Jan 5, 2022, 8:28 PM

 Арасмас 

  Prose » Novels, Fantasy and fiction
581 2 5
Multi-part work « to contents
3 мин reading

Осма глава

 

Когато се събудих, още беше тъмно. Отвън долиташе нощната ария на щурците, от хола – мощното хъркане на баба.
Не съвсем като на сън, нито като в живата реалност, казвам събудих, защото не знам как иначе да го обясня. Все още е едва един през нощта. Преживях цял ден от моето детство, а е минал малко повече от час.
Не се изненадах колко малко помнех от тоя ден. Че татко отиде за мама в петък и се върна да ме вземе чак в неделя, сам. Че мама имала кръвоизлив и съществувала опасност да загуби плода, който по-късно така или иначе загуби, заедно с живота си. Че с дядо играхме коран.
И, разбира се, побоят.
Това, което подслушах обаче беше нещо ново. Като филм, който си гледал за първи път на 6, за втори – на 26. Помниш само екшъна, докато сюжета чак сега го вдяваш.
Но аз не изгледах целия филм. Само сцената, която задава въпроси.
Значи баба е търсила някакъв метеорит. И нейният баща също. Защо пък? Вярно, бяха редки и с малко усилие и много маркетинг, можеш  да им вземеш добри пари в Ибей. Ама да си отделиш живота за това? Трябва да е много, много ценен. 
Дядо така и не ми разказа легендата за метеора. Помня, че след тая случка не му даваха да припари до мен и когато ходех на село, баба го държеше под ключ. Човекът така си и умря – седем месеца по-късно, сам в стаята, която миришеше на алкохол и люто дълго след като него го нямаше. Умря от мозъчен кръвоизлив. Вероятно мозъчен тумор. Със сигурност много от тях. Но на лекар така и не отиде. Някои в селото твърдяха, че си го заслужавал.
Грабнах телефона и набрах Киро.
– Ти си била жива! – извика в слушалката, дива шумотевица като от бар изригна заедно с гласа му. – Знаеш ли кое време е, Катенце!
– Очевидно не спиш.
– Кой ти спи? Ше спим, като открием начин да ни плащат за това. Ми ти що си будна. И що не ми вдигаше?
– Ох, мани. Станаха едни филми, утре ще ти разправям. За друго ти звъня. Взех хапчето.
– Какво викаш? Чакай, че не чувам. Да, хубавице, ще ти дам двойка, ама избърши си нослето, че не е прилично да се перчиш с конкуренцията. Кате, чакай че тука едни кифли ме занимават. Ще ти звънна след минутка, трай.
Звънна след минутка. Около него беше тихо.
– Кажи ся, кво викаше?
– Абе, Киро, нали каза, че вече с кока не се занимаваш?
– Така ли съм казал? Работата е проста, Катенце. За сто лева на ден няма да се фанем да бачкам, ма ако ги видя на земята, ше се наведа.
– А?
– Разпускам, бе Кате. Пък че некви ми бутат пари в ръцете, нема да ги върна.
– Браво бе, без мен на бар!
– Кой не си вдига телефона, не го канят на купона!
– Взех хапчето.
– О! – гласът му се промени. – И как беше?
– Странно… не знам. Бях аз на шест. Видях татко, но не и мама. Той отиде да я вземе, но не се върна и останах целия ден. Татко беше по-хубав, отколкото го помня. Със сигурност по-хубав от снимките. Видях и дядо. Още не съм го осмислила напълно… Връхлетяха ме толкова емоции от онзи ден, и хубави, и лоши…
– Чекай, чекай. Какво каза? Останала си целия ден?
– Да.
– Спомнила си си цял ден?
– Горе-долу.
– Хм. Тва не е нормално, Кате. Треа да говоря с професора.
– Какво… – той ми затвори. Тъпак. Извадих от шкафа Родословното дърво на дядо и го прелистих. Отново: за къщата, за неговите родители, за баба му и дядо му, за първия Куюмджиев, който намерил злато, заровено от турците, когато са бягали по време на войната. За вековния орех и за плодородната земя, от която изхранвали себе си и животните. Нищо за никакъв метеорит. Освен ако… така и не разбрах какво е станало с откъснатите страници. Какво ли е имало на тях?
Киро отново звънна.
– Що ми затвори бе?
– Говорих с професора, Катенце. – Киро подсмръкна в слушалката. – Каза, че иска да те види.

» next part...

© Йордан Мендофилов All rights reserved.

Comments
Please sign in with your account so you can comment and vote.
  • Продължавам да те следя с интерес. Увлекателно разказваш.
  • Благодаря! Честито на всички именици!
  • Да видим какво ще се случи! Поздрави!
  • О, напротив, благодаря за мнението, много ми е ценно да чуя обратна връзка. Хм, наистина замислям второстепенният сюжет да е криминален, но няма да има общо с наркоманите и пласьорите. Като цяло не съм го измислил още. Знам само, че предстои нова гледна точка, знам и един-два обрата от главния сюжет с хапчето, но как ще стигна до тях и колко глави ще ми отнеме, все още нямам идея.

    Колкото до отърсването от проблемите, може би ще ви разочаровам Разбира се, бих се радвал да постигна определението "разпускащо", но истинската ми цел е по-голяма - искам да страдате (само, докато четете!).
  • Заплита се...
Random works
: ??:??