лекари в града. Не обвинявам пациентите за това, че се държат грубо с лекарите: последните го заслужават. Повечето от тях са забравили първопричината на лекарското поприще. Имам и един разказ за лекар, всъщност - два. Но те са малко по-различни.
    Този Жабок, който беше Валентин в предния си профил ме е блокирал, за което се радвам. Поне няма да му чета френетичните изблици в коментари. Харесвах го, има добри идеи, но самосъжалението му пречи да бъде добър писател. 👍
  • Не знам защо, но сякаш чета коментар на Иринакис. Завършена МА София (6 години), близо 40 години стаж две специалности (по 4години), консултант в три клиники, така че ще ти трябва още една дипломка от СУ. Но като лекарите били специалисти по ляв кътник, защо притежавайки тези всестранонадаряващите дипломи не се лекуваш сам.
    И едно приятелско предупреждение- всъщност не мога да бъда приятел на такива индивиди, защото са в трапа...
  • Жабок!
    Остави лъжата, че някакво предимство за медицински лица при посещения в здравно заведение имало. НЯМА! Има неписани споразумения, няма правила и закони.
    Още си млад доктор и се смяташ за всемогъщ. Само че така се изживяват и полицаи, учители, чиновници, продавачки... Порок на възрастта.
    А уважението се завоява, не се получава с простащина, фукане и въздух под налягане в работата.
    Не те познавам като лекар, но характерът ти избива и тук. Та - приятелско предупреждение - пази се от глупава самоувереност и убеждението на кухия човек, че е връх. Най-често - на трапа...
  • Понеже съм на твоята страница, ще ти отговоря съвсем кратко.
    Привилегии се записват за "чиновниците", за хората има неписани правила, въпреки че прочети, какво е записано в постулатите на лекарският съюз съгласуван с МЗ. А относно битите лекари, просто ще ти кажа, че ще има нови заглавия в пресата "Най-накрая лекар наби хистеричен пациент, за да го научи на обноски". Другото е, че те съветвам да отидеш на логопед със записан час, за да успееш да пишеш и произнасяш правилно работа, а не раблота. И учи латински, за да знаеш смисъла на аква вита. А такива, като теб задължително трябва да бъдат клиенти, за да се научат да бъдат пациенти.
    Разбирам те много искаш да бъдеш интересен, но не е този начина със злободневни лакърдийки.
    Хубав ден.
  • Благодаря на всички писали!
    Жабок,
    сред всичката словесна аква вита, дето си излял, липсва отговорът на простичкия въпрос: КЪДЕ СА ЗАПИСАНИ ПРИВИЛЕГИИТЕ, които искаш?
    Няма подобни! И това е достатъчно. Не се опитвай неумело да смесваш уважението към лекаря с опиянението от бялата престилка. Нелепо е.
    Оставям настрани простичката възможност при опит да "сложиш някого обратно в чакалнята"... Пак щяха да пишат за бит доктор, нали? И това обяснява някои неща.
    Да повторя - клиентът /за теб май не е пациент/ има редовно даден час, спазва правилата и се сбълсква с измислени глупости за нечии привилегии. Какво ли би станало при последователни негови действия пред МЗ и правосъдието?
    Фантазьор си, но...
    Понеже не си разбрал, отново повтарям - уважение към лекарите не означава самообявени привилегии. Две големи разлики както казват в Одеса.
    Желая ти да четеш правилно, да мислиш върху проблемите и да не си вършиш раблотата, както си прибързал тук...
    Хубав ден!
  • Същото става и с пенсиите. Ако имат онлайн изплащане никога няма да се редят на безумни опашки. Но тогава къде ще се обсъждат комшиите и къде ще се бистри политиката.
  • Аз съм Кирил Петков! И двамата сте след мен😄
  • Прекалените привилегии... ами, не са привилегии...
    А колкото до доверието и уважението, те не идват даром, а се заслужават.
    Темата е спорна и обширна. Всеки ще е прав за собствената си камбанария.
  • Ще допълня още нещо и няма да пиша повече. Баща ми също беше лекар и в ония години хората на село щом влезеше в кафенето или в сладкарницата, ставаха на крака и го поздравяваха, "Добър ден, Докторе" същото беше и по улиците, сваляха шапки и поздравяваха. Защото в психиката на предишния българин лекарят, отецът и даскалът бяха хората, към които имаха уважение, за разлика от сегашните, които знаят правата си и уважават само себе си и този с бича. Това го постигна "нашата партия", която определи тези професии, като слуги на народа и народа го прие с големи овации, дори накрая от възторг взе да ги бие под път и над път.
  • Аз пък съм напълно съгласен с Жабокът!

    NB Членувано с пълен член след предлог, защото такова е името-прозвище - туй за буквалистите!
  • Георги, съгласна съм с теб!
  • Прав си, Георги.
  • Георги, ако беше пред моя кабинет, щях учтиво да те хвана под мишница и да те сложа обратно в чакалнята. В България уважението към бялата престилка е далеч под нулата. За българина лекарят е прислуга, която трябва да се съобразява с всичко. Да, лекарите при мен имат привилегии, защото това е единственото, което имат в обществото. Другото е бой, псувни, бюрократични спънки и пациенти, които си знаят правата, но не познават правото на уважение към човекът, пред който поставят здравето си. Добре, че си си записал час, но това не означава, че си на опашка за мляко или пред чиновническо гише, колкото и да те познава докторката, то лошото е, че не съм бил аз на нейно място.
    Виж картината щеше да е друга, ако беше спешен случай.
Предложения
: ??:??