14.04.2019 г., 17:31 ч.  

 Кроулистът (7) 

  Проза
1511 11 5
Произведение от няколко части « към първа част
2 мин за четене

         - Правиш ли нещо извън обичайните режими за поддържане на добра физическа кондиция и на здравословен начин на живот? - попита Мая. Видимо тя сякаш очакваше да научи от Алфонсо някаква голяма тайна, която да й спести търпеливото практикуване на хатха йога. Диди, в този момент, лакираше ноктите си, но също бе наострила уши. Той притихна като морска лагуна, а после промълви: Всяка сутрин масажирам в продължение на 10 минути точката Цзу сан ли /на виетнамски наричана Тук там ли/. В номенклатурата на БАТ /Билогически Активните Точки/ тя е известна като точката E36 /и Алфонсо постави показалеца си върху точката, разположена на десния му крак/:

 

https://www.youtube.com/watch?v=3pvJba1Ain4

 

Тя е чифтна точка - има я и върху двата крака. Наричат я също точка на дълголетието или на жизнената енергия. Но най-правилно е да бъде отъждествена с цялата имунна система, която именно олицетворява.  Аз я масажирам с помощта на една японска масажна техника, наричана Шиацу. При нея масажът на  акупресурните точки и зоните, се извършва с въртеливо движение на възглавничките на палците, при много внимателен натиск върху тях. Масажът е нежен и се прави с любов. Иначе не дава необходимия резултат. Има още една точка, която масажирам непосредствено след Цзу сан ли. Нарича се Ци мен и означава Врата на времето. Разположена е отдясно /от страната на черния дроб/, приблизително по средата на ребрената дъга. В номенклатурата на БАТ е известна като точката F14. Именно през тази точка времето навлиза в организма ни. Ако имаме лоша хигиена за нея, времето я уврежда необратимо, а оттам уврежда и черния ни дроб, който е символ на младостта и на вечно зеленото дърво на пролетта. Затова тя също следва да се масажира всекидневно.

       Мая възнегодува спонтанно срещу цялата тази сложност.

- Защо е необходимо да хабим ценното си време всеки ден за всичко това? Не е ли по-добре да се съсредоточим върху един семпъл начин на живот? То нали си е казано в 10-те божии заповеди какво трябва и  какво не трябва да правим. Нима казаното от мен, съчетано с поддържането на един приемлив физически тонус, не е предостатъчно да сме здрави и щастливи? - изстреля задъхано и наелектризирано тя.

- Съмнявам се - отговори Алфонсо. Защото смисълът на живота не е в това да бъдем здрави и щастливи. Бас баритонът му контрастираше с нейния потрепващ гласец. Диди беше повдигнала глава и очите, й леко уголемени, се втренчиха в очите на Алфонсо. И в този миг той съвсем безстрастно констатира, че те бяха красиви.

 

/следва/

 

» следваща част...

© Младен Мисана Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Алфонсо е твърде интересен персонаж, доста спокоен и различен от мъжете които срещаме в ежедневието си! В очакване съм...
  • Безстрастно.... И уравновесено.. Засега! Безстрастното като част от опита и мъдростта.. Много странно и едновременно близко ми звучи. Ти имаш способността, Младене, производна от широката ти култура и познания... Да си отличителен като творец! Пиши!
  • Все повече ми харесва разказът! Колко интересни техники за добра физическа форма се преплитат в основната линия! Поздравления!!!
  • Замислих се: какъв друг смисъл има живота?
    Чакам следващата част,за да разбера Алфонсо какво има предвид.
    Поздравления,но малко са кратки частите, което допълнително заинтересува читателя!
Предложения
: ??:??